Február 2-6. között a divaté volt a főszerep Budapesten; a divat iránt érdeklődők és iparági szakemberek a hétvégi prezentációk mellett összesen 25 kísérőrendezvényen vehettek részt a a budapesti divathét során. A side eventeken közel ezer rdeklődő jelent meg, akik többek között tematikus workshopokon, kedvezményekkel egybekötött showroom látogatásokon vettek részt, a Fashion Street-en nyitott BCEFW pop-up store-ban pedig meg is vásárolhatták a számukra legkedvesebb hazai márkák termékeit.
A megújult BCEFW fő eseménye, a tervezői prezentációk bemutatása február 4-5. között valósult meg Budapest négy ikonikus épületében: a Nemzeti Táncszínházban, a Magyar Nemzeti Múzeumban, a Néprajzi Múzeumban, illetve az ELTE Egyetem Könyvtár és Levéltárban, ahol közel 1 000 fő tekintette meg a magyar márkák mellett a 2 szlovák és 2 lengyel tervező 2023/24-es őszi-téli kollekcióit.
„Az idei évben immár tizenegyedik alkalommal rendeztük meg a BCEFW-t, amely ezúttal egy jelentős koncepcióváltáson esett át. A kifutós bemutatók helyett ez alkalommal kreatív prezentációs bemutatkozási lehetőséget biztosítottunk a tervezőknek, akiknek ez kiváló alkalom volt arra, hogy saját karakterjegyeiket az egyedi koncepciók mentén juttassák érvényre, mondta Forintos-Szűcs Anita, az MDDÜ általános vezérigazgató-helyettese hozzátette: „Elengedhetetlen a rendezvény turisztikai szerepe is, hiszen a négy ikonikus helyszín bevonásával a rendezvényre érkező nemzetközi újságírók és kiterjedt követőtáborral rendelkező véleményvezérek színesebb képet kaphattak Budapest nevezetességeiről és turisztikai kínálatáról.”
A közép-európai régió legnagyobb divateseménye hazai hírességeket és külföldi szaktekintélyeket egyaránt vonzott. Utóbbiak között említhetjük az olasz, a cseh és az ukrán VOGUE, a szerb ELLE, az amerikai 10Magazine vagy a brit Forbes szerkesztőit. Olyan nemzetközi influenszereket fedezhettünk fel, mint a fővárosunkba szezonról-szezonra visszatérő olasz Gili Biegun vagy a New York-i Suarez testvérek. Az eseményen a legnagyobb forgalmazók buyereit is köszöntötték a szervezők; a hazai márkák által BCEFW-n bemutatott őszi-téli kollekciókat az eseményt követően milánói, párizsi és New Yorki-i showroomokban is megtalálhatják majd a külföldi vásárlók.
Forrás: MDDÜ / Turizmus Online
Forrás: gwc.hu