December 15-én megrendezte Szakmai Nyílt Napját a Magyar Turizmus Zrt., a budapesti Akvárium Klubban tartott eseményen összegyűltek a turisztikai iparág jeles szereplői, akik találkozhattak az MT Zrt. külképviselőivel is. Az eseményen elhangzott előadásokról ide kattintva olvashat bővebben, emellett azonban külpiaci prezentációk, valamint négyszemközti beszélgetések során is lehetőség volt tájékozódni az aktuális trendekről és a szakmai partnerekkel való együttműködési lehetőségekről.
Wellnessezni és fesztiválozni jönnek a németek
Mezősi Csilla, aki a Németországért és Svájcért felelős csapatot vezeti, megnyugtatta a szakmát, hogy a németek hangulata optimista, az utazásszervezők előrejelzése 10-20 százalékos növekedést mutat. A lakosság továbbra is szívesen vállalkozik utazásra, ők az európai piac 45 százalékát adják. Talán nyerhet is Magyarország, mert a terrorveszély miatt főként a nyugdíjasok szívesebben választanak közúton elérhető és biztonságosnak ítélt desztinációkat. A 40-60 év közötti korosztály értékeli gyógy- és wellness-szállóinkat, de a dunai hajóutak is változatlanul népszerűek. A fiatalokat a Sziget Fesztivál és az egyre több vízi és kerékpáros túralehetőség mozgatja meg. A képviselet a magyar bor és gasztronómia népszerűsítése érdekében a magas költésű turistákat célozta meg prémium kategóriás termékek bemutatóival, például Sylt szigetén és Zürichben is. Nagy példányszámú női magazinokban, légitársaságok fedélzeti magazinjaiban és az ADAC Budapest különszámában helyeztek el hirdetéseket.
Fókuszban a belföldi turizmus az oroszoknál
Hirtelen változások mozgatják a turizmust a FÁK régióban. Fábián Sándor Moszkvából, egy 143,9 milliós, hatalmas országból próbál Magyarországra turistákat hozni. Ezt az évet negatív trendek jellemzik a Magyarországra utazó orosz turisták számát tekintve, hazánkba idén 30 százalékkal csökkent a beutazás. A kőolaj árának zuhanása is rányomta bélyegét a gazdasági helyzetre, 12-13 százalék az infláció mértéke, nagyon rossz az euro/rubel átváltási arány. Az orosz kormány néhány népszerű külföldi országba (Egyiptom, Törökország) megtiltotta a kiutazást és a belföldi turizmus népszerűsítését helyezte előtérbe. Jó hír, hogy a vízumkiadás nehézkes és drága menetét (biometrikus adatok) sikerült a Pony Express hatvan irodája segítségével megkönnyíteni. A Wizz Air a régióban több célállomást is repül, a fiatalokat pedig Oroszországban is a Facebookon keresztül lehet elérni.
Imádják a dunai hajós utakat az amerikaiak
Fekete Magdolna, aki szintén óriási területért, Észak-Amerikáért – Kanadát is beleértve – felel, különféle új termékek kidolgozásával mozgatja a piacát. Eddig az „arany háromszög”, vagyis Bécs-Prága-Budapest és dunai hajóutak vezették a népszerűségi listát. Új lehetőség kínálkozik az amerikai légitársaságok európai járatnyitásaiban, valamint a török légitársaság hajlandóságában egy Prága- Budapest-Isztambul termék felépítésére. A MICE-szegmens bővítését segítené az Air Canada Rouge együttműködésével felépítendő Prága-Varsó-Budapest útvonal. A szenior utazók körében sikeresen népszerűsítették a folyami hajós utakat, melyekhez a hajózás előtti és utáni túrák is kapcsolódhatnak. Felhívta a figyelmet a World Youth Day jövő évi lengyelországi megrendezésére, amelyre szintén lehet Magyarországra csábító kínálatot készíteni. Gyümölcsöző partnerség alakítható ki az úgynevezett boutiqe utazásszervezőkkel, amelyek kicsi, de igényes vevőkört szolgálnak ki. A beutazás növeléséhez a magyar beutaztatók vonzó termékkínálatát, gyors reagálását kéri a külképviselet-vezető.
Kelet-Magyarország felé kacsingatnak az osztrákok
Hasonlóan innovatív megoldásokkal operál a szomszédos Ausztria külképviselet-vezetője, Kovács Balázs. Ausztriából hat év alatt 20 százalékkal nőtt a beutazás, ami azért is figyelemre méltó, mert sokszorosára nőtt a Magyarországon üdülővel rendelkező osztrákok száma (150 ezerről tudnak). Az általuk és rokonaik által eltöltött vendégéjszakák nem szerepelnek sehol a statisztikákban. Lakosságarányosan Ausztriából jönnek a legtöbben hozzánk, 75 százalékuk szállodában foglal szállást, 40 százalékuk a wellness-kínálatunkat keresi, a nyugat-dunántúli fürdők vendégéjszakáinak egyharmadát pedig osztrák vendégek hozzák. Mivel Bécsből közvetlen vonatjárat indult Debrecenbe, fellendült a Kelet-Magyarországra irányuló érdeklődés is. A gerillamarketingben erős külképviselet a debreceni páros kolbász bécsi, utcai happeningjével erősített rá Debrecen imázsára. Budapest kultúrája ifjakat és időseket is vonz, fővárosunk először került bele az osztrákok által a tíz legnépszerűbb fővárosnak tartott felsorolásba. Az Ausztriában élő magyarok is fontos szerepet játszanak a turizmus népszerűsítésében, a velük ápolt jó viszonnyal 78 ezer magyar segítőre tett szert a külképviselet.
Ugrásszerű növekedés a brit turisták számában
A 64 milliós Egyesült Királyság közismerten nagy utazónemzet. A magyar imázs felelőse, Mező Ildikó bravúros növekedésről számolhatott be. Októberig 22 százalékos volt a növekedés, a brit küldő piac a 4. helyre tört előre. Bár meleg, tengerparti utakat nem tudunk kínálni, a budapesti városlátogatás igen népszerű. Jó a szolgáltatásaink ár-érték aránya, kiváló a légi összeköttetés, fapados járatok minden brit nagyvárosból érkeznek fővárosunkba. Idén Budapest kapta a „legjobb karácsonyi vásár” kitüntető címet. Mind a romkocsmák, a Budapesti Tavaszi Fesztivál és a Sziget Fesztivál is jó sajtóvisszhangot kaptak. A dunai folyami hajókon is sok brit turista érkezik, de ők nem szerepelnek a statisztikákban. További növekedési lehetőség rejlik az egyedi élményeket keresők kicsi, de megnyerhető szegmensében. Mint valamennyi külképviselő, Mező Ildikó is hangsúlyozta, hogy konkrét termékajánlatokat várnak a beutaztató irodáktól.
Forrás: Turizmus Online