A vietnámiak mentik meg a hazai vendéglátást?

Egyebek között erről is hallhattak izgalmas beszámolót az MSZÉSZ őszi közgyűlésének első, szerdai napján a résztvevők a siófoki Hotel Azúrban.

Kelemen Attila, az AkomoAds ügyvezető igazgatója hasznos és részletes előadást tartott arról, miként érdemes egy szállodának összeállítani a marketing mixét, hogy az valóban sikeres legyen. Hangsúlyozta a startégiai tervezés fontosságát, amelynek éppoly része a lobby dizájnja, a recepciós kommunikációs készsége mint a névjegy, vagy a szobák hőmérséklete. Fontos eszközként említette a SWOT analízist is. A direkt értékesítésben rejlő lehetőségeket említve kiemelte, hogy még ma is több száz hazai szálláshely egyáltalán nem rendelkezik honlappal vagy csak nagyon gyenge minőségűvel, beszélt az érkezési oldal (landing page) és az analitika fontosságáról, hangsúlyozta a nagy reklámzajban a történet jelentőségét a közösségi médiában és arra is rámutatott, hogy elöregedő európai társadalmainkban óriási piaci potenciállal bír a senior utazók szegmense.

A DC Handel Kft. magyar és vietnámi alapítói szerint az általuk közvetített munkaerő értelmezhető válasz lehet a vendéglátásban és szállodaiparban uralkodó munkaerőínségre. Az ukrán, román, szerb, horvát vendégmunkások sem elegendőek, hogy kielégítsék a keresletet és a szektor ázsiai importra kényszerül. A 100 milliós országban sok a fiatal, általános és magas szakképesítésű munkaerő. Ők míg hazájukban 200-300 dollárt keresnek havonta átlagosan, Japánban, Dél-Koreában, a Közel-Keleten, Kanadában és az Egyesült Államokban valamint Európában ennek 4-5 szörösét kereshetik meg. Ezek a térségek, országok vonzóak számukra a magasabb életszínvonal és a kultúra miatt és sokan letelepedési szándékkal érkeznek vendégmunkásként. A vietnámi munkaerő erényeként említették a szorgalmat, a lojalitást, a túlórázási hajlandóságot, a jókedvet, a kedvességet, a jó kézügyességet, a gyors betanulási készséget, a folyamatos munkavégzést, az alacsony lemorzsolódást, a hosszútávú elköteleződést, és azt, hogy viszonylag ritkán, kétévente látogatnak haza. Hátrány lehet az, hogy némi időbe telik a vietnámiak számára alkalmazkodni az európai szokásrendszerhez. Budapesten már számos vendéglátóhelyen dolgoznak nagy számban vietnámiak, a felszolgálók kommunikálnak angolul. A konyhai dolgozók 1000-1200 forintos, a szakácsok 1700 forintos órabérért dolgoznak átlagosan. Az állásközvetítő iroda számára egy ügyvédi iroda teljeskörűen intézi a szükséges jogi és bevándorlásügyi asszisztenciát. A hazánkban szükséges egészségügyi papírokat még otthon elintézik számukra. Az igénylés leadásától számítva 5 hónap elteltével kaphat egy magyar szolgáltató vietnámi munkaerőt a hosszas engedélyeztetés miatt, és ő lesz a hivatalos foglalkoztató is, az állásközvetítőnek a három hónapos próbaidő után egyösszegű sikerdíjjal tartozik. A vietnámi állampolgárok 2 évre kapnak nálunk munkavállalói engedélyt, a tartózkodás azonban csak egy évre szól, amit hosszabbítani lehet. A foglalkoztató kérhet újabb két évre munkavállalói engedélyt alkalmazottja számára. Jövedelemigazolás és legális itt tartózkodás esetén 3 év múlva kérhet letelepedési engedélyt egy vietnámi állampolgár, ami 5 évre szól.

Szolcsák Anett, az online asztalfoglalási platformokról beszélt a 3 éve működő Restu képviseletében, amely 120 étteremben van jelen napjainkban. Ma hazánkban még mindig a legtöbben telefonon foglalnak asztalt, külföldön azonban már az online asztalfoglalás gyakorlata a vezető. Főleg mobileszközről foglalunk és többnyire pár nappal korábban. A szakember hangsúlyozta, a szolgáltatás emeli a vendég kiszolgálásának színvonalát, akár csúcsidőben, amikor nem tudjuk felvenni a telefont, a vendég maga rögzítheti a foglalását, amivel jelentős mennyiségű időt spórolhatunk meg a személyzet számára és hasznos a vendégadatok gyűjtése és kezelése szempontjából is, mivel a rendszer elmenti az adatokat pl. a kedvenc asztalt, telefonszámot, stb.

Forrás: Turizmus Online


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.