A többség készpénzzel fizet

Az érintés nélküli funkcióval ellátott bankkártyák száma tavaly hazánkban is átlépte az egymilliós határt, háromból ketten mégis úgy érzik, a leggyorsabban akkor szabadulnak a kasszától, ha bankjegyekkel fizetnek. Az NRC piackutató felmérése szerint havi kiadásunk 62%-át még mindig készpénzzel fedezzük.

A legalább hetente internetező magyar felnőttek körében végzett reprezentatív felmérés szerint havi kiadásaink közel negyedét bankkártyával, 12%-át átutalással fizetjük. Bár a lakosság közel fele tartja elképzelhetőnek, hogy rövid időn belül természetessé válik a készpénz nélküli vásárlás, 22% még sosem próbálta a kártyás fizetést. Érdekes tény, hogy bár a megkérdezettek fele intézett már pénzügyi tranzakciót az interneten keresztül, többségük túl lassúnak és bonyolultnak tartja.

Még rosszabb a helyzet az érintés nélküli fizetésre alkalmas eszközök terén, ezzel a lehetőséggel a technikai újdonságokra az átlagosnál amúgy nyitottabb internetezőknek is csupán 18 %-a élt már legalább egyszer. A terjedésük útjában nemcsak a megszokás, hanem a tájékozottság hiánya is áll: hiába, hogy tavaly már minden negyedik POS terminál alkalmas volt érintés nélküli fizetésre, ennek legfőbb előnyeit – fizetéskor a kártya nem kerül ki a tulajdonos kezéből, illetve megadott összeghatár alatti vásárláskor nem kell PIN kódot beütni – még azok fele sem ismeri, akik hallottak már a technikáról. A legtöbb magyar fejében a gyors, egyszerű és biztonságos fizetés megtestesítője – noha a legtöbb reklám a modern fizetőeszközök épp e három tulajdonságát emeli ki – még mindig a készpénz.

A bankok és kártyáik népszerűségét a megszokáson túl a tranzakciós illeték is visszavetette, amely a köztudatban a készpénzfelvétel utáni díjkötelezettség emelkedésében csapódott le. Eredményeként a megkérdezettek 48%-a igyekszik visszaszorítani a készpénzfelvételek számát. Az év elejétől fennálló 150 ezer forintos határig havi két ingyenes készpénzfelvételi lehetőséggel pedig a lakosság 64%-a él.

Az innovatív fizetési technikák fizikai terjedése korántsem elégséges a készpénzhasználat visszaszorításához. Jól mutatja ezt az a tény, hogy bár a virtuális fizetésben jártasak nagy része továbbra is használni fogja ezeket az eszközöket, az újszerű megoldásoktól magukat távol tartók döntő többsége nem tartja valószínűnek, hogy a közeljövőben elektronikus pénzhasználatra vált.

A teljes kutatás megtekinthető az alábbi linken:

http://marketingkutato.hu/%EF%BB%BFkeszpenzkimelo-fizetesi-megoldasok/

 


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.