ASTA River Cruise Expo: még több tengerentúli utas a Dunán

Március 15–18. között, a tavalyi nagy sikerű budapesti expo után ismét Magyarország ad otthont az Amerikai Utazási Ügynökök Szövetsége (ASTA) szakmai konferenciájának.

Sokak véleménye szerint a világ legtekintélyesebb turisztikai szervezete az ASTA, melynek tagjai elsősorban egyesült államokbeli utazási irodák és kisebb részben egyéb nemzetközi turisztikai szereplők.

Növeli a bevételt és erősíti az országimázst
Az optimista hangulatú, szellemes köszöntőt maga Zane Kerby, az ASTA elnök-vezérigazgatója személyesen prezentálta, majd átadta a szót az általános ülés műsorvezetőjének, Nicole Edenedo-nak, aki a Travel Weekly Tours/Cruises vezető szerkesztője.
Az ASTA River Cruise Expo-nak helyet adni önmagában nagy felelősség, de lehetőség is. A turizmus eme ágazata kiemelkedő mértékben fejlődőképes, ugyanakkor a legtöbb bevételt is ez hozza, hiszen a szállodahajókon való utazás mindig kiegészül értékes, előre lekötött, jól szervezhető-tervezhető programokkal, városnézéssel, vidéki buszos városi túrákkal, gasztronómiai élményekkel. A vendégek pedig utána a világ minden tájára elviszik a meglátogatott város – ország – hírnevét.

Budapest népszerű állomása a szállodahajóknak
Egy ilyen rangos esemény sikere nagy lendületet adhat a tengerentúli beutazó turizmusnak, ami a magyar fogadókészséget tekintve igen fontos, hiszen az európai folyami hajózás legszélesebb vendégköre az USA-ból érkezik. Biztató, hogy Budapest az elmúlt években az egyik legnépszerűbb állomás lett.
Ez mindig egyben egy nagyszabású szállodahajós találkozó is, - talán soha nem láttam ennyi hatalmas úszó szállodát ringatózni a pesti Duna-parton, mint most. De ilyenkor nem a versengésen van a hangsúly, hanem a szakmai tapasztalatcserén, a kapcsolatteremtésen.
A budapesti rendezvényre több mint ötszáz szakember jelezte érkezését. Az ágazatban meghatározó márkák mind jelen voltak, köztük az AMA Waterways, az Amadeus River Cruises, az Avalon Waterways, és a mindenki által jól ismert Viking, no meg rangos szponzorok.

Új trendek a járvány után

A pandémia ennek a turisztikai ágnak sem tett jót: ahogy Zane Kerby, az ASTA elnök-vezérigazgatója fogalmaz a honlapjukon: "Az ASTA River Cruise Expo és a világszerte jelenleg érvényes utazási korlátozások feloldása alátámasztja azt a tényt, hogy a járvány gyorsan elmúlik...Ami azért is fontos, mert az utazás elősegíti a békét, a megértést és az empátiát". A járvány idején a szakmai sajtó hírt adott róla, hogy az utasok inkább a kisebb befogadóképességű hajókat keresik, kérdés, hogy ez a tendencia meddig él majd.

Magyar részről a házigazda idén is a Visit Hungary (Magyar Turisztikai Ügynökség). Az általános ülés kiemelt partner-előadója, Szégner Zsuzsa, az MTÜ nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatója volt, aki üdvözölte a tanácskozás résztvevőit és emlékeztetett rá, mennyire fontos szegmense ez a beutazó turizmusnak.

Friss értékesítési taktikák
A résztvevők most is első kézből kaptak rövid továbbképzést a legjobb folyami körutaztatás szakértőitől, találkoztak és eszmét cseréltek a premier River Cruise márkák vezetőivel, valamint ellátogatnak a legnívósabb folyami körutazási célpontokra, amelyeket, ha megtekintettek, később örömmel ajánlják ügyfeleiknek is.
A szakmai kérdésekkel foglalkozó konferenciára a házigazda szálloda, az InterContinental báltermében került sor, ahol az ASTA tagjai vázolták fel az ágazat jelenlegi legfontosabb örömeit és problémáit.
Szeretné növelni folyami körutazásai eladásait? Erre a válasz csak igen lehet. E témáról tartott szellemes és látványos előadást Sandra McLemore, a Travel Marketing and Media tulajdonosa, amelyben főleg új és korszerű értékesítési taktikákról szólt, pontokba szedve. Ezek a módszerek abban segítenek, hogy rátaláljon az utaztató a folyami körutazásokat kedvelő ügyfelekre, és növelje az eladott kabinok számát. Mi szükséges ehhez? Nos, először is a kommunikációs trendek naprakész követése, érdemes tanulmányozni, mikor, hányszor és milyen csatornákon keressük meg az utast, legyne szó e-mailről, vagy közösségi médiáról.

Nem szabad „elengedni” az ügyfelet
Anne Marie Moebes, a Travel Market Report kiadója és ügyvezető alelnöke ugyanazt a témát más oldalról járta körül. A folyami körutazási társaságok vezetői, számára rendkívül fontos, hogy képben legyenek arról, miképpen fejlődik ez a speciális piac. Új ötleteket kaphatnak saját vállalkozásuk sikeres növekedéséhez, valamint ahhoz, miben lehet egyedi a kínálatuk. Többen kitértek rá, hogy melyek most a legsikeresebb stratégiák a szintet lépésben. A folyami hajóutak eladásának kulcsa, hogy megragadják az egyedi típusú nyaralást kereső turisták figyelmét. Ezek az utak eleve nem olcsók, fontos tehát az ügyfeleket az utazás után is nyomon követni, esetleg újabb úti célokkal bombázni.
Kristin Karst az Ava Waterways képviseletében Kolumbiára hívta fel a figyelmet, a Magdalena River jövőre bizonyára aduász lesz a hajózni vágyók körében. Fontos, hogy az irodák megtanulják kihasználni az elő- és utópiacokat, feltárják az új célpontokat, felkutassanak egyedi, autentikus élményeket, és fontos figyelni arra, melyek ügyfeleik preferenciái és elvárásai, amelyek generációktól és családi állapottól is függenek.
A Travel Market Report legfrissebb kutatása szerint a folyami hajózás fokozatos változáson megy keresztül, mind az ügyfélszegmensekben, mind a legfontosabb trendeket és stratégiákat illetően. Ezek megismerése segíthet a világ összes, e területen dolgozó cégének folyami körutazásai értékesítésének fejlesztésében és bővítésében.

A világ leghíresebb séfje nemcsak ételreceptekről beszélt
A csütörtöki konferencia csemegéje kétségkívül Wolfgang Puck volt, a világ egyik leghíresebb séfje, egyben nagyvállalkozó, aki egyebek között az Oscar-díjátadás kulináris főnöke is. De nemcsak ínyenc ételreceptekről esett most szó, Wolfgang Puck megosztotta velünk sikerének legjobb receptjeit is.
A beszélgetés során izgalmas részleteket tudhattak meg a jelenlévők arról, ki, milyen” titkos összetevőket” használ fel nevének és vállalkozásainak még sikeresebbé tételéhez, valamint hogy mennyire fontos a hitelesség és az egyediség nemcsak a kommunikáció és a marketing világában, amely sok tekintetben hasonlít az utazási irodák és a tanácsadók világához.
Abban mindenki egyetértett, hogy a konferencia sikere nagy lendületet adhat a Magyarországra irányuló, tengerentúli beutazó turizmusnak, az európai folyami hajózás legszélesebb vendégköre ugyanis az elmúlt évtizedek tapasztalatai alapján Észak-Amerikából érkezik. Budapest pedig az elmúlt években az egyik legnépszerűbb megállóvá lett a hajózó turisták körében.

Elek Lenke

 


Új sétapontokkal bővült a Budapest Bejáró

Új sétapontokkal bővült a Budapest Bejáró 

20 új helyszín az EU-csatlakozás évfordulójára.
Az op-art mester és a bolygó meghódítása

Az op-art mester és a bolygó meghódítása 

Egy soha el nem mesélt történet: egyedülálló Vasarely-Fajó tárlat nyílik a Hungarian Art & Business művészeti központban.
Bemutatták a Kéktúráról készült magyar filmet

Bemutatták a Kéktúráról készült magyar filmet 

A magyar túrázok először láthatnak nagyvásznon az Európa lehosszabb egybefüggő túraútvonaláról készült filmet.
Felpörgött a lakossági hitelezés az Ersténél

Felpörgött a lakossági hitelezés az Ersténél 

Az Erste által kezelt befektetési alapok eszközértéke meghaladja a 2400 milliárd forintot.
Hiánypótló beruházás a Tisza-tónál

Hiánypótló beruházás a Tisza-tónál 

Megnyitotta kapuit a tiszafüredi Kérész Központ.
Erdők és csillagok nyomában a Zselicben

Erdők és csillagok nyomában a Zselicben 

Második alkalommal szervezi meg a Somogy Megyei Erdész és Természetvédő Egyesület a Somogyi Erdők Napja elnevezésű családi programot a zselici erdőben.
Bujtor István és Ötvös Csöpi alakját kelti életre a Budapesti Fesztiválzenekar

Bujtor István és Ötvös Csöpi alakját kelti életre a Budapesti Fesztiválzenekar 

A nyári vitorlás szezont Bujtor István emlékesttel nyitják a Budapesti Fesztiválzenekar zenészei.
Közönség előtt alkotnak a művészek a "Hűség városában"

Közönség előtt alkotnak a művészek a "Hűség városában" 

Csoportos kiállítás és művésztelep a SopronFest keretében.
Ha elvonulna a város zajától...

Ha elvonulna a város zajától... 

Május 17-től kinyitja kapuit a Városháza pop-up park.
Több mint kétmillió eurót fordíthat turisztikai fejlesztésre a Magyar Nemzeti Múzeum

Több mint kétmillió eurót fordíthat turisztikai fejlesztésre a Magyar Nemzeti Múzeum 

Az esztergomi vármúzeum és a zselízi Esterházy-kastély felújítására nyert pályázatot.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.