Az Álomutazásban a középiskolások a vágyott vagy átélt és számukra valamilyen szempontból emlékezetes utazásukat jelenítették meg egy interaktív honlapon. Az utakat a BKF Turizmus, Szabadidő és Szálloda Intézetének oktatóiból, valamint a Magyar Turizmus Zrt. szakértőiből álló zsűri értékelte, a végeredmény közösségi médiás közönségszavazással együtt alakult ki, melynek révén közvetlenül több mint 8000 kedvelőhöz jutott el az utazás élménye és az élményalkotásban játszott szerepe.
A közel 80 álomútból meglepetésre, de annál örömtelibben a belföldi utazások domináltak: a szakmai zsűri és a közönség körében is ezek lettek a legsikeresebbek. A fesztivállátogatások népszerűsége mellett színes képet mutattak az utak: a fürdőkultúra, a hátizsákos turizmus, a kulturális úti célok is voltak a fiatalok vágyai között.
Kevés az utazásélményük a fiataloknak
Az eredmények azonban azt is jelzik, hogy a fiataloknak kevés az utazásélményük, így mindenképpen fontos az utazás, mint szabadidős tevékenység szélesebb körű bemutatása, és a hazai turisztikai lehetőségek megismertetése a korosztállyal. "Ebben a generációban az oktatásban is kiemelt szerepe van az élményalapúságnak. A BKF-en ezért olyan módszereket használunk, melyekkel élményszerűen tanulhatnak meg élményt generálni hallgatóink. Mindezt komplex ismeretekkel és a kiemelkedő nyelvtudással megtámogatva, amellyel nemzetközileg is versenyképes szakemberekké válhatnak, akik a világtrendek alapján legkeresettebb területekre specializálódhatnak" – mondta el Puczkó László, a BKF Turizmus, Szabadidő és Szálloda Intézetének vezetője.
"A hazai utak meghatározó aránya különösen örvendetes ebben a korcsoportban, a dübörgő fesztiválturizmus fényében azonban nem is annyira meglepő. A főiskolás-egyetemista generáció és fiatal felnőtt korosztályok elsősorban a vizsgaidőszakok után és leginkább a fesztiválok helyszínein töltik el szabadidejüket, jellemzően nem kereskedelemi szálláshelyeken. Ezért örültünk a BKF versenyének, hiszen ennek kapcsán a pályázók szélesebbre nyithatták saját horizontjukat, 12 hónapos desztinációkat és számos turisztikai terméket felvonultató, élményalapú ajánlatokat készíthettek a pályaművek kapcsán. Bízunk abban, hogy a pályázatokban szereplő utakat a fiatalok meg is fogják valósítani, kalandozásaikra barátaikat, ismerőseiket is invitálják majd, s mindannyian átélik a magyar Turizmus Zrt. szlogenjének üzenetét: Magyarország: Minden élménnyel több leszel!" – mondta Máthé Kinga, a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója.
A két kategória helyezettjei a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola hagyományos májusi születésnapi fesztiválján vették át nyereményüket, ahol a BKF életérzésbe is belekóstolhattak.
A zsűri és a közönség szavazatai alapján a BELFÖLDI kategória végeredménye a következőképpen alakult:
I. Eperjesi Petra, "Egy álom a fürdők országában" pályázata. Nyereménye 1 db két főre szóló wellness hétvége a Puchner Birtok****-on, Bikalon.
II. Horváth Virág, "Pihenés, romantika, kultúra - Csak itt, csak most, csak önnek - Az élmény garantált" című pályázatával. Nyereménye 1db két főre szóló wellness hétvége a Hotel Lycium**** Debrecenben.
III. Horváth Brigitta, "Irány Magyarország" pályázata. Nyereménye 1db két főre szóló wellness hétvége a JUFA Vulkán Fürdő, Hotel és Kempingben.
A zsűri és a közönség szavazatai alapján a KÜLFÖLDI kategória végeredménye a következő:
I. Zachár Dorottya, az "Egy hátizsák, egy hónap, egy millió cél" című pályázatával. Nyereménye 1db páros Balaton Sound Official fesztiválbérlet, hogy élményekben gazdag legyen a nyár!
II. Seres Dorottya és "A nyár 365 árnyalat: Kanári-szigetek". Nyereménye 1 db Lomography fényképezőgép az élmények megörökítésére.
III. Maghiar Valentina, "Mesék birodalma" című pályázata. Nyereménye egy darab digitális fotókeret az élmények felidézésre.
A díjakat a BKF és a Magyar Turizmus Zrt ajánlotta fel. A díjnyertes pályázatok is elérhetők a www.bkf.hu/alomutazas honlapon.
Forrás: Turizmus Online