Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér, a Visit Hungary vezérigazgatója „A turizmus fejlesztési lehetőségeiről” szóló előadása elején kiemelte, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) leányvállalataként arra törekszik, hogy feladatát a szakmai szereplőivel együttműködve lássa el.

Mint a vezérigazgató hangsúlyozta, a múlt év kiemelkedő volt a magyar turizmus számára, és a nemzetközi összehasonlításban is fantasztikus eredményeket mutatott. A számok önmagukért beszélnek: a nemzetközi vendégek száma és költése is jelentősen nőtt. Bár a belföldi turizmus növekedése lassabb ütemű, a COVID utáni fellendülés egyértelműen folytatódik.

Budapest világszinten kiemelkedő növekedést mutatott

„Tavaly a főváros világbajnok növekedést ért el” - fogalmazott Csendes Olivér. A 10 legnépszerűbb turisztikai célpont között szerepel, és a 22 százalékos forgalomnövekedés is ezt bizonyítja. A főváros mellett a Balaton, a fürdővárosok és más turisztikai desztinációk is népszerűek. A látogatók visszajelzései alapján Budapest különösen vonzó a pezsgő éjszakai élet és a kulturális programok miatt.

A 2024-es évet elemezve elmondta, hogy továbbra is a vendégforgalom növelésére és a turisztikai költések maximalizálására fókuszáltak. Figyelték a látogatók szokásait, a foglalási trendeket és a szolgáltatások iránti keresletet, annak érdekében, hogy a marketingkampányokat minél hatékonyabban tudják irányítani és minél pontosabb adataik legyenek.

„Célunk, hogy a külföldi és belföldi turisták számára is vonzóbbá tegyük Magyarországot, és a szezonális ingadozásokat csökkentsük.”

A 2025-ös tervek és feladatok kapcsán hangsúlyozta, fontos külön figyelmet fordítani a hivatásturizmus (üzleti utazások, konferenciák) erősítésére, mivel ez stabil bevételi forrást jelent a szálláshelyek és szolgáltatók számára, és ehhez elengedhetetlen az infrastruktúra fