2020. év nem kedvezett a turisztikai ágazat szereplőinek. Az üzleti utaztatás, kongresszus- és rendezvényszervezés, valamint online repülőjegy értékesítés területén tevékenykedő Weco-Travelt is negatívan érintették a szinte egész évben érvényben lévő szigorú korlátozások. Az év utolsó negyedévéhez közeledve világossá vált, hogy az eddigi szerkezet nem lesz versenyképes a jelentősen átalakult és továbbra is folyamatosan változó utazási szokások tükrében. Ezért a cég tulajdonosai és vezetői egy új, hosszú távon fenntartható szervezeti modell kialakítása mellett döntöttek, amely megvalósítása elkerülhetetlen létszámleépítéssel járt; a munkavállalók csaknem 50%-át kényszerült elbocsátani a munkáltató.
„Igyekeztünk elkerülni a létszámcsökkentést. Az utaztatás és rendezvényszervezés jövőbeli kilátásait figyelembe véve, azonban megkerülhetetlenné vált, hogy elküldjünk munkatársakat. A Weco-Travel nem 1-2 évre tervez, sokkal hosszabb távon szeretnénk jelen lenni a magyar piacon, és ehhez strukturális átalakítások szükségesek” – nyilatkozott Horváth Balázs, a cég ügyvezetője. Az új szervezeti felépítés kialakítása során a hatékonyság mellett a Weco-Travel kiemelt célja a digitalizáció növelése és a megszokott magas szolgáltatási színvonal megtartása volt. A legmarkánsabb változás, hogy az online, a vállalati és a közbeszerzéses utaztatással foglalkozó üzletágak összeolvadtak. Az így kialakult új ügyfélszolgálattal foglalkozó szervezeti egység vezetői feladatait Fömötör Judit látja el.
A rendezvényszervezés előtt is új kihívások állnak. A megváltozott helyzetben előtérbe kerülnek olyan innovatív megoldások, amelyek az online és offline rendezvény szervezési technológiákat ötvözik. Székely Andrea, a Weco-Travel MICE üzletágának vezetője a hibrid megoldások alkalmazásában látja a jövőt. A vezető üzletágak mellett a sales, a marketing és a fejlesztés is hangsúlyos szerepet kapott az új struktúrában.
Az értékesítési vezetői feladatokat Sztankóné Szabó Judit veszi át, aki vezető szerepet játszik a minden ágazatot átfogó sales és customer care stratégia kialakításában. A marketing és a fejlesztés az új szerkezetben nemcsak a repjegy.hu márka támogatásában, hanem Holczinger Zoltán vezetésével a teljes Weco-Travel digitális működésében vesz részt.
„A kollégáink tettre készek, a céljaink világosak, közösen fogjuk felépíteni az új Weco-Travelt” – foglalta össze a Horváth Balázs a cég előtt álló feladatokat.
Forrás: Turizmus Online