Idén is díjaztuk az év legjobb turisztikai kommunikációs projektjeit

Április 3-án ünnepélyes keretek között vehették át elismeréseiket a 2017-es Iránytű turisztikai kommunikációs verseny díjazottjai a Buddha Bar Hotelben.

A Turizmus Trend / Vendég&Hotel célja az volt, hogy ezzel a pályázattal megtalálja a turisztikai szektor legjobb kommunikációs megoldásait. A verseny újdonsága volt, hogy idén először már online is le lehetett adni a pályázatot, ezzel könnyítve a nevezési folyamatot.

A versenyre bármilyen turisztikai szolgáltatást nyújtó szervezet vagy cég – például utazási iroda, légitársaság, aquapark, gyógy- és élményfürdő, nonprofit szervezet, tourinform, turisztikai hivatal, TDM-szervezet, egyesület, nemzeti park, szálloda –, továbbá az általuk megbízott kreatív és reklámügynökségek pályázhattak.

Idén összesen 54 pályamunka érkezett be. Ebből a legtöbb a Digitális megoldások főkategóriában a Saját médiafelület-weboldal, applikáció, mobilra optimalizált weboldal alkategóriába érkezett, itt 12 pályázat versenyzett egymással. A kétfordulós zsűrizés után végül a legtöbb pályázat a Turisztikai PR megoldások kategóriában lett döntős, tehát itt alakult ki a legszorosabb küzdelem.

A döntősök közül az este folyamán 17 dobogós helyezést hirdettek ki és 10 shortlistes oklevelet adtak át. A díjátadó végén az is kiderült, kié lett az Év Turisztikai Kommunikációs Projektje.

A 2017-es Iránytű zsűritagjai először online rendszerben, majd személyesen értékelték a leadott pályázatokat egy 1-től 10-ig terjedő skálán. Ezt követően pedig személyesen megvitatták a kialakult shortlistet és kiválasztották a legjobbakat.

Az eseményen Szántó Zoltán zsűritag, a Turizmus Trend / Vendég & Hotel főszerkeszője elmondta: ez a pályázat megmozgatja az egész országot Siófoktól Miskolcon és Balatonon át Sárvárig. Ahogy új pályázók, úgy visszatérők is vannak új projektekkel. A verseny az évek során jelentősen átalakult, míg korábban a print megoldások voltak túlsúlyban, az utóbbi három évben folyamatosan nőtt az online, közösségi és mobilos megoldásokról szóló pályázati anyagok száma. Hozzátette: az eredmény szigorú szabályok szerint születik, nincs részlehajlás. A zsűrizés során többféle nézőpont hangzott el, melyek olykor ütköztek is egymással, a zsűrielnök azonban sikeresen megtalálta a kompromisszumot, amit a végső eredmény is tükröz.

Szántó Zoltán kiemelte: tanulság a jövőre nézve többek között, hogy ha van videós anyag egy pályázatról, akkor azt adják le a pályázók, mert a zsűritagok is jobban szeretnek egy „színes-szagos” videót nézni, mint egy hosszú leírást. Kevés pályázatnál volt szó elért eredményekről – ha ilyenek vannak, ezeket is tüntessék fel, ez lehet akár a megtekintések száma is. Valamint, hogy ne akarjunk több kiadványt egy pályázatba tuszkolni, mert adott esetben a rosszabb lehúzhatja a jobbat.

A zsűritagok:

Zsűrielnök: Liptay Gabriella, Magyar Turisztikai Ügynökség

A zsűri további tagjai voltak:
Csényi Csaba, Ambiance Regional
Németh Tamás, McCann/Lowe
Rényi Balázs, Isobar Budapest
Szabó Zsuzsanna, PPH Media
Szántó Zoltán, Turizmus Trend
Víg Tamás, Vitalentum

Íme az Iránytű 2017 eredménye:

Digitális Megoldások főkategória, Saját médiafelület- weboldal, applikáció, mobilra optimalizált weboldal kategória:

Shortlistre jutott:

• a Budapest hivatalos turisztikai információs portálja megújult
• Diósgyőri vár webfejlesztés
• LoungeUp - Turisztikai applikáció
• Pannónia Szíve turisztikai információs weboldal
• SzolnokApp az új mobil applikáció

Shortlistes oklevelet kapott:

• Pannónia Szíve turisztikai információs weboldal
Pályázó: Ferling

• SzolnokApp az új mobil applikáció
Pályázó: Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata

Megosztott bronzdíjasak:

• Diósgyőri vár webfejlesztés
Pályázó: Diósgyőri Vár

• LoungeUp - Turisztikai applikáció

Pályázó: Apartments Budapest

Ezüstdíjas:

• Budapest hivatalos turisztikai információs portálja megújult
Pályázó: BFTK Nonprofit Kft.

A kategóriában aranydíjas nem született.

Eseménymarketing főkategória, Hostesspromóció, szórólapozás, kóstoltatás, flashmob, ügyfélparti kategória:

Shortlistre jutott:

• Fitparádé - multisport fesztivál
• „L’Oréal fodrász nyílt nap” az Aquaworldben
• Hollywood kreatív ügyfélparty
• VR Buszmegálló

Shortlistes oklevelet kapott:

• Fitparádé - multisport fesztivál
Pályázó: MOM Sport

• Hollywood kreatív ügyfélparty
Pályázó: MOM Sport

Ezüstdíjas:

• „L’Oréal fodrász nyílt nap” az Aquaworldben
Pályázó: Aquaworld Resort Budapest Hotel és Élményfürdő Zrt.
kimennek, átveszik az oklevelet, fotó készül róluk

Aranydíjas:

• VR Buszmegálló
Pályázó: MyAd Marketing 
Társpályázó: Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt.

Print vagy webes hirdetések, tévé, rádió, óriásplakát kategória

Shortlistre jutott, egyben bronzdíjas:

• Eger, amit látni kell - az elegáns óriásplakát-kampány
Pályázó: Eger Városi Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft.

Turisztikai PR Megoldások (kiadvány, esemény, videó) kategória:

Shortlistre jutott:

• Mézeskalács-házikó - Karácsonyi hangulat a Corinthia Hotel Budapestben
• Miskolci Mosolyprogram - legyen Miskolc a legvendégbarátabb magyar város!
• Párisi Udvar hotelprojekt – bemutatkozó kisfilm
• Pest megye - Magyarország kicsiben
• Sárvári élmények, ahogy még sohasem láthatta!
• Siófok - Itt kezdődik a Balaton!
• Zarándokutak Magyarországon - a Pannon Pilgrim reklámfilmje

Shortlistes oklevelet kapott:

• Párisi Udvar hotelprojekt – bemutatkozó kisfilm
Pályázó: Parisi Udvar Hotel

• Sárvári élmények, ahogy még sohasem láthatta!
Pályázó: Sárvár Tourist & TDM Nonprofit Kft.

Megosztott bronzdíjasok:

• Mézeskalács-házikó - Karácsonyi hangulat a Corinthia Hotel Budapestben
Pályázó: Memories of Hungary Bazilika

• Miskolci Mosolyprogram - legyen Miskolc a legvendégbarátabb magyar város!
Pályázó: MIDMAR Miskolci Idegenforgalmi Marketing Nonprofit Közhasznú Kft.

 Ezüstdíjas:

• Zarándokutak Magyarországon - a Pannon Pilgrim reklámfilmje
Pályázó: PANNON PILGRIM Utazásszervező Kft.

Megosztott aranydíjasok:

• Pest megye - Magyarország kicsiben
Pályázó: Salt Communications

• Siófok - Itt kezdődik a Balaton!
Pályázó: Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület

Print főkategória, Szállodai kiadványok kategória:

Shortlistre jutott, egyben aranydíjas:

• Avalon Resort & SPA, ahol a luxus természetes
Pályázó: Avalon Resort & SPA

Print főkategória, Településmarketing kategória:

Shortlistre jutottak, egyben megosztott bronzdíjasok:

• Szolnok képekben - Szolnok a Tisza fővárosa
Pályázó: Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata

• Zalaegerszeg Színező
Pályázó: Tourinform Zalaegerszeg

Print főkategória, Utazási irodai katalógus kategória:

Shortlistre jutott, egyben shortlistes oklevelet kapott:

• IBUSZ katalógusok
Pályázó: IBUSZ Utazási Irodák

Integrált kampányok kategória:

Shortlistre jutott:

• A Kristinus Borbirtok teljes körű marketing és PR tevékenysége | Kristinus Gasztro Műhely étterem, Vinotel szállás és Vinocino bormozi megnyitásának kommunikációja
• Itt kezdődik a Balaton! – Turizmusfejlesztés másképpen
• Legyél Te is Gyerek - szállodaigazgató!
• Magyarország első turisztikai Pinterest kampánya!
• Miskolc Pass gyerekkártya - a hűtőmágnes, amely közlekedési bérlet, eseménynaptár és attrakcióbelépő egyben
• Nyaralj Pesten!

Shortlistes oklevelet kapott:

• Legyél Te is Gyerek - szállodaigazgató!
Pályázó: KidsOasis

• Magyarország első turisztikai Pinterest kampánya!
Pályázó: Sárvár Tourist & TDM Nonprofit Kft.

• Miskolc Pass gyerekkártya - a hűtőmágnes, amely közlekedési bérlet, eseménynaptár és attrakcióbelépő egyben
Pályázó: MIDMAR Miskolci Idegenforgalmi Marketing Nonprofit Közhasznú Kft.

Megosztott ezüstdíjasok:

• A Kristinus Borbirtok teljes körű marketing és PR tevékenysége | Kristinus Gasztro Műhely étterem, Vinotel szállás és Vinocino bormozi megnyitásának kommunikációja
Pályázó: Urban Communications
Társpályázó: Kristinus Borbirtok

• Nyaralj Pesten!
Pályázó: Aquaworld Resort Budapest Hotel és Élményfürdő Zrt.

Aranydíjas:

• Itt kezdődik a Balaton! – Turizmusfejlesztés másképpen
Pályázó: Ferling
Társpályázó: Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület

A legek legét, az Év Turisztikai Projektje díjat a szakmai zsűri a legösszetettebb kategóriából, az integrált kampányokból választja ki. Ezt a díjat minden évben annak a pályázónak ítéli oda a zsűri, akik munkájukkal nemcsak kreativitásban, hanem összetettségben is kitűntek a többiek közül. Tehát egy jól átgondolt, hatékony koncepciót kerestek.

Az Év Turisztikai Kommunikációs Projektje címet idén elnyerte:

• Itt kezdődik a Balaton! – Turizmusfejlesztés másképpen
Pályázó: Ferling
Társpályázó: Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület

Gratulálunk a díjazottaknak!


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.