A házigazdaként megjelenő Szarvas és Békésszentandrás képviselői a helyi Liget Wellness és Konferencia Hotel****-ben gyűltek össze a social distancing jegyében, onnan köszöntötték a mintegy 60 résztvevőt.
Semsei Sándor elnök prezentációjában elmondta, hogy a belföldi turizmus hatalmas esélyt kap az újraindulás után a vidéki térségekben, hiszen várhatóan olyan kereslet irányul majd belföldre, amely mindeddig elsősorban a külföldi lehetőségeket kereste. Az ezzel kapcsolatos keresleti oldali kutatást a Szövetség néhány napon belül megkezdi, hogy minél biztosabb ismeretek alapján lehessen döntéseket hozni. "Ez egyben azonban a legnagyobb kihívás is a szervezeteink számára, hiszen jórészt az ő management tevékenységükön, tudásukon és hozzáállásukon múlik majd, hogy sikerül-e ennek a keresletnek megfelelni. Új típusú, vonzó és autentikus élményláncokat kell a hibernációs időszak maradék két hónapjában fejleszteni, ráadásul olyanokat, amelyek élményígéreteikkel megszólítják a piacot, és azokat el is kell juttatni a piacra, majd a létrejött termékeket működtetni kell. Ehhez a kompetenciákon és a munkán kívül szükség lesz saját forrásra is. Márpedig saját forrás ebben a szűkös időszakban csak az összefogás és szolidaritás révén fog keletkezni. Ennek a forrásnak a megteremtésére teszünk szervezeteinknek, a szervezetek tagjainak és az őket támogató önkormányzatoknak néhány napon belül javaslatot", mondta az elnök.
A javasolt megoldás a Helyi Újraindulási és Szolidaritási Alap munkanevet viseli. Amint azt Horváth Viktória, a szövetség titkára bemutatta, a konferencia teljes mértékben igazodott a virtuális tér kihívásaihoz: a korábban megszokott egész napos szakmai programot és kerekasztal beszélgetéseket rövidebb prezentációk váltották fel; és az interaktivitás jegyében az egyes TDM szervezetek is lehetőséghez jutottak, hogy beszámoljanak helyzetükről, jelenlegi működésükről, valamint a szervezők kérésének megfelelően kiemelték a pozitív történéseket, tartalmakat is.
A következő hetekben pedig indul a ’Tematikus TDM TV’, mely széles spektrumban nyújt majd szakmai segítséget, többek között a változásmenedzsment, a kommunikáció, a megváltozott utazási szokások-trendek, és a termékfejlesztés körében.
Összességében elmondható, hogy a TDM szervezetek pozíciói helyben erősödtek, az összefogásban rejlő lehetőségek előtérbe helyeződtek. A résztvevők megegyeztek abban, hogy jelen helyzet ’nyertesei’ a belföldi vidéki desztinációk lehetnek, ebben viszont hatalmas szerepe és annál is több munkája lesz a helyi TDM szervezeteknek, az önkormányzatokkal és a tagsággal karöltve.
Forrás: Magyar TDM Szövetség