ASTA River Cruise Expo: még több tengerentúli utas a Dunán

Március 15–18. között, a tavalyi nagy sikerű budapesti expo után ismét Magyarország ad otthont az Amerikai Utazási Ügynökök Szövetsége (ASTA) szakmai konferenciájának.

Sokak véleménye szerint a világ legtekintélyesebb turisztikai szervezete az ASTA, melynek tagjai elsősorban egyesült államokbeli utazási irodák és kisebb részben egyéb nemzetközi turisztikai szereplők.

Növeli a bevételt és erősíti az országimázst
Az optimista hangulatú, szellemes köszöntőt maga Zane Kerby, az ASTA elnök-vezérigazgatója személyesen prezentálta, majd átadta a szót az általános ülés műsorvezetőjének, Nicole Edenedo-nak, aki a Travel Weekly Tours/Cruises vezető szerkesztője.
Az ASTA River Cruise Expo-nak helyet adni önmagában nagy felelősség, de lehetőség is. A turizmus eme ágazata kiemelkedő mértékben fejlődőképes, ugyanakkor a legtöbb bevételt is ez hozza, hiszen a szállodahajókon való utazás mindig kiegészül értékes, előre lekötött, jól szervezhető-tervezhető programokkal, városnézéssel, vidéki buszos városi túrákkal, gasztronómiai élményekkel. A vendégek pedig utána a világ minden tájára elviszik a meglátogatott város – ország – hírnevét.

Budapest népszerű állomása a szállodahajóknak
Egy ilyen rangos esemény sikere nagy lendületet adhat a tengerentúli beutazó turizmusnak, ami a magyar fogadókészséget tekintve igen fontos, hiszen az európai folyami hajózás legszélesebb vendégköre az USA-ból érkezik. Biztató, hogy Budapest az elmúlt években az egyik legnépszerűbb állomás lett.
Ez mindig egyben egy nagyszabású szállodahajós találkozó is, - talán soha nem láttam ennyi hatalmas úszó szállodát ringatózni a pesti Duna-parton, mint most. De ilyenkor nem a versengésen van a hangsúly, hanem a szakmai tapasztalatcserén, a kapcsolatteremtésen.
A budapesti rendezvényre több mint ötszáz szakember jelezte érkezését. Az ágazatban meghatározó márkák mind jelen voltak, köztük az AMA Waterways, az Amadeus River Cruises, az Avalon Waterways, és a mindenki által jól ismert Viking, no meg rangos szponzorok.

Új trendek a járvány után

A pandémia ennek a turisztikai ágnak sem tett jót: ahogy Zane Kerby, az ASTA elnök-vezérigazgatója fogalmaz a honlapjukon: "Az ASTA River Cruise Expo és a világszerte jelenleg érvényes utazási korlátozások feloldása alátámasztja azt a tényt, hogy a járvány gyorsan elmúlik...Ami azért is fontos, mert az utazás elősegíti a békét, a megértést és az empátiát". A járvány idején a szakmai sajtó hírt adott róla, hogy az utasok inkább a kisebb befogadóképességű hajókat keresik, kérdés, hogy ez a tendencia meddig él majd.

Magyar részről a házigazda idén is a Visit Hungary (Magyar Turisztikai Ügynökség). Az általános ülés kiemelt partner-előadója, Szégner Zsuzsa, az MTÜ nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatója volt, aki üdvözölte a tanácskozás résztvevőit és emlékeztetett rá, mennyire fontos szegmense ez a beutazó turizmusnak.

