A KTK Autoparts felfüggesztés, kormányzás kínálatában szinte bármilyen gépkocsihoz lehet találni ilyen komponenseket. Nézzük, hogy konkrétan melyekről van szó!
Axiális csukló
A kormányműhöz legközelebb lévő gömbcsukló az axiális csukló. A futóművet axiálisan kapcsolja össze a kormánymechanizmussal. Átlagosan 150 ezer kilométert bír ki, mielőtt tönkremegy az őt érő mechanikai behatások következtében.
Kormányösszekötő gömbfej
A kormányműhöz legközelebb található gömbfejet kormányösszekötő gömbfejnek nevezik. Stabil, ugyanakkor több irányú mozgást tesz lehetővé ez az alkatrész. Feladata, hogy felfogja a futóművet érő folyamatos ütéseket. 100 és 150 ezer megtett kilométer után lógni, kopogni kezd, ilyenkor cserélni kell.
Lengőkar
A lengőkar egy menetstabilizátor, ami az első és a hátsó tengelynél is megtalálható. Ez az alkatrész valamint a hozzá kapcsolódó gömbfej együtt szavatolja, hogy az autó súlypontja egy kanyarodás alkalmával alacsonyabban legyen, így biztonságos lehessen a kanyarodás.
A lengőkarok haladás közben folyamatosan mozgásban vannak, csakúgy, mint számos hozzájuk csatlakozó alkatrész. Ez a mozgás súrlódással jár, ami kopást eredményez. A lengőkar idővel értelemszerűen elhasználódik, ilyenkor csak a cseréje jelent megoldást.
Lengőkar szilent
A lengőkar szilent a lengőkar rendszer része. A gömbfejjel és a lengőkarral karöltve dolgozik. Feladata a futómű fel- és le, továbbá oldalirányú elmozdulásának lehetővé tétele. Az autó úttartása nagymértékben függ attól, hogy milyen anyagból készül. Kopó alkatrész, nem is túlságosan bírja hosszú ideig, még optimális esetben is érezhető 150 ezer kilométer után a fáradása.
Gumiharang
A kormánymű gumiharang ránézésre hasonlít a harmonikához. Gumiból vagy puhább anyagból készítik, feladata pedig az, hogy védje a kormánymű mozgó komponenseit a mechanikai szennyeződéstől és a különféle behatásoktól. Azon túlmenően, hogy megóvja az alkatrészeket, szigeteli is őket. A kormánymű kopásának lelassításában nagy szerepe van a gumiharangoknak.
Stabilizátor
A stabilizátornak az a szerepe, hogy mérsékelje az autókon a billegést. Amikor a jármű valamelyest megdőlne, akkor a stabilizátor közbelép, így lesz komfortosabb a haladás. Egy négykerekű két oldalán található kerekeket a stabilizátor rúd köti össze, amit igen intenzív hatások érnek.
Ennek következtében a működését támogató gumi szilentblokk elveszítheti a formáját. Az idő múlásával persze megnyúlhat, vagy természetes módon el is öregedhet. Adott esetben a kar is eltörhet. 200 ezer kilométerenként jellemzően cserélni kell a stabilizátort.
A KTK Autoparts webshopjában található alkatrészek között szűrni lehet az adott jármű típusának megfelelő komponensekre, így mindenki könnyen megtalálhatja a számára szükséges alkatrészeket, mindössze egy kis időt kell a rendelésre szánni a szabadidőből, hiszen néhány kattintással el is készülhetünk.