Kelemen Attila, az AkomoAds ügyvezető igazgatója hasznos és részletes előadást tartott arról, miként érdemes egy szállodának összeállítani a marketing mixét, hogy az valóban sikeres legyen. Hangsúlyozta a startégiai tervezés fontosságát, amelynek éppoly része a lobby dizájnja, a recepciós kommunikációs készsége mint a névjegy, vagy a szobák hőmérséklete. Fontos eszközként említette a SWOT analízist is. A direkt értékesítésben rejlő lehetőségeket említve kiemelte, hogy még ma is több száz hazai szálláshely egyáltalán nem rendelkezik honlappal vagy csak nagyon gyenge minőségűvel, beszélt az érkezési oldal (landing page) és az analitika fontosságáról, hangsúlyozta a nagy reklámzajban a történet jelentőségét a közösségi médiában és arra is rámutatott, hogy elöregedő európai társadalmainkban óriási piaci potenciállal bír a senior utazók szegmense.
A DC Handel Kft. magyar és vietnámi alapítói szerint az általuk közvetített munkaerő értelmezhető válasz lehet a vendéglátásban és szállodaiparban uralkodó munkaerőínségre. Az ukrán, román, szerb, horvát vendégmunkások sem elegendőek, hogy kielégítsék a keresletet és a szektor ázsiai importra kényszerül. A 100 milliós országban sok a fiatal, általános és magas szakképesítésű munkaerő. Ők míg hazájukban 200-300 dollárt keresnek havonta átlagosan, Japánban, Dél-Koreában, a Közel-Keleten, Kanadában és az Egyesült Államokban valamint Európában ennek 4-5 szörösét kereshetik meg. Ezek a térségek, országok vonzóak számukra a magasabb életszínvonal és a kultúra miatt és sokan letelepedési szándékkal érkeznek vendégmunkásként. A vietnámi munkaerő erényeként említették a szorgalmat, a lojalitást, a túlórázási hajlandóságot, a jókedvet, a kedvességet, a jó kézügyességet, a gyors betanulási készséget, a folyamatos munkavégzést, az alacsony lemorzsolódást, a hosszútávú elköteleződést, és azt, hogy viszonylag ritkán, kétévente látogatnak haza. Hátrány lehet az, hogy némi időbe telik a vietnámiak számára alkalmazkodni az európai szokásrendszerhez. Budapesten már számos vendéglátóhelyen dolgoznak nagy számban vietnámiak, a felszolgálók kommunikálnak angolul. A konyhai dolgozók 1000-1200 forintos, a szakácsok 1700 forintos órabérért dolgoznak átlagosan. Az állásközvetítő iroda számára egy ügyvédi iroda teljeskörűen intézi a szükséges jogi és bevándorlásügyi asszisztenciát. A hazánkban szükséges egészségügyi papírokat még otthon elintézik számukra. Az igénylés leadásától számítva 5 hónap elteltével kaphat egy magyar szolgáltató vietnámi munkaerőt a hosszas engedélyeztetés miatt, és ő lesz a hivatalos foglalkoztató is, az állásközvetítőnek a három hónapos próbaidő után egyösszegű sikerdíjjal tartozik. A vietnámi állampolgárok 2 évre kapnak nálunk munkavállalói engedélyt, a tartózkodás azonban csak egy évre szól, amit hosszabbítani lehet. A foglalkoztató kérhet újabb két évre munkavállalói engedélyt alkalmazottja számára. Jövedelemigazolás és legális itt tartózkodás esetén 3 év múlva kérhet letelepedési engedélyt egy vietnámi állampolgár, ami 5 évre szól.
Szolcsák Anett, az online asztalfoglalási platformokról beszélt a 3 éve működő Restu képviseletében, amely 120 étteremben van jelen napjainkban. Ma hazánkban még mindig a legtöbben telefonon foglalnak asztalt, külföldön azonban már az online asztalfoglalás gyakorlata a vezető. Főleg mobileszközről foglalunk és többnyire pár nappal korábban. A szakember hangsúlyozta, a szolgáltatás emeli a vendég kiszolgálásának színvonalát, akár csúcsidőben, amikor nem tudjuk felvenni a telefont, a vendég maga rögzítheti a foglalását, amivel jelentős mennyiségű időt spórolhatunk meg a személyzet számára és hasznos a vendégadatok gyűjtése és kezelése szempontjából is, mivel a rendszer elmenti az adatokat pl. a kedvenc asztalt, telefonszámot, stb.
Forrás: Turizmus Online