A sport és az aktív időtöltés a sztár program
Általában elmondható, hogy kevés szó esett a workshopon a járványról, a desztinációk nagy része pedig szerencsére messze esik a háborús övezettől. A jövőt illetően minden szakember optimistán nyilatkozott. Szinte mindegyik iroda olyan programokat ajánlott elsősorban, amelyek túlmutatnak a napozáson, pihenésen és a tengerparti fürdőzéseken: egyre népszerűbb az aktív időtöltés, a sportok különféle válfaja, a golf, a kulináris újdonságok felfedezése. Mindegyik ország fontosnak tartja a rendezvények megszervezését, beleértve az esküvőket is.
A csütörtöki budapesti rendezvényen először Ciprus, a magyarok körében oly kedvelt, történelemben és kultúrában gazdag sziget mutatkozott be. Ács-Lévai Viktória, a Ciprus Nemzeti Turisztikai Hivatalának vezetője örömmel számolt be róla, hogy jól alakult idén a sziget beutazó turizmusa, elérték a 2019-es számokat, ami fontos, hiszen Cipruson a GDP 30 százaléka származik ebből az ágazatból. Évszaktól függetlenül Ciprus bőséges lehetőséget kínál arra, hogy valami újat, érdekeset és izgalmasat tapasztaljanak az oda utazó turisták, beleértve a szabadidős tevékenységeket, helyi eseményeket.
Ne csak a tengerpartra koncentráljunk
Horvátországnak úgy vágunk neki, mintha hazamennénk, a magyarok legkedveltebb tengerparti nyaraló helyéről beszélünk – de ismerjük-e igazán? Mindig akadnak felfedezésre váró helyek, például világörökségi helyszínek és nemzeti parkok, ahogyan arra Ivana Herceg, a magyarországi horvát turisztikai kirendeltség vezetője felhívta a figyelmet.
Érdekes volt látni, hogy a 20 éve alakult jordán Hajjat Tours and Travelt ukrán, a Sandals Resortot pedig orosz szakember képviselte – ami valójában nem meglepő, hiszen a luxusutazások terén mindkét országnak van tapasztalata: évek óta turisták ezreit küldik a távoli szigetekre és észak-afrikai régiókba. Jordánia persze nemcsak Petra és Aqaba, bár a magyarok főleg ezeket a településeket ismerik – friss kínálatukban szerepelnek incentive utak, keresztény zarándoklatok, nászutak, aktív- és kalandtúrák is.
Addisz-Abeba stratégiai légi központtá vált
A világ egyik legjobb légitársasága évek óta a 4 Skytrax csillagos Ethiopian Airlines, melynek központja Addis-Abeba, ahonnan járataik 127 nemzetközi és 22 belföldi repülőteret vesznek célba. A magyar utasok számára elsősorban a Bécs - Addisz-Abeba közvetlen járatok, illetve az onnan a Seychelle-szigetekre, Zanzibárra, Madagaszkárra közlekedő járatok kínálnak jó csatlakozást. Addisz-Abeba, amely több kontinens megközelítése szempontjából is stratégiai pont, ezért reptere állandóan fejlődik: a bővítések eredményeképp 2025-re évi 22 millió utas fogadását tervezik. Szintén részt vett a workshopon a népszerű Condor légitársaság, amelynek színes, csíkosra festett gépei a reptereken is ezer közül is felismerhetők.
Mauritius szigete 2022. július 1-e óta újra korlátozások nélkül várja a turistákat, megszokott festői strandjaival, túrázásra csalogató nemzeti parkjaival, hegyeivel és lagúnáival. A sziget weboldala felhívja a figyelmet konyhaművészetükre is, különösen a currykre és az édes süteményekre. Érdemes felfedezni természeti, kulturális és történelmi helyeit is.
Thaiföld sokak számára jól ismert: a magyarok kedvelik barátságos hangulatát, gasztronómiáját – azaz a mosoly országát, ahogy az ország közép-kelet európai turisztikai referense, Marzouki Ali nevezte hazáját.
Seychelle egyre divatosabb
A Seychelle-szigetek egy bizonyos hazai társadalmi réteg körében nagy kedvencnek számít, nem véletlen, hogy több, Budapestre érkező iroda is elhozta a magyar kollegáknak friss kínálatát, köztük a 7South. A több mint 30 éves tapasztalattal rendelkező Promotour kifejezetten Seychelle-re specializálódott, de szervez utakat a Maldív-szigetekre, Réunionra és Rodriguezre is.
A Sandals Resort nem először mutatkozik be Budapesten: 40 éves idén az iroda. Mostanra a Karib-térségben, Jamaicában 17 tengerparti all inclusive Sandals Resort házzal büszkélkedhetnek.
Azt szinte mindegyik előadó hangsúlyozta, hogy utazás előtt azért nézzünk utána a megfelelő weboldalakon, milyenek az éppen aktuális Covid-szabályok.
A szállodaláncok közül az észak-amerikai székhelyű Marriott International képviseltette magát, amely több mint 8 ezer szállodával bír, ezek 30 márkanév alatt, 139 országban működnek.
Ha utazás, akkor utasbiztosítás: az AB Aegon képviseletében Varsányi László számolt be vállalati eredményeikről, arról, hogy 300 hazai szerződött partnerük van, hogy több csatornás értékesítést folytatnak, és szólt a Vienna Insourance Group-pal való szoros üzleti kapcsolatukról is.
Elek Lenke