Afrika rástartol a közép-kelet-európai piacokra

A napokban szubszaharai afrikai szolgáltatók mutatkoztak be Budapesten a hazai Afrika-specialista kiutaztatóknak. A járvány alatt különösen fontos piacok lettek számukra a közép-kelet-európai országok.

Az Africa Showcase egy olyan projekt, amely összeköti az afrikai és a kontinenst értékesítő utazási szakembereket világszerte. 2009 óta szervezik meg Észak-Amerikában, Ázsiában, Ausztráliában, Afrikában és Európában, az Africa Showcase roadshow-it. Az események különféle szubszaharai turisztikai szolgáltatókat: DMC-ket, szafariszervezőket, szálláshelyeket, ecolodge-okat, programszervezőket és turisztikai desztinációs menedzsment szervezeteket hoznak össze potenciális vevőkkel a világ különböző tájain. 

Magyarországon első alkalommal rendezték meg az eseményt egy olyan regionális roadshow részeként, amely a múlt héten indult útjára Közép-Kelet-Európa országaiban: Lengyelországban, Magyarországon és Csehországban. A vállalkozás működtetői szerint a régió messze a leggyorsabban növekvő küldőterület Európában. Az afrikai utazások kiugró növekedést mutattak, amelyek az elmúlt években több hagyományos piac teljesítményét is felülmúlták. Afrika középső és déli országai a járvány idején figyeltek fel egyebek között ránk, amikor számos célállomásra meredeken emelkedett a Lengyelországból, Csehországból, Magyarországról és Romániából érkezők száma. Ebben a mezőnyben Lengyelország a zászlóshajó, ahonnan többek között Madagaszkárra üdülőcharterek járnak. Az afrikai beutaztató cég, a Classic Safaris kollégája pedig arról számolt be lapunknak, hogy jelenleg heti két charterjárattal 400 utas érkezik közreműködésükkel Kenyába, Zanzibárra és Tanzániába, jövőre pedig heti 500 fő feletti utasszámot céloz meg lengyel partnerük 3 charterjárat üzemeltetésével. 

 

„Átütő hét volt ez az Africa Showcase számára Közép-Kelet-Európában” – mondta Jacqui Reynolds, az On Solutions társtulajdonosa. "A szolgáltatók és a hosted buyerek lelkesedése felülmúlta várakozásainkat" - tette hozzá.

A profin szervezett eseményen, amelyre a Turizmus Online is meghívást kapott 14, a Szubszahara országaiban tevékenykedő turisztikai vállalkozás mutatta be 10-10 percben termékeit az Afrikát programozó meghívott hazai szakembernek. A magyar hosted buyerek praktikus kis füzetet kaptak, amelynek minden oldalán egy-egy jelenlévő szolgáltató mutatkozott be, és a szerkesztők a saját jegyzetekre is hagytak felületet. A Budapestre látogatott turisztikai szereplők egyebek között Botswanát, a Dél-Afrikai Köztársaságot, Kenyát, a Kongói Demokratikus Köztársaságot, Madagaszkárt, Namíbiát, Ruandát, Tanzániát, Ugandát és Zimbabwét programozzák. 

A bemutatkozó vállalkozásokat úgy válogatták össze, hogy lefedjék a régió piacainak igényeit. Emellett széles palettáját vonultatták fel a szubszaharai területeken rendelkezésre álló turisztikai lehetőségeknek mind a szabadidős, mind a MICE szegmensben. Ami közös volt bennük, az a magas minőség a szolgáltatások és az infrastuktúra (pl. autóbusz és autópark, szálláshelyek, stb.) tekintetében, és a nyugat-európai piacokon már bizonyított megbízhatóság. Amit különösen jó volt látni, hogy a legtöbb szolgáltató kiemelkedően nagy hangsúlyt helyez arra, hogy megőrizze a természeti értékeket, amelyek bemutatásából maga is hasznot húz. Több kimondottan alacsony ökológiai lábnyommal üzemelő szálláshely is bemutatkozott, amelyekhez kertészet is tartozik, ahonnan a szállóvendégek asztalára vegyszermentes vagy permakultúrás gazdálkodással megtermelt élelmiszerek kerülnek. A hagyományosabb szafariprogramok mellett a hegyi gorillák és csimpánzok megfigyelésére, illetve keselyűk élőhelyének felfedezésére is kínáltak túrákat a roadshow-n. Számos szolgáltató a társadalmi fenntarthatóságra is odafigyel: programja részeként a helyi közösségek életébe is bepillantást nyerhet az utazó, aki részvételi díjával az ottani lakosok megélhetését is támogatja.

„A magyar utazók különösen szeretik az olyan tengerparti úti célokat, mint Zanzibár és Madagaszkár, de ezeken kívül még számos izgalmas úti cél vár felfedezésre a kontinensen” – mondta Paddington Tucker, a prágai központú desztinációs marketingspecialista Travel Advance vezérigazgatója. A társaság az Africa Showcase partnereként vett részt a budapesti esemény megszervezésében. Az est során kiderült, hogy a szavannák világának felfedezésére Botswana sajátos módon specializálódott: itt luxuskörülmények között ismerkedhetnek az utasok az afrikai nagyvadakkal és egyéb állatfajokkal. Namíbiával kapcsolatban az utazásszervezők a hasonló, vagy még gazdagabb természeti élményeket, de a megengedhetőbb árakat hangsúlyozták.

A road show budapesti eseményének záróakkordjaként az afrikai vendégszeretetből és a nemzetközi gasztronómia remekeiből is ízelítőt kaphattak a résztvevők.

 A road show-n résztvevő szolgáltatók listája:

Abenteuer Afrika Safari

African Adventure Specialists

African Sun Hotels

Amazing Africa

Boschendal

Calumma Travel Madagascar

Cape Vulture Lodge

Classic Safaris

Crystal Safaris

Durban Tourism

Gondwana Collection Namibia

Ker & Downey Botswana

Stars of Africa

SW Africa DMC 

Simbavati Lodge Collection

 

Tóth Réka Anna

 Turizmus Online


 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein

Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.
Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány

Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány 

A helyzet azért is aggasztó, mert a két telep a magyar-szlovák határ közelében van.
A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre 

A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.
Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.