A Turizmus Trend / Vendég&Hotel célja az volt, hogy ezzel a pályázattal megtalálja a turisztikai szektor legjobb kommunikációs megoldásait. A verseny újdonsága volt, hogy idén először már online is le lehetett adni a pályázatot, ezzel könnyítve a nevezési folyamatot.
A versenyre bármilyen turisztikai szolgáltatást nyújtó szervezet vagy cég – például utazási iroda, légitársaság, aquapark, gyógy- és élményfürdő, nonprofit szervezet, tourinform, turisztikai hivatal, TDM-szervezet, egyesület, nemzeti park, szálloda –, továbbá az általuk megbízott kreatív és reklámügynökségek pályázhattak.
Idén összesen 54 pályamunka érkezett be. Ebből a legtöbb a Digitális megoldások főkategóriában a Saját médiafelület-weboldal, applikáció, mobilra optimalizált weboldal alkategóriába érkezett, itt 12 pályázat versenyzett egymással. A kétfordulós zsűrizés után végül a legtöbb pályázat a Turisztikai PR megoldások kategóriában lett döntős, tehát itt alakult ki a legszorosabb küzdelem.
A döntősök közül az este folyamán 17 dobogós helyezést hirdettek ki és 10 shortlistes oklevelet adtak át. A díjátadó végén az is kiderült, kié lett az Év Turisztikai Kommunikációs Projektje.
A 2017-es Iránytű zsűritagjai először online rendszerben, majd személyesen értékelték a leadott pályázatokat egy 1-től 10-ig terjedő skálán. Ezt követően pedig személyesen megvitatták a kialakult shortlistet és kiválasztották a legjobbakat.
Az eseményen Szántó Zoltán zsűritag, a Turizmus Trend / Vendég & Hotel főszerkeszője elmondta: ez a pályázat megmozgatja az egész országot Siófoktól Miskolcon és Balatonon át Sárvárig. Ahogy új pályázók, úgy visszatérők is vannak új projektekkel. A verseny az évek során jelentősen átalakult, míg korábban a print megoldások voltak túlsúlyban, az utóbbi három évben folyamatosan nőtt az online, közösségi és mobilos megoldásokról szóló pályázati anyagok száma. Hozzátette: az eredmény szigorú szabályok szerint születik, nincs részlehajlás. A zsűrizés során többféle nézőpont hangzott el, melyek olykor ütköztek is egymással, a zsűrielnök azonban sikeresen megtalálta a kompromisszumot, amit a végső eredmény is tükröz.
Szántó Zoltán kiemelte: tanulság a jövőre nézve többek között, hogy ha van videós anyag egy pályázatról, akkor azt adják le a pályázók, mert a zsűritagok is jobban szeretnek egy „színes-szagos” videót nézni, mint egy hosszú leírást. Kevés pályázatnál volt szó elért eredményekről – ha ilyenek vannak, ezeket is tüntessék fel, ez lehet akár a megtekintések száma is. Valamint, hogy ne akarjunk több kiadványt egy pályázatba tuszkolni, mert adott esetben a rosszabb lehúzhatja a jobbat.
A zsűritagok:
Zsűrielnök: Liptay Gabriella, Magyar Turisztikai Ügynökség
A zsűri további tagjai voltak:
Csényi Csaba, Ambiance Regional
Németh Tamás, McCann/Lowe
Rényi Balázs, Isobar Budapest
Szabó Zsuzsanna, PPH Media
Szántó Zoltán, Turizmus Trend
Víg Tamás, Vitalentum
Íme az Iránytű 2017 eredménye:
Digitális Megoldások főkategória, Saját médiafelület- weboldal, applikáció, mobilra optimalizált weboldal kategória:
Shortlistre jutott:
• a Budapest hivatalos turisztikai információs portálja megújult
• Diósgyőri vár webfejlesztés
• LoungeUp - Turisztikai applikáció
• Pannónia Szíve turisztikai információs weboldal
• SzolnokApp az új mobil applikáció
Shortlistes oklevelet kapott:
• Pannónia Szíve turisztikai információs weboldal
Pályázó: Ferling
• SzolnokApp az új mobil applikáció
Pályázó: Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata
Megosztott bronzdíjasak:
• Diósgyőri vár webfejlesztés
Pályázó: Diósgyőri Vár
• LoungeUp - Turisztikai applikáció
Pályázó: Apartments Budapest
Ezüstdíjas:
• Budapest hivatalos turisztikai információs portálja megújult
Pályázó: BFTK Nonprofit Kft.
A kategóriában aranydíjas nem született.
Eseménymarketing főkategória, Hostesspromóció, szórólapozás, kóstoltatás, flashmob, ügyfélparti kategória:
Shortlistre jutott:
• Fitparádé - multisport fesztivál
• „L’Oréal fodrász nyílt nap” az Aquaworldben
• Hollywood kreatív ügyfélparty
• VR Buszmegálló
Shortlistes oklevelet kapott:
• Fitparádé - multisport fesztivál
Pályázó: MOM Sport
• Hollywood kreatív ügyfélparty
Pályázó: MOM Sport
Ezüstdíjas:
• „L’Oréal fodrász nyílt nap” az Aquaworldben
Pályázó: Aquaworld Resort Budapest Hotel és Élményfürdő Zrt.
kimennek, átveszik az oklevelet, fotó készül róluk
Aranydíjas:
• VR Buszmegálló
Pályázó: MyAd Marketing
Társpályázó: Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt.
Print vagy webes hirdetések, tévé, rádió, óriásplakát kategória
Shortlistre jutott, egyben bronzdíjas:
• Eger, amit látni kell - az elegáns óriásplakát-kampány
Pályázó: Eger Városi Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft.
Turisztikai PR Megoldások (kiadvány, esemény, videó) kategória:
Shortlistre jutott:
• Mézeskalács-házikó - Karácsonyi hangulat a Corinthia Hotel Budapestben
• Miskolci Mosolyprogram - legyen Miskolc a legvendégbarátabb magyar város!
• Párisi Udvar hotelprojekt – bemutatkozó kisfilm
• Pest megye - Magyarország kicsiben
• Sárvári élmények, ahogy még sohasem láthatta!
• Siófok - Itt kezdődik a Balaton!
• Zarándokutak Magyarországon - a Pannon Pilgrim reklámfilmje
Shortlistes oklevelet kapott:
• Párisi Udvar hotelprojekt – bemutatkozó kisfilm
Pályázó: Parisi Udvar Hotel
• Sárvári élmények, ahogy még sohasem láthatta!
Pályázó: Sárvár Tourist & TDM Nonprofit Kft.
Megosztott bronzdíjasok:
• Mézeskalács-házikó - Karácsonyi hangulat a Corinthia Hotel Budapestben
Pályázó: Memories of Hungary Bazilika
• Miskolci Mosolyprogram - legyen Miskolc a legvendégbarátabb magyar város!
Pályázó: MIDMAR Miskolci Idegenforgalmi Marketing Nonprofit Közhasznú Kft.
Ezüstdíjas:
• Zarándokutak Magyarországon - a Pannon Pilgrim reklámfilmje
Pályázó: PANNON PILGRIM Utazásszervező Kft.
Megosztott aranydíjasok:
• Pest megye - Magyarország kicsiben
Pályázó: Salt Communications
• Siófok - Itt kezdődik a Balaton!
Pályázó: Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület
Print főkategória, Szállodai kiadványok kategória:
Shortlistre jutott, egyben aranydíjas:
• Avalon Resort & SPA, ahol a luxus természetes
Pályázó: Avalon Resort & SPA
Print főkategória, Településmarketing kategória:
Shortlistre jutottak, egyben megosztott bronzdíjasok:
• Szolnok képekben - Szolnok a Tisza fővárosa
Pályázó: Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata
• Zalaegerszeg Színező
Pályázó: Tourinform Zalaegerszeg
Print főkategória, Utazási irodai katalógus kategória:
Shortlistre jutott, egyben shortlistes oklevelet kapott:
• IBUSZ katalógusok
Pályázó: IBUSZ Utazási Irodák
Integrált kampányok kategória:
Shortlistre jutott:
• A Kristinus Borbirtok teljes körű marketing és PR tevékenysége | Kristinus Gasztro Műhely étterem, Vinotel szállás és Vinocino bormozi megnyitásának kommunikációja
• Itt kezdődik a Balaton! – Turizmusfejlesztés másképpen
• Legyél Te is Gyerek - szállodaigazgató!
• Magyarország első turisztikai Pinterest kampánya!
• Miskolc Pass gyerekkártya - a hűtőmágnes, amely közlekedési bérlet, eseménynaptár és attrakcióbelépő egyben
• Nyaralj Pesten!
Shortlistes oklevelet kapott:
• Legyél Te is Gyerek - szállodaigazgató!
Pályázó: KidsOasis
• Magyarország első turisztikai Pinterest kampánya!
Pályázó: Sárvár Tourist & TDM Nonprofit Kft.
• Miskolc Pass gyerekkártya - a hűtőmágnes, amely közlekedési bérlet, eseménynaptár és attrakcióbelépő egyben
Pályázó: MIDMAR Miskolci Idegenforgalmi Marketing Nonprofit Közhasznú Kft.
Megosztott ezüstdíjasok:
• A Kristinus Borbirtok teljes körű marketing és PR tevékenysége | Kristinus Gasztro Műhely étterem, Vinotel szállás és Vinocino bormozi megnyitásának kommunikációja
Pályázó: Urban Communications
Társpályázó: Kristinus Borbirtok
• Nyaralj Pesten!
Pályázó: Aquaworld Resort Budapest Hotel és Élményfürdő Zrt.
Aranydíjas:
• Itt kezdődik a Balaton! – Turizmusfejlesztés másképpen
Pályázó: Ferling
Társpályázó: Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület
A legek legét, az Év Turisztikai Projektje díjat a szakmai zsűri a legösszetettebb kategóriából, az integrált kampányokból választja ki. Ezt a díjat minden évben annak a pályázónak ítéli oda a zsűri, akik munkájukkal nemcsak kreativitásban, hanem összetettségben is kitűntek a többiek közül. Tehát egy jól átgondolt, hatékony koncepciót kerestek.
Az Év Turisztikai Kommunikációs Projektje címet idén elnyerte:
• Itt kezdődik a Balaton! – Turizmusfejlesztés másképpen
Pályázó: Ferling
Társpályázó: Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület
Gratulálunk a díjazottaknak!
Forrás: Turizmus Online