A németek wellnessezni, az amerikaiak hajós utakra jönnek hozzánk

A Magyar Turizmus Zrt. december 15-i Szakmai Nyílt Napján a jelenlévők olyan külpiacokról hallgathattak meg prezentációkat, mint például Németország, Észak-Amerika, Oroszország vagy Nagy-Britannia.

December 15-én megrendezte Szakmai Nyílt Napját a Magyar Turizmus Zrt., a budapesti Akvárium Klubban tartott eseményen összegyűltek a turisztikai iparág jeles szereplői, akik találkozhattak az MT Zrt. külképviselőivel is. Az eseményen elhangzott előadásokról ide kattintva olvashat bővebben, emellett azonban külpiaci prezentációk, valamint négyszemközti beszélgetések során is lehetőség volt tájékozódni az aktuális trendekről és a szakmai partnerekkel való együttműködési lehetőségekről.

Wellnessezni és fesztiválozni jönnek a németek

Mezősi Csilla, aki a Németországért és Svájcért felelős csapatot vezeti, megnyugtatta a szakmát, hogy a németek hangulata optimista, az utazásszervezők előrejelzése 10-20 százalékos növekedést mutat. A lakosság továbbra is szívesen vállalkozik utazásra, ők az európai piac 45 százalékát adják. Talán nyerhet is Magyarország, mert a terrorveszély miatt főként a nyugdíjasok szívesebben választanak közúton elérhető és biztonságosnak ítélt desztinációkat. A 40-60 év közötti korosztály értékeli gyógy- és wellness-szállóinkat, de a dunai hajóutak is változatlanul népszerűek. A fiatalokat a Sziget Fesztivál és az egyre több vízi és kerékpáros túralehetőség mozgatja meg. A képviselet a magyar bor és gasztronómia népszerűsítése érdekében a magas költésű turistákat célozta meg prémium kategóriás termékek bemutatóival, például Sylt szigetén és Zürichben is. Nagy példányszámú női magazinokban, légitársaságok fedélzeti magazinjaiban és az ADAC Budapest különszámában helyeztek el hirdetéseket.

Fókuszban a belföldi turizmus az oroszoknál

Hirtelen változások mozgatják a turizmust a FÁK régióban. Fábián Sándor Moszkvából, egy 143,9 milliós, hatalmas országból próbál Magyarországra turistákat hozni. Ezt az évet negatív trendek jellemzik a Magyarországra utazó orosz turisták számát tekintve, hazánkba idén 30 százalékkal csökkent a beutazás. A kőolaj árának zuhanása is rányomta bélyegét a gazdasági helyzetre, 12-13 százalék az infláció mértéke, nagyon rossz az euro/rubel átváltási arány. Az orosz kormány néhány népszerű külföldi országba (Egyiptom, Törökország) megtiltotta a kiutazást és a belföldi turizmus népszerűsítését helyezte előtérbe. Jó hír, hogy a vízumkiadás nehézkes és drága menetét (biometrikus adatok) sikerült a Pony Express hatvan irodája segítségével megkönnyíteni. A Wizz Air a régióban több célállomást is repül, a fiatalokat pedig Oroszországban is a Facebookon keresztül lehet elérni.

Imádják a dunai hajós utakat az amerikaiak

Fekete Magdolna, aki szintén óriási területért, Észak-Amerikáért – Kanadát is beleértve – felel, különféle új termékek kidolgozásával mozgatja a piacát. Eddig az „arany háromszög”, vagyis Bécs-Prága-Budapest és dunai hajóutak vezették a népszerűségi listát. Új lehetőség kínálkozik az amerikai légitársaságok európai járatnyitásaiban, valamint a török légitársaság hajlandóságában egy Prága- Budapest-Isztambul termék felépítésére. A MICE-szegmens bővítését segítené az Air Canada Rouge együttműködésével felépítendő Prága-Varsó-Budapest útvonal. A szenior utazók körében sikeresen népszerűsítették a folyami hajós utakat, melyekhez a hajózás előtti és utáni túrák is kapcsolódhatnak. Felhívta a figyelmet a World Youth Day jövő évi lengyelországi megrendezésére, amelyre szintén lehet Magyarországra csábító kínálatot készíteni. Gyümölcsöző partnerség alakítható ki az úgynevezett boutiqe utazásszervezőkkel, amelyek kicsi, de igényes vevőkört szolgálnak ki. A beutazás növeléséhez a magyar beutaztatók vonzó termékkínálatát, gyors reagálását kéri a külképviselet-vezető.

Kelet-Magyarország felé kacsingatnak az osztrákok

Hasonlóan innovatív megoldásokkal operál a szomszédos Ausztria külképviselet-vezetője, Kovács Balázs. Ausztriából hat év alatt 20 százalékkal nőtt a beutazás, ami azért is figyelemre méltó, mert sokszorosára nőtt a Magyarországon üdülővel rendelkező osztrákok száma (150 ezerről tudnak). Az általuk és rokonaik által eltöltött vendégéjszakák nem szerepelnek sehol a statisztikákban. Lakosságarányosan Ausztriából jönnek a legtöbben hozzánk, 75 százalékuk szállodában foglal szállást, 40 százalékuk a wellness-kínálatunkat keresi, a nyugat-dunántúli fürdők vendégéjszakáinak egyharmadát pedig osztrák vendégek hozzák. Mivel Bécsből közvetlen vonatjárat indult Debrecenbe, fellendült a Kelet-Magyarországra irányuló érdeklődés is. A gerillamarketingben erős külképviselet a debreceni páros kolbász bécsi, utcai happeningjével erősített rá Debrecen imázsára. Budapest kultúrája ifjakat és időseket is vonz, fővárosunk először került bele az osztrákok által a tíz legnépszerűbb fővárosnak tartott felsorolásba. Az Ausztriában élő magyarok is fontos szerepet játszanak a turizmus népszerűsítésében, a velük ápolt jó viszonnyal 78 ezer magyar segítőre tett szert a külképviselet.

Ugrásszerű növekedés a brit turisták számában

A 64 milliós Egyesült Királyság közismerten nagy utazónemzet. A magyar imázs felelőse, Mező Ildikó bravúros növekedésről számolhatott be. Októberig 22 százalékos volt a növekedés, a brit küldő piac a 4. helyre tört előre. Bár meleg, tengerparti utakat nem tudunk kínálni, a budapesti városlátogatás igen népszerű. Jó a szolgáltatásaink ár-érték aránya, kiváló a légi összeköttetés, fapados járatok minden brit nagyvárosból érkeznek fővárosunkba. Idén Budapest kapta a „legjobb karácsonyi vásár” kitüntető címet. Mind a romkocsmák, a Budapesti Tavaszi Fesztivál és a Sziget Fesztivál is jó sajtóvisszhangot kaptak. A dunai folyami hajókon is sok brit turista érkezik, de ők nem szerepelnek a statisztikákban. További növekedési lehetőség rejlik az egyedi élményeket keresők kicsi, de megnyerhető szegmensében. Mint valamennyi külképviselő, Mező Ildikó is hangsúlyozta, hogy konkrét termékajánlatokat várnak a beutaztató irodáktól.


Megvan az Év kerékpárútja

Megvan az Év kerékpárútja  

Az Év kerékpárútja címet hatodik éve dönti el szavazással a nagyközönség, idén a Murakeresztúr kör nyerte el a címet 2938 szavazattal.
Nosztalgiagőzös és galambröptetés Fehérváron

Nosztalgiagőzös és galambröptetés Fehérváron 

A pünkösdi hétvégén tovább pezseg a székesfehérvári kulturális élet.
Felgyorsult a Balaton vizének melegedése

Felgyorsult a Balaton vizének melegedése 

A klímaváltozás nemcsak a vízmelegedést hozta el.
Zárva marad a hévízi tófürdő központi épülete

Zárva marad a hévízi tófürdő központi épülete 

Szigetfürdőt terveznek a látogatóknak.
Új elemekkel bővül Zalaegerszeg legnagyobb fesztiválja

Új elemekkel bővül Zalaegerszeg legnagyobb fesztiválja 

Új elemként belvárosi korzót is nyitnak a helyi kereskedőkkel együttműködve, illetve gimnazisták saját szervezésű programjait is színpadra viszik.
Lesz-e változás jövőre az Utazás Kiállítás megjelenésében és üzenetében?

Lesz-e változás jövőre az Utazás Kiállítás megjelenésében és üzenetében? 

A beszélgetés résztvevői egyetértettek abban, hogy a 2025-ös kiállítás kapcsán szervezett B2B workshop sikeres volt, amelyet 2026-ban szeretnének továbbfejleszteni.
Éttermi cigányzenei pályázat: nem élhetünk muzsikaszó nélkül

Éttermi cigányzenei pályázat: nem élhetünk muzsikaszó nélkül 

Június 1-től akár 140 zenekar muzsikája szólhat országszerte a vendéglők, kávéházak és bisztrók teraszain.
NGM: áprilisban ennyivel többet költöttek a SZÉP-kártya tulajdonosok

NGM: áprilisban ennyivel többet költöttek a SZÉP-kártya tulajdonosok 

2025. január-április között a SZÉP-kártya feltöltések összértéke meghaladta a 169 milliárd forintot.
Teknősök az úton – a közlekedők segítségét kérik a természetvédők

Teknősök az úton – a közlekedők segítségét kérik a természetvédők  

Előfordulhat, hogy a teknősök a kertekbe is betévednek, ahol az ott élő kutyák nehezíthetik meg a dolgukat.
Milyen lesz az idei szezonkezdés a Balatonnál?

Milyen lesz az idei szezonkezdés a Balatonnál? 

Munkaerőhiány, elöregedő vállalkozói kör, megnövekedett költségek és rövidülő nyári főszezon – ezekkel a nehézségekkel kell szembenézni a balatoni vállalkozóknak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.