Bezárt a Robinson Tours

Félő, hogy Jakócs Áron és csapata ugyan idehaza az első, de valószínűleg nem az utolsó szakmai áldozata a pandémia okozta turizmus világszintű leállásának.

A Robinson Tours mérlegelve a jelenlegi helyzetet, és elemezve a várható lehetőségeket, lehúzta a rolót. Betudható ez többek közt annak, hogy komoly bevételt reméltek idén a februárban induló Hainan-charter járattól - ahol az előzetes számításokat az akkor már tomboló kínai járványhelyzet alaposan átírta.

Az iroda többek közt ezt írta parnereinek, a szakma képviselőinek, és barátainak:

"25 évnyi több százezer magas színvonalon kiszolgált Vendég után eljött egy nehéz pillanat a Robinson Tours életében. A mai nappal utazási irodánk leteszi a lantot, ezzel lezár egy korszakot.

Mi áll a döntés mögött? 2019 decembere óta egy olyan helyzet állt elő, amely a Covid-19 vírusra hivatkozva idáig még nem tapasztalt utazási, és egyéb korlátozásokat hozott. Határokat zártak le, leállt a légi forgalom, bezártak a szállodák, éttermek, múzeumok és a hétköznapi életünk is korlátok közé szorult. Beláthatatlan időre leállt a beutaztatás és a kiutaztatás is. Hogy mindez indokolt volt-e vagy sem? Nem tisztem ezt eldönteni, és ha lecseng ez a helyzet, jobban ki lehet elemezni. Egy viszont tény: több hónapra leállt az üzleti élet sok gazdasági szektorban, elsőként a turizmusban, teljesen lenullázva a bevételi oldalt.

Senki nem tudja megbecsülni, hogy világszinten a szabad, korlátozások nélküli élet mikor áll helyre. Az azonban biztos, hogy legalább hónapokban mérhető ez az idő. A Robinson Tours mindig is konzervatívan, megfontoltan állította össze az üzleti tervét, de egy ilyen több hónapos rendkívüli, teljes leállást nem megszokott dolog betervezni egy költségvetésbe. Az Utasok az út lemondása esetén 14 napon belül vissza kell, hogy kapják az szerződésük szerint őket megillető összeget. Ezt idáig minden esetben betartottuk, és rögtön teljesítettük a visszafizetéseket. Így volt ez 2020 januárjában is, amikor több száz utas előlegét kellett visszafizetnünk a hainani járataink március-szeptember közötti járattörlései miatt. Beutaztatási részlegünk pár nap alatt több száz Utasunk hazautazását segítette, többletköltségeket is bevállalva, márciusban Magyarország határainak lezárásakor.

Azonban a mostani, nagy mennyiségű lemondott utak száma mellett, az új utak foglalásának elmaradása példátlan esemény. Sok országban a szállodáknak és az utazási irodáknak lehetősége van a pénzben való visszatérítést voucherrel helyettesíteni (mint például Spanyolország, Görögország, Franciaország, Olaszország, Belgium vagy Portugália), sok légitársaság már ugyancsak vouchereket ad vissza pénz helyett - vagy ha vissza is fizet, akkor több hét vagy hónap után teszi azt. Ezt a tényt tapasztalhatják azok is, akik maguknak szervezik az útjaikat.

