Újabb infografika készült a magyar mobilpiacról

A Madhouse csapata idén is elkészítette az évente megjelenő infografikáját a magyarországi mobilhirdetési-piacról, ráadásul most először a román, cseh és szlovák mobil piacról is készült egy hasonló .

Idén is elkészült a Madhouse átfogó infografikája, ezúttal nemcsak a hazai mobilhirdetési-piacról, hanem a román, szlovák és cseh piacról is, hiszen tavaly elindult a bukaresti Madhouse iroda, amelyet idén egy prágai és egy pozsonyi követett.

A Madhouse célja az infografikával, hogy betekintést nyújtsanak egy olyan témába, amelyről egyelőre kevés szakirodalom, információ érhető el, azonban még az eddigieknél is fontosabb lenne azok megléte, mivel a mobil egyre nagyobb szeletet hasít ki a kommunikációs büdzséből.

Még mindig rendkívül csekély adatmennyiség áll rendelkezésre a médiatervezők és marketingszakemberek számára, így a Madhouse csapata elsősorban nekik szeretne segíteni. Ezenfelül a későbbiekben is hasznos lehet valamennyi piaci szereplő számára, ha megtalálható az adott időszak írásos „lenyomata” a mobilhirdetési-piacról. „Folyamatosan azon vagyunk, hogy közelebb hozzuk a mobilt mint hirdetési platformot, amelynek egy kis, ám fontos része az évente frissülő infógrafikánk. Idén pedig a román, illetve a cseh és szlovák piacot is körbejártuk, így most már ott is egy csokorban állnak rendelkezésre a főbb adatok” - hangsúlyozta Brindza Gábor, a Madhouse alapítója és ügyvezetője.

Az egyik legszembetűnőbb változás egyértelműen a mobilhirdetési piac töretlen növekedése költés szempontjából: 2013-ban még kevesebb, mint 2 milliárd forintot tett ki a teljes mobilköltés, ez az összeg 2014-ben már majdnem 5 milliárd forintra tehető, amely közel 2,5-szeres növekedést jelent (fontos kiegészítés, hogy az adatok nem összehasonlíthatóak a különböző szegmensek miatt, de a trend így is egyértelmű). Ezenkívül az okostelefont használók száma is megállíthatatlanul nő, valamint a külföldi trendeknek megfelelően a mobil egyre több időt hasít ki a hazai médiafogyasztásból is, sőt bizonyos célcsoportban az jelenti a fő csatornát.


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.