Afrika rástartol a közép-kelet-európai piacokra

A napokban szubszaharai afrikai szolgáltatók mutatkoztak be Budapesten a hazai Afrika-specialista kiutaztatóknak. A járvány alatt különösen fontos piacok lettek számukra a közép-kelet-európai országok.

Az Africa Showcase egy olyan projekt, amely összeköti az afrikai és a kontinenst értékesítő utazási szakembereket világszerte. 2009 óta szervezik meg Észak-Amerikában, Ázsiában, Ausztráliában, Afrikában és Európában, az Africa Showcase roadshow-it. Az események különféle szubszaharai turisztikai szolgáltatókat: DMC-ket, szafariszervezőket, szálláshelyeket, ecolodge-okat, programszervezőket és turisztikai desztinációs menedzsment szervezeteket hoznak össze potenciális vevőkkel a világ különböző tájain. 

Magyarországon első alkalommal rendezték meg az eseményt egy olyan regionális roadshow részeként, amely a múlt héten indult útjára Közép-Kelet-Európa országaiban: Lengyelországban, Magyarországon és Csehországban. A vállalkozás működtetői szerint a régió messze a leggyorsabban növekvő küldőterület Európában. Az afrikai utazások kiugró növekedést mutattak, amelyek az elmúlt években több hagyományos piac teljesítményét is felülmúlták. Afrika középső és déli országai a járvány idején figyeltek fel egyebek között ránk, amikor számos célállomásra meredeken emelkedett a Lengyelországból, Csehországból, Magyarországról és Romániából érkezők száma. Ebben a mezőnyben Lengyelország a zászlóshajó, ahonnan többek között Madagaszkárra üdülőcharterek járnak. Az afrikai beutaztató cég, a Classic Safaris kollégája pedig arról számolt be lapunknak, hogy jelenleg heti két charterjárattal 400 utas érkezik közreműködésükkel Kenyába, Zanzibárra és Tanzániába, jövőre pedig heti 500 fő feletti utasszámot céloz meg lengyel partnerük 3 charterjárat üzemeltetésével. 

 

„Átütő hét volt ez az Africa Showcase számára Közép-Kelet-Európában” – mondta Jacqui Reynolds, az On Solutions társtulajdonosa. "A szolgáltatók és a hosted buyerek lelkesedése felülmúlta várakozásainkat" - tette hozzá.

A profin szervezett eseményen, amelyre a Turizmus Online is meghívást kapott 14, a Szubszahara országaiban tevékenykedő turisztikai vállalkozás mutatta be 10-10 percben termékeit az Afrikát programozó meghívott hazai szakembernek. A magyar hosted buyerek praktikus kis füzetet kaptak, amelynek minden oldalán egy-egy jelenlévő szolgáltató mutatkozott be, és a szerkesztők a saját jegyzetekre is hagytak felületet. A Budapestre látogatott turisztikai szereplők egyebek között Botswanát, a Dél-Afrikai Köztársaságot, Kenyát, a Kongói Demokratikus Köztársaságot, Madagaszkárt, Namíbiát, Ruandát, Tanzániát, Ugandát és Zimbabwét programozzák. 

A bemutatkozó vállalkozásokat úgy válogatták össze, hogy lefedjék a régió piacainak igényeit. Emellett széles palettáját vonultatták fel a szubszaharai területeken rendelkezésre álló turisztikai lehetőségeknek mind a szabadidős, mind a MICE szegmensben. Ami közös volt bennük, az a magas minőség a szolgáltatások és az infrastuktúra (pl. autóbusz és autópark, szálláshelyek, stb.) tekintetében, és a nyugat-európai piacokon már bizonyított megbízhatóság. Amit különösen jó volt látni, hogy a legtöbb szolgáltató kiemelkedően nagy hangsúlyt helyez arra, hogy megőrizze a természeti értékeket, amelyek bemutatásából maga is hasznot húz. Több kimondottan alacsony ökológiai lábnyommal üzemelő szálláshely is bemutatkozott, amelyekhez kertészet is tartozik, ahonnan a szállóvendégek asztalára vegyszermentes vagy permakultúrás gazdálkodással megtermelt élelmiszerek kerülnek. A hagyományosabb szafariprogramok mellett a hegyi gorillák és csimpánzok megfigyelésére, illetve keselyűk élőhelyének felfedezésére is kínáltak túrákat a roadshow-n. Számos szolgáltató a társadalmi fenntarthatóságra is odafigyel: programja részeként a helyi közösségek életébe is bepillantást nyerhet az utazó, aki részvételi díjával az ottani lakosok megélhetését is támogatja.