Friss értékesítési taktikák
A résztvevők most is első kézből kaptak rövid továbbképzést a legjobb folyami körutaztatás szakértőitől, találkoztak és eszmét cseréltek a premier River Cruise márkák vezetőivel, valamint ellátogatnak a legnívósabb folyami körutazási célpontokra, amelyeket, ha megtekintettek, később örömmel ajánlják ügyfeleiknek is.
A szakmai kérdésekkel foglalkozó konferenciára a házigazda szálloda, az InterContinental báltermében került sor, ahol az ASTA tagjai vázolták fel az ágazat jelenlegi legfontosabb örömeit és problémáit.
Szeretné növelni folyami körutazásai eladásait? Erre a válasz csak igen lehet. E témáról tartott szellemes és látványos előadást Sandra McLemore, a Travel Marketing and Media tulajdonosa, amelyben főleg új és korszerű értékesítési taktikákról szólt, pontokba szedve. Ezek a módszerek abban segítenek, hogy rátaláljon az utaztató a folyami körutazásokat kedvelő ügyfelekre, és növelje az eladott kabinok számát. Mi szükséges ehhez? Nos, először is a kommunikációs trendek naprakész követése, érdemes tanulmányozni, mikor, hányszor és milyen csatornákon keressük meg az utast, legyne szó e-mailről, vagy közösségi médiáról.

Nem szabad „elengedni” az ügyfelet
Anne Marie Moebes, a Travel Market Report kiadója és ügyvezető alelnöke ugyanazt a témát más oldalról járta körül. A folyami körutazási társaságok vezetői, számára rendkívül fontos, hogy képben legyenek arról, miképpen fejlődik ez a speciális piac. Új ötleteket kaphatnak saját vállalkozásuk sikeres növekedéséhez, valamint ahhoz, miben lehet egyedi a kínálatuk. Többen kitértek rá, hogy melyek most a legsikeresebb stratégiák a szintet lépésben. A folyami hajóutak eladásának kulcsa, hogy megragadják az egyedi típusú nyaralást kereső turisták figyelmét. Ezek az utak eleve nem olcsók, fontos tehát az ügyfeleket az utazás után is nyomon követni, esetleg újabb úti célokkal bombázni.
Kristin Karst az Ava Waterways képviseletében Kolumbiára hívta fel a figyelmet, a Magdalena River jövőre bizonyára aduász lesz a hajózni vágyók körében. Fontos, hogy az irodák megtanulják kihasználni az elő- és utópiacokat, feltárják az új célpontokat, felkutassanak egyedi, autentikus élményeket, és fontos figyelni arra, melyek ügyfeleik preferenciái és elvárásai, amelyek generációktól és családi állapottól is függenek.
A Travel Market Report legfrissebb kutatása szerint a folyami hajózás fokozatos változáson megy keresztül, mind az ügyfélszegmensekben, mind a legfontosabb trendeket és stratégiákat illetően. Ezek megismerése segíthet a világ összes, e területen dolgozó cégének folyami körutazásai értékesítésének fejlesztésében és bővítésében.

A világ leghíresebb séfje nemcsak ételreceptekről beszélt
A csütörtöki konferencia csemegéje kétségkívül Wolfgang Puck volt, a világ egyik leghíresebb séfje, egyben nagyvállalkozó, aki egyebek között az Oscar-díjátadás kulináris főnöke is. De nemcsak ínyenc ételreceptekről esett most szó, Wolfgang Puck megosztotta velünk sikerének legjobb receptjeit is.
A beszélgetés során izgalmas részleteket tudhattak meg a jelenlévők arról, ki, milyen” titkos összetevőket” használ fel nevének és vállalkozásainak még sikeresebbé tételéhez, valamint hogy mennyire fontos a hitelesség és az egyediség nemcsak a kommunikáció és a marketing világában, amely sok tekintetben hasonlít az utazási irodák és a tanácsadók világához.
Abban mindenki egyetértett, hogy a konferencia sikere nagy lendületet adhat a Magyarországra irányuló, tengerentúli beutazó turizmusnak, az európai folyami hajózás legszélesebb vendégköre ugyanis az elmúlt évtizedek tapasztalatai alapján Észak-Amerikából érkezik. Budapest pedig az elmúlt években az egyik legnépszerűbb megállóvá lett a hajózó turisták körében.

Elek Lenke

 


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.