Amikor a járműipar és a turizmus összecsap

A BFTK Nonprofit Kft. koordinálásában negyedévente megvalósuló tanácskozás résztvevői a budapesti turizmus mértékadó szervezetei, célja pedig a tudáscsere és a networking. Az évzáró összejövetelnek ezúttal a Margit-szigeti Casino adott otthont — tájékoztatott csütörtökön a BFTK.

Bán Teodóra, a BFTK ügyvezetője, az ülés nyitányaként a turizmus idei sikereit említette. Budapesten idén is látványosan nőttek az eredmények, a vendégszám és vendégéjszaka számok mellett a kereskedelmi szálláshelyi bevételek kimagasló, közel egynegyedes pozitív ugrást produkáltak 2017. első 9 hónapjában. Van ok feltételezni, hogy a tendencia az év végéig kitart, így a vendégéjszaka szám megközelítheti a 10 milliót.

A Casino házigazdájaként Balogh Sándor, a sikeres FINA vizes világbajnokságot is jegyző Budapest2017 Kft. vezetője, a korhűen helyreállított épület kalandos múltjáról és mai pompájáról beszélt. Az 1868-ban megnyitott Casino Ybl Miklós tervei alapján épült. A második világháború idején a Gestapo budapesti főhadiszállása volt, ezért lebombázták. A lebombázott tornyot csak a legutóbbi felújítás keretében sikerült ténylegesen helyreállítani. 2017.óta az épület festői környezetben található különleges helyszínként, elegáns rendezvényeknek ad otthont. Mert ahogy a Balogh Sándor által idézett afrikai közmondás tartja: „A bölcsek hidakat, az ostobák gátakat építenek.”

Az első szakmai előadás apropója az volt, hogy a komoly turistaforgalommal rendelkező városokban – így Budapesten is – különösen érzékeny és aktuális a biztonság, a közbiztonság témaköre. Bucsek Gábor, a Budapesti Rendőrfőkapitányság (BRFK) főkapitánya előadásában megerősítette, hogy a biztonságérzet az utazási célpontok kiválasztásánál nagyon felértékelődött. A BRFK célja a bizalom visszaépítése, a rendőrség a lakosság, a turisták és a szolgáltatók partnere kíván lenni. Ugyanakkor a turisták felelősségteljes viselkedése is szükséges ahhoz, hogy ne váljanak áldozattá. Budapesten az európai átlagot jóval meghaladó mértékben csökken a bűncselekmények száma és a külföldi turisták sérelmére elkövetett esetekben 95 %-os a felderítési arány.

Az új Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia egyik fontos célkitűzése, hogy a magyar turizmus GDP-hozzájárulását jelentősen emelje. A turizmus teljesítményének pontos mérése ugyanakkor a statisztikai lehatárolás és az adatgyűjtés nehézségei miatt komoly korlátokba ütközik. A második előadásban ezért Szalai Piroska, a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány kuratóriumi elnöke, a turizmus gazdasági vonatkozásait budapesti összefüggéseikben vizsgálta. A turizmus statisztikai összetevői – szűkebb értelemben – a szállásadás és a vendéglátás. Ezek teljesítménye Magyarországon a járműiparéval vetekszik. A turizmusban elengedhetetlen bérnövekedés csak emelkedő bevételekből termelhető ki. A turizmus nagy erénye a munkaerőpiacon, hogy fiatalokat és érettebb korúakat is átlagon felüli mértékben foglalkoztat.

Ezek után új tagok felvételére került sor. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége ajánlására a Fővárosi Turisztikai Kerekasztal tagjai közé fogadta a Magyar Vendéglátók Ipartestületét (MVI), a Magyar Oktatásturizmus Egyesület indítványára pedig a Turisztikai Tanácsadók Szövetségét (TUTSZ). Az MVI érdekképviseleti munkáját Kováts László elnök, a TUTSZ tevékenységét Kraft Péter alelnök mutatta be.

A Magyar Turisztikai Ügynökség képviseletében jelen lévő Dr.Princzinger Péter vezérigazgató helyettes a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégiát vázolta, majd bemutatta a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítványt, mely a „szövetségek szövetségeként” kezdi meg ténykedését. Fő kompetenciái a szakképzés, a humán erőforrás menedzsment, minősítés, díjazás, a digitális kihívások és a tanulmányok, felmérések, statisztikák, valamint az ezekhez kapcsolódó kommunikáció lesznek. Napirendre kerül a Turizmus Szatellit Számla megújítása, ami ténylegesen alkalmas lehet a turizmus és multiplikátor hatásai pontosabb kimutatására. A BFTK Nonprofit Kft., mint Budapest hivatalos turisztikai szervezete, a kölcsönös szándék szerint a Szövetség tagjává válhat hamarosan.

Ezek után Zsákay László György, a BKV Zrt. turisztikai divízióvezetője, javaslatot tett arra, hogy a testület szűkebb körben kezdjen el előkészíteni egy átfogó Budapest tour-guide alkalmazást, mely interaktív módon vezetné és tájékoztatná a látogatókat. A koncepció és a finanszírozás kidolgozására 2018. elején egy műhely jön létre.


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.