Álomutazás középiskolás-szemmel: a BKF és az MT Zrt. versenyének nyertesei

Megvannak a nyertesei a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola és a Magyar Turizmus Zrt. középiskolás turisztikai versenyének. Az idén először meghirdetett játék célja a turizmus és a turisztikai szakma népszerűsítése a középiskolások körében, illetve annak megismerése, hogy mit is jelent az utazás a középiskolások számára.

Az Álomutazásban a középiskolások a vágyott vagy átélt és számukra valamilyen szempontból emlékezetes utazásukat jelenítették meg egy interaktív honlapon. Az utakat a BKF Turizmus, Szabadidő és Szálloda Intézetének oktatóiból, valamint a Magyar Turizmus Zrt. szakértőiből álló zsűri értékelte, a végeredmény közösségi médiás közönségszavazással együtt alakult ki, melynek révén közvetlenül több mint 8000 kedvelőhöz jutott el az utazás élménye és az élményalkotásban játszott szerepe.

A közel 80 álomútból meglepetésre, de annál örömtelibben a belföldi utazások domináltak: a szakmai zsűri és a közönség körében is ezek lettek a legsikeresebbek. A fesztivállátogatások népszerűsége mellett színes képet mutattak az utak: a fürdőkultúra, a hátizsákos turizmus, a kulturális úti célok is voltak a fiatalok vágyai között.

Kevés az utazásélményük a fiataloknak

Az eredmények azonban azt is jelzik, hogy a fiataloknak kevés az utazásélményük, így mindenképpen fontos az utazás, mint szabadidős tevékenység szélesebb körű bemutatása, és a hazai turisztikai lehetőségek megismertetése a korosztállyal. "Ebben a generációban az oktatásban is kiemelt szerepe van az élményalapúságnak. A BKF-en ezért olyan módszereket használunk, melyekkel élményszerűen tanulhatnak meg élményt generálni hallgatóink. Mindezt komplex ismeretekkel és a kiemelkedő nyelvtudással megtámogatva, amellyel nemzetközileg is versenyképes szakemberekké válhatnak, akik a világtrendek alapján legkeresettebb területekre specializálódhatnak" – mondta el Puczkó László, a BKF Turizmus, Szabadidő és Szálloda Intézetének vezetője.

"A hazai utak meghatározó aránya különösen örvendetes ebben a korcsoportban, a dübörgő fesztiválturizmus fényében azonban nem is annyira meglepő. A főiskolás-egyetemista generáció és fiatal felnőtt korosztályok elsősorban a vizsgaidőszakok után és leginkább a fesztiválok helyszínein töltik el szabadidejüket, jellemzően nem kereskedelemi szálláshelyeken. Ezért örültünk a BKF versenyének, hiszen ennek kapcsán a pályázók szélesebbre nyithatták saját horizontjukat, 12 hónapos desztinációkat és számos turisztikai terméket felvonultató, élményalapú ajánlatokat készíthettek a pályaművek kapcsán. Bízunk abban, hogy a pályázatokban szereplő utakat a fiatalok meg is fogják valósítani, kalandozásaikra barátaikat, ismerőseiket is invitálják majd, s mindannyian átélik a magyar Turizmus Zrt. szlogenjének üzenetét: Magyarország: Minden élménnyel több leszel!" – mondta Máthé Kinga, a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója.

A két kategória helyezettjei a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola hagyományos májusi születésnapi fesztiválján vették át nyereményüket, ahol a BKF életérzésbe is belekóstolhattak.

A zsűri és a közönség szavazatai alapján a BELFÖLDI kategória végeredménye a következőképpen alakult:

I. Eperjesi Petra, "Egy álom a fürdők országában" pályázata. Nyereménye 1 db két főre szóló wellness hétvége a Puchner Birtok****-on, Bikalon.

II. Horváth Virág, "Pihenés, romantika, kultúra - Csak itt, csak most, csak önnek - Az élmény garantált" című pályázatával. Nyereménye 1db két főre szóló wellness hétvége a Hotel Lycium**** Debrecenben.

III. Horváth Brigitta, "Irány Magyarország" pályázata. Nyereménye 1db két főre szóló wellness hétvége a JUFA Vulkán Fürdő, Hotel és Kempingben.

A zsűri és a közönség szavazatai alapján a KÜLFÖLDI kategória végeredménye a következő:

I. Zachár Dorottya, az "Egy hátizsák, egy hónap, egy millió cél" című pályázatával. Nyereménye 1db páros Balaton Sound Official fesztiválbérlet, hogy élményekben gazdag legyen a nyár!

II. Seres Dorottya és "A nyár 365 árnyalat: Kanári-szigetek". Nyereménye 1 db Lomography fényképezőgép az élmények megörökítésére.

III. Maghiar Valentina, "Mesék birodalma" című pályázata. Nyereménye egy darab digitális fotókeret az élmények felidézésre.

A díjakat a BKF és a Magyar Turizmus Zrt ajánlotta fel. A díjnyertes pályázatok is elérhetők a www.bkf.hu/alomutazas honlapon.


Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét

Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét 

Ausztráliából hozta haza a Virág Judit Galéria, a Madame Tussauds Budapestben mutatták be a csodálatos portrét.
Máté Bence az év madárfotósa

Máté Bence az év madárfotósa 

A második fordulóba került képek összesen 170 különböző madárfajt örökítettek meg.
Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben

Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben 

Idén már 11. alkalommal került megrendezésre az Év kutyabarát helye kampány a Kutyabarát.hu szervezésében, ismét hatalmas érdeklődés övezte a kutyabarát szállások, vendéglátóhelyek és munkahelyek megmérettetését.
Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók

Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók 

Szajkók segítenek a faültetésben Pesterzsébeten és Veresegyház határában.
Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására

Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására 

Hetedik alkalommal jelentkezik a Resident Art Fair karácsonyi vására, ezúttal Allegro Barbaro címmel.
Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!

Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!  

Lehet, hogy az Ön szavazata dönti el, melyik szálloda vagy vendéglátóegység kapja a rangos közönségdíjat az idei döntőbe került pályázók közül.
Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán

Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán 

Az évfordulót a bencések egész évben számos lelkiségi, kulturális és turisztikai, programmal ünnepelték.
Új kiállítás a kortárs művészeti központban

Új kiállítás a kortárs művészeti központban 

Újabb időszaki kiállítás megnyitására készül az MBH Bank Művészeti Alapítvány támogatásával működő Hungarian Art & Business (HAB) művészeti központ, amely ezúttal a kert mint ember által alakított természet világába invitálja majd a látogatókat.
Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval

Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval 

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott.
Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások

Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások 

A latin-amerikai absztrakt művészet úttörőjének alkotásai a Cervantes Intézetben.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.