„A magyar utazók különösen szeretik az olyan tengerparti úti célokat, mint Zanzibár és Madagaszkár, de ezeken kívül még számos izgalmas úti cél vár felfedezésre a kontinensen” – mondta Paddington Tucker, a prágai központú desztinációs marketingspecialista Travel Advance vezérigazgatója. A társaság az Africa Showcase partnereként vett részt a budapesti esemény megszervezésében. Az est során kiderült, hogy a szavannák világának felfedezésére Botswana sajátos módon specializálódott: itt luxuskörülmények között ismerkedhetnek az utasok az afrikai nagyvadakkal és egyéb állatfajokkal. Namíbiával kapcsolatban az utazásszervezők a hasonló, vagy még gazdagabb természeti élményeket, de a megengedhetőbb árakat hangsúlyozták.

A road show budapesti eseményének záróakkordjaként az afrikai vendégszeretetből és a nemzetközi gasztronómia remekeiből is ízelítőt kaphattak a résztvevők.

 A road show-n résztvevő szolgáltatók listája:

Abenteuer Afrika Safari

African Adventure Specialists

African Sun Hotels

Amazing Africa

Boschendal

Calumma Travel Madagascar

Cape Vulture Lodge

Classic Safaris

Crystal Safaris

Durban Tourism

Gondwana Collection Namibia

Ker & Downey Botswana

Stars of Africa

SW Africa DMC 

Simbavati Lodge Collection

 

Tóth Réka Anna

 Turizmus Online


Megvan az Év kerékpárútja

Megvan az Év kerékpárútja  

Az Év kerékpárútja címet hatodik éve dönti el szavazással a nagyközönség, idén a Murakeresztúr kör nyerte el a címet 2938 szavazattal.
Nosztalgiagőzös és galambröptetés Fehérváron

Nosztalgiagőzös és galambröptetés Fehérváron 

A pünkösdi hétvégén tovább pezseg a székesfehérvári kulturális élet.
Felgyorsult a Balaton vizének melegedése

Felgyorsult a Balaton vizének melegedése 

A klímaváltozás nemcsak a vízmelegedést hozta el.
Zárva marad a hévízi tófürdő központi épülete

Zárva marad a hévízi tófürdő központi épülete 

Szigetfürdőt terveznek a látogatóknak.
Új elemekkel bővül Zalaegerszeg legnagyobb fesztiválja

Új elemekkel bővül Zalaegerszeg legnagyobb fesztiválja 

Új elemként belvárosi korzót is nyitnak a helyi kereskedőkkel együttműködve, illetve gimnazisták saját szervezésű programjait is színpadra viszik.
Lesz-e változás jövőre az Utazás Kiállítás megjelenésében és üzenetében?

Lesz-e változás jövőre az Utazás Kiállítás megjelenésében és üzenetében? 

A beszélgetés résztvevői egyetértettek abban, hogy a 2025-ös kiállítás kapcsán szervezett B2B workshop sikeres volt, amelyet 2026-ban szeretnének továbbfejleszteni.
Éttermi cigányzenei pályázat: nem élhetünk muzsikaszó nélkül

Éttermi cigányzenei pályázat: nem élhetünk muzsikaszó nélkül 

Június 1-től akár 140 zenekar muzsikája szólhat országszerte a vendéglők, kávéházak és bisztrók teraszain.
NGM: áprilisban ennyivel többet költöttek a SZÉP-kártya tulajdonosok

NGM: áprilisban ennyivel többet költöttek a SZÉP-kártya tulajdonosok 

2025. január-április között a SZÉP-kártya feltöltések összértéke meghaladta a 169 milliárd forintot.
Teknősök az úton – a közlekedők segítségét kérik a természetvédők

Teknősök az úton – a közlekedők segítségét kérik a természetvédők  

Előfordulhat, hogy a teknősök a kertekbe is betévednek, ahol az ott élő kutyák nehezíthetik meg a dolgukat.
Milyen lesz az idei szezonkezdés a Balatonnál?

Milyen lesz az idei szezonkezdés a Balatonnál? 

Munkaerőhiány, elöregedő vállalkozói kör, megnövekedett költségek és rövidülő nyári főszezon – ezekkel a nehézségekkel kell szembenézni a balatoni vállalkozóknak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.