A Gemius egy kutatási projektben foglalta össze, hogy kik böngészik a hazai weboldalakat mobileszközről és mennyiben különböznek a vezetékesinternet-felhasználóktól.
A férfiak tovább maradnak a mobil weben
A 2014. szeptemberi adatok azt mutatják, hogy a 15 évesnél idősebb magyar internetező közönség meghaladja az 5,15 millió főt. Tízből négy internetfelhasználó a mobilinternetet választja a hazai weboldalak böngészése során (1,7 millió). Majdnem egyformán népszerű a férfiak (0,89 m) és a nők (0,85 m) körében, de a férfiak közel kétszer olyan hosszú ideig használják a mobilinternetet (átlagosan 2 óra 1 perc havonta), mint a nők (1 óra 11 perc havonta).
Az 50 évesek töltik a leghosszabb időt a mobilneten
Az elemzés azt mutatja, hogy minél idősebbek az internetezők, annál több időt hajlamosak tölteni a hazai oldalak böngészésével mobileszközről. A legtöbb neten töltött időt az 50–59 évesek között regisztrálták (átlagosan 2 óra 12 perc egy hónapban). Ugyanakkor a 15 és 19 év közötti internetezők használják a mobileszközöket a legkevesebb ideig internetezésre, mindössze 53 percet töltenek ezzel egy hónap alatt.
Átlagos mobilinternetezéssel töltött idő egy hónapban – Forrás: Digitális Közönségmérési Tanács – Gemius mobil panel (15+ belföldi közönség)
A blogok és hírek a legnépszerűbbek
Az adatok azt mutatják, hogy Magyarországon a helyi híroldalak mobil változatai mellett az egyik legnépszerűbb oldal a Blog.hu, melyet szinte minden harmadik mobilinternetező felkeres (590 000 fő). Hasonlóan nagy érdeklődést tanúsítanak az internetfelhasználók a hírportálok mobilváltozatai iránt: Origo.hu (540 000), Index.hu (470 000), Hvg.hu (430 000) és a Hir24.hu (380 000).
A fiatalok jobban lelkesednek
Minden harmadik magyar internetfelhasználó, aki mobileszközön keresztül csatlakozik az internethez, a 20–29 éves korosztály tagja. Összehasonlításképpen: a vezetékesinternet-használók közül minden ötödik tartozik ebbe a korcsoportba
A magyar internetezők hány százaléka csatlakozik a webre? – Forrás: Digitális Közönségmérési Tanács – Gemius online panel, mobil panel (15+ belföldi közönség)
A kutatás több mint 7500 fős mobil panel adatai alapján készült. Az adatok kizárólag a magyar honlapok mobil változataira vonatkoznak, kizárva ezzel minden globális és mobilalkalmazásból érkező forgalmat. Az adatok forrása a Gemius Audience nemzetközi kutatási projekt, melyet a Gemius több mint 35 országban végez Európában, Észak-Afrikában és a Közel-Keleten. A kutatás célja, hogy az internetfelhasználók száma és demográfiai profilja mellett azt is meghatározza, hogy milyen módon használják az internetet.
Forrás: Kreatív Online