Idén is díjaztuk az év legjobb turisztikai kommunikációs projektjeit

Április 3-án ünnepélyes keretek között vehették át elismeréseiket a 2017-es Iránytű turisztikai kommunikációs verseny díjazottjai a Buddha Bar Hotelben.

A Turizmus Trend / Vendég&Hotel célja az volt, hogy ezzel a pályázattal megtalálja a turisztikai szektor legjobb kommunikációs megoldásait. A verseny újdonsága volt, hogy idén először már online is le lehetett adni a pályázatot, ezzel könnyítve a nevezési folyamatot.

A versenyre bármilyen turisztikai szolgáltatást nyújtó szervezet vagy cég – például utazási iroda, légitársaság, aquapark, gyógy- és élményfürdő, nonprofit szervezet, tourinform, turisztikai hivatal, TDM-szervezet, egyesület, nemzeti park, szálloda –, továbbá az általuk megbízott kreatív és reklámügynökségek pályázhattak.

Idén összesen 54 pályamunka érkezett be. Ebből a legtöbb a Digitális megoldások főkategóriában a Saját médiafelület-weboldal, applikáció, mobilra optimalizált weboldal alkategóriába érkezett, itt 12 pályázat versenyzett egymással. A kétfordulós zsűrizés után végül a legtöbb pályázat a Turisztikai PR megoldások kategóriában lett döntős, tehát itt alakult ki a legszorosabb küzdelem.

A döntősök közül az este folyamán 17 dobogós helyezést hirdettek ki és 10 shortlistes oklevelet adtak át. A díjátadó végén az is kiderült, kié lett az Év Turisztikai Kommunikációs Projektje.

A 2017-es Iránytű zsűritagjai először online rendszerben, majd személyesen értékelték a leadott pályázatokat egy 1-től 10-ig terjedő skálán. Ezt követően pedig személyesen megvitatták a kialakult shortlistet és kiválasztották a legjobbakat.

Az eseményen Szántó Zoltán zsűritag, a Turizmus Trend / Vendég & Hotel főszerkeszője elmondta: ez a pályázat megmozgatja az egész országot Siófoktól Miskolcon és Balatonon át Sárvárig. Ahogy új pályázók, úgy visszatérők is vannak új projektekkel. A verseny az évek során jelentősen átalakult, míg korábban a print megoldások voltak túlsúlyban, az utóbbi három évben folyamatosan nőtt az online, közösségi és mobilos megoldásokról szóló pályázati anyagok száma. Hozzátette: az eredmény szigorú szabályok szerint születik, nincs részlehajlás. A zsűrizés során többféle nézőpont hangzott el, melyek olykor ütköztek is egymással, a zsűrielnök azonban sikeresen megtalálta a kompromisszumot, amit a végső eredmény is tükröz.

Szántó Zoltán kiemelte: tanulság a jövőre nézve többek között, hogy ha van videós anyag egy pályázatról, akkor azt adják le a pályázók, mert a zsűritagok is jobban szeretnek egy „színes-szagos” videót nézni, mint egy hosszú leírást. Kevés pályázatnál volt szó elért eredményekről – ha ilyenek vannak, ezeket is tüntessék fel, ez lehet akár a megtekintések száma is. Valamint, hogy ne akarjunk több kiadványt egy pályázatba tuszkolni, mert adott esetben a rosszabb lehúzhatja a jobbat.

A zsűritagok:

Zsűrielnök: Liptay Gabriella, Magyar Turisztikai Ügynökség

A zsűri további tagjai voltak:
Csényi Csaba, Ambiance Regional
Németh Tamás, McCann/Lowe
Rényi Balázs, Isobar Budapest
Szabó Zsuzsanna, PPH Media
Szántó Zoltán, Turizmus Trend
Víg Tamás, Vitalentum

Íme az Iránytű 2017 eredménye:

Digitális Megoldások főkategória, Saját médiafelület- weboldal, applikáció, mobilra optimalizált weboldal kategória:

Shortlistre jutott:

• a Budapest hivatalos turisztikai információs portálja megújult
• Diósgyőri vár webfejlesztés
• LoungeUp - Turisztikai applikáció
• Pannónia Szíve turisztikai információs weboldal
• SzolnokApp az új mobil applikáció

Shortlistes oklevelet kapott:

• Pannónia Szíve turisztikai információs weboldal
Pályázó: Ferling

• SzolnokApp az új mobil applikáció
Pályázó: Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata

Megosztott bronzdíjasak:

• Diósgyőri vár webfejlesztés
Pályázó: Diósgyőri Vár

• LoungeUp - Turisztikai applikáció

Pályázó: Apartments Budapest

Ezüstdíjas:

• Budapest hivatalos turisztikai információs portálja megújult
Pályázó: BFTK Nonprofit Kft.

A kategóriában aranydíjas nem született.

Eseménymarketing főkategória, Hostesspromóció, szórólapozás, kóstoltatás, flashmob, ügyfélparti kategória:

Shortlistre jutott:

• Fitparádé - multisport fesztivál
• „L’Oréal fodrász nyílt nap” az Aquaworldben
• Hollywood kreatív ügyfélparty
• VR Buszmegálló

Shortlistes oklevelet kapott:

• Fitparádé - multisport fesztivál
Pályázó: MOM Sport

• Hollywood kreatív ügyfélparty
Pályázó: MOM Sport

Ezüstdíjas:

• „L’Oréal fodrász nyílt nap” az Aquaworldben
Pályázó: Aquaworld Resort Budapest Hotel és Élményfürdő Zrt.
kimennek, átveszik az oklevelet, fotó készül róluk

Aranydíjas:

• VR Buszmegálló
Pályázó: MyAd Marketing 
Társpályázó: Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt.

Print vagy webes hirdetések, tévé, rádió, óriásplakát kategória

Shortlistre jutott, egyben bronzdíjas:

• Eger, amit látni kell - az elegáns óriásplakát-kampány
Pályázó: Eger Városi Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft.

Turisztikai PR Megoldások (kiadvány, esemény, videó) kategória:

Shortlistre jutott:

• Mézeskalács-házikó - Karácsonyi hangulat a Corinthia Hotel Budapestben
• Miskolci Mosolyprogram - legyen Miskolc a legvendégbarátabb magyar város!
• Párisi Udvar hotelprojekt – bemutatkozó kisfilm
• Pest megye - Magyarország kicsiben
• Sárvári élmények, ahogy még sohasem láthatta!
• Siófok - Itt kezdődik a Balaton!
• Zarándokutak Magyarországon - a Pannon Pilgrim reklámfilmje

Shortlistes oklevelet kapott:

• Párisi Udvar hotelprojekt – bemutatkozó kisfilm
Pályázó: Parisi Udvar Hotel

• Sárvári élmények, ahogy még sohasem láthatta!
Pályázó: Sárvár Tourist & TDM Nonprofit Kft.

Megosztott bronzdíjasok:

• Mézeskalács-házikó - Karácsonyi hangulat a Corinthia Hotel Budapestben
Pályázó: Memories of Hungary Bazilika

• Miskolci Mosolyprogram - legyen Miskolc a legvendégbarátabb magyar város!
Pályázó: MIDMAR Miskolci Idegenforgalmi Marketing Nonprofit Közhasznú Kft.

 Ezüstdíjas:

• Zarándokutak Magyarországon - a Pannon Pilgrim reklámfilmje
Pályázó: PANNON PILGRIM Utazásszervező Kft.

Megosztott aranydíjasok:

• Pest megye - Magyarország kicsiben
Pályázó: Salt Communications

• Siófok - Itt kezdődik a Balaton!
Pályázó: Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület

Print főkategória, Szállodai kiadványok kategória:

Shortlistre jutott, egyben aranydíjas:

• Avalon Resort & SPA, ahol a luxus természetes
Pályázó: Avalon Resort & SPA

Print főkategória, Településmarketing kategória:

Shortlistre jutottak, egyben megosztott bronzdíjasok:

• Szolnok képekben - Szolnok a Tisza fővárosa
Pályázó: Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata

• Zalaegerszeg Színező
Pályázó: Tourinform Zalaegerszeg

Print főkategória, Utazási irodai katalógus kategória:

Shortlistre jutott, egyben shortlistes oklevelet kapott:

• IBUSZ katalógusok
Pályázó: IBUSZ Utazási Irodák

Integrált kampányok kategória:

Shortlistre jutott:

• A Kristinus Borbirtok teljes körű marketing és PR tevékenysége | Kristinus Gasztro Műhely étterem, Vinotel szállás és Vinocino bormozi megnyitásának kommunikációja
• Itt kezdődik a Balaton! – Turizmusfejlesztés másképpen
• Legyél Te is Gyerek - szállodaigazgató!
• Magyarország első turisztikai Pinterest kampánya!
• Miskolc Pass gyerekkártya - a hűtőmágnes, amely közlekedési bérlet, eseménynaptár és attrakcióbelépő egyben
• Nyaralj Pesten!

Shortlistes oklevelet kapott:

• Legyél Te is Gyerek - szállodaigazgató!
Pályázó: KidsOasis

• Magyarország első turisztikai Pinterest kampánya!
Pályázó: Sárvár Tourist & TDM Nonprofit Kft.

• Miskolc Pass gyerekkártya - a hűtőmágnes, amely közlekedési bérlet, eseménynaptár és attrakcióbelépő egyben
Pályázó: MIDMAR Miskolci Idegenforgalmi Marketing Nonprofit Közhasznú Kft.

Megosztott ezüstdíjasok:

• A Kristinus Borbirtok teljes körű marketing és PR tevékenysége | Kristinus Gasztro Műhely étterem, Vinotel szállás és Vinocino bormozi megnyitásának kommunikációja
Pályázó: Urban Communications
Társpályázó: Kristinus Borbirtok

• Nyaralj Pesten!
Pályázó: Aquaworld Resort Budapest Hotel és Élményfürdő Zrt.

Aranydíjas:

• Itt kezdődik a Balaton! – Turizmusfejlesztés másképpen
Pályázó: Ferling
Társpályázó: Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület

A legek legét, az Év Turisztikai Projektje díjat a szakmai zsűri a legösszetettebb kategóriából, az integrált kampányokból választja ki. Ezt a díjat minden évben annak a pályázónak ítéli oda a zsűri, akik munkájukkal nemcsak kreativitásban, hanem összetettségben is kitűntek a többiek közül. Tehát egy jól átgondolt, hatékony koncepciót kerestek.

Az Év Turisztikai Kommunikációs Projektje címet idén elnyerte:

• Itt kezdődik a Balaton! – Turizmusfejlesztés másképpen
Pályázó: Ferling
Társpályázó: Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület

Gratulálunk a díjazottaknak!


 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein

Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.
Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány

Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány 

A helyzet azért is aggasztó, mert a két telep a magyar-szlovák határ közelében van.
A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre 

A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.
Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.