Az utazási irodákat sokkal nagyobb kötelezettségvállalásra kényszerítik, mint amilyen lehetőséget biztosítanak nekünk a külföldi partnereink, nincs összhangban a magyar szabályozás a külföldi szabályozással. Magyarországon ilyen voucheres lehetőséget nem biztosítottak, és a Kormány munkahelymegtartó és vállalattámogatási intézkedései nem nyújtanak tényleges segítséget a 80 munkatárs foglalkoztatására, megtartására.
Kilátástalan és tervezhetetlen a jelenlegi helyzet rendeződésének időpontja, ezért szerintünk ugyancsak egy felelős döntés részünkről, hogy leállunk. Felelősen kimondjuk, hogy ezen a nyáron nem tudjuk hogyan, hova és egyáltalán lehet-e majd külföldre utazni. Ezzel a döntéssel lehetőséget adunk Utasainknak, hogy visszakapják befizetett előlegeiket. Még mindig sokan szeretnének utazni, de sok ember elveszítette munkáját, elfogyott a szabadsága, vagy fél a sajtó által keltett hisztéria miatt. Nem szeretnénk, ha utasaink kényszerként élnék meg az utazást, amely az élményekről és feltöltődésről kell, hogy szóljon.
Ha valaki külföldi útját tervezi, éppen a fent leírtak miatt azt ajánlom, hogy utazási irodát válasszanak! Hiszen az utazási irodák kötelezettségei és vagyoni biztosítása, anyagi garancia arra, hogy az utas ne maradjon egyedül egy csődbe ment légitársasággal vagy szállodával szemben. Az utazási iroda helyben van, jobban számon kérhető és biztosan segít utasainak, ha baj van.

A Robinson Tours szervezésében egy utas sem tartózkodik külföldön. Cégünk vagyoni biztosítása 380 millió forintra szól. Ez a biztosítási tétel teljes mértékben fedezi az utasoknak még vissza nem fizetett utazási csomagok értékeit, tehát az ügyintézés során mindenki teljes mértében visszakapja az útra befizetett díját, vagy a lemondott utazási csomagok esetén a visszatérítésre váró összegeket.  

                                                                                                                                                  Jakócs Áron"

Forrás: Facebook


Táncra perdült a Szabadság-szobor

Táncra perdült a Szabadság-szobor 

Különleges látványban lehetett része, aki a október 11-én este a Fővám téren járt.
Nem lesz több Balaton Sound Zamárdiban

Nem lesz több Balaton Sound Zamárdiban 

Már nyáron körbejárta az internetet a hír, hogy lejárt Zamárdi és a Balaton Soundot szervező Sziget Zrt. között a 2024-ig tartó szerződés, most kiderült: nincs folytatás.
Ez a rákfajta nem hiányzott a Balatonba

Ez a rákfajta nem hiányzott a Balatonba 

A vörös mocsárrák (Procambarus clarkii) világszerte az egyik leggyakoribb tízlábú rákfajjá vált a véletlen és direkt telepítések hatására. Most már a Balatonban is megtalálható.
FoxPost lett a Packeta

FoxPost lett a Packeta 

A Packeta és a FoxPost egyesítése után a tulajdonosok a lokális márka megtartása mellett döntöttek.
Hívatlan vendég a Balatonban

Hívatlan vendég a Balatonban 

Kellemetlen szagú ivóvízre panaszkodtak a Balatonszéplaki Vízmű területén élők, és kiderült ennek oka is.
Belépett a milliomosok klubjába Hajdúszoboszló

Belépett a milliomosok klubjába Hajdúszoboszló 

Legalábbis az idei vendéjszakaszámok tekintetében.
Ajtó a múltból a jelenen át a jövőbe - már látogatható a Varjaskéri templomrom

Ajtó a múltból a jelenen át a jövőbe - már látogatható a Varjaskéri templomrom  

Nyolcszáz évnyi szolgálat után helyreállították, ami megmenthető volt belőle - készen áll a következő ezer évre.
Ennyi volt: bezár a Bálna Terasz

Ennyi volt: bezár a Bálna Terasz 

A legendás vendéglátóhely október 28-án nyit ki utoljára.
Nem akárhol köszöntötték az egymilliomodik látogatót

Nem akárhol köszöntötték az egymilliomodik látogatót 

A székesegyház hatvan méteres tornyában ünnepelte az egymilliomodik látogatóját a Pécsi Püspökség.
Ha programot keres az őszi szünetre, akkor irány Pécs!

Ha programot keres az őszi szünetre, akkor irány Pécs! 

Kiemelten sok programmal készülnek az őszi szünetre a pécsi Zsolnay Kulturális Negyedben és a világörökségi helyszíneken.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.