Az Africa Showcase egy olyan projekt, amely összeköti az afrikai és a kontinenst értékesítő utazási szakembereket világszerte. 2009 óta szervezik meg Észak-Amerikában, Ázsiában, Ausztráliában, Afrikában és Európában, az Africa Showcase roadshow-it. Az események különféle szubszaharai turisztikai szolgáltatókat: DMC-ket, szafariszervezőket, szálláshelyeket, ecolodge-okat, programszervezőket és turisztikai desztinációs menedzsment szervezeteket hoznak össze potenciális vevőkkel a világ különböző tájain.
Magyarországon első alkalommal rendezték meg az eseményt egy olyan regionális roadshow részeként, amely a múlt héten indult útjára Közép-Kelet-Európa országaiban: Lengyelországban, Magyarországon és Csehországban. A vállalkozás működtetői szerint a régió messze a leggyorsabban növekvő küldőterület Európában. Az afrikai utazások kiugró növekedést mutattak, amelyek az elmúlt években több hagyományos piac teljesítményét is felülmúlták. Afrika középső és déli országai a járvány idején figyeltek fel egyebek között ránk, amikor számos célállomásra meredeken emelkedett a Lengyelországból, Csehországból, Magyarországról és Romániából érkezők száma. Ebben a mezőnyben Lengyelország a zászlóshajó, ahonnan többek között Madagaszkárra üdülőcharterek járnak. Az afrikai beutaztató cég, a Classic Safaris kollégája pedig arról számolt be lapunknak, hogy jelenleg heti két charterjárattal 400 utas érkezik közreműködésükkel Kenyába, Zanzibárra és Tanzániába, jövőre pedig heti 500 fő feletti utasszámot céloz meg lengyel partnerük 3 charterjárat üzemeltetésével.
„Átütő hét volt ez az Africa Showcase számára Közép-Kelet-Európában” – mondta Jacqui Reynolds, az On Solutions társtulajdonosa. "A szolgáltatók és a hosted buyerek lelkesedése felülmúlta várakozásainkat" - tette hozzá.
A profin szervezett eseményen, amelyre a Turizmus Online is meghívást kapott 14, a Szubszahara országaiban tevékenykedő turisztikai vállalkozás mutatta be 10-10 percben termékeit az Afrikát programozó meghívott hazai szakembernek. A magyar hosted buyerek praktikus kis füzetet kaptak, amelynek minden oldalán egy-egy jelenlévő szolgáltató mutatkozott be, és a szerkesztők a saját jegyzetekre is hagytak felületet. A Budapestre látogatott turisztikai szereplők egyebek között Botswanát, a Dél-Afrikai Köztársaságot, Kenyát, a Kongói Demokratikus Köztársaságot, Madagaszkárt, Namíbiát, Ruandát, Tanzániát, Ugandát és Zimbabwét programozzák.
A bemutatkozó vállalkozásokat úgy válogatták össze, hogy lefedjék a régió piacainak igényeit. Emellett széles palettáját vonultatták fel a szubszaharai területeken rendelkezésre álló turisztikai lehetőségeknek mind a szabadidős, mind a MICE szegmensben. Ami közös volt bennük, az a magas minőség a szolgáltatások és az infrastuktúra (pl. autóbusz és autópark, szálláshelyek, stb.) tekintetében, és a nyugat-európai piacokon már bizonyított megbízhatóság. Amit különösen jó volt látni, hogy a legtöbb szolgáltató kiemelkedően nagy hangsúlyt helyez arra, hogy megőrizze a természeti értékeket, amelyek bemutatásából maga is hasznot húz. Több kimondottan alacsony ökológiai lábnyommal üzemelő szálláshely is bemutatkozott, amelyekhez kertészet is tartozik, ahonnan a szállóvendégek asztalára vegyszermentes vagy permakultúrás gazdálkodással megtermelt élelmiszerek kerülnek. A hagyományosabb szafariprogramok mellett a hegyi gorillák és csimpánzok megfigyelésére, illetve keselyűk élőhelyének felfedezésére is kínáltak túrákat a roadshow-n. Számos szolgáltató a társadalmi fenntarthatóságra is odafigyel: programja részeként a helyi közösségek életébe is bepillantást nyerhet az utazó, aki részvételi díjával az ottani lakosok megélhetését is támogatja.
„A magyar utazók különösen szeretik az olyan tengerparti úti célokat, mint Zanzibár és Madagaszkár, de ezeken kívül még számos izgalmas úti cél vár felfedezésre a kontinensen” – mondta Paddington Tucker, a prágai központú desztinációs marketingspecialista Travel Advance vezérigazgatója. A társaság az Africa Showcase partnereként vett részt a budapesti esemény megszervezésében. Az est során kiderült, hogy a szavannák világának felfedezésére Botswana sajátos módon specializálódott: itt luxuskörülmények között ismerkedhetnek az utasok az afrikai nagyvadakkal és egyéb állatfajokkal. Namíbiával kapcsolatban az utazásszervezők a hasonló, vagy még gazdagabb természeti élményeket, de a megengedhetőbb árakat hangsúlyozták.
A road show budapesti eseményének záróakkordjaként az afrikai vendégszeretetből és a nemzetközi gasztronómia remekeiből is ízelítőt kaphattak a résztvevők.
A road show-n résztvevő szolgáltatók listája:
Tóth Réka Anna
Turizmus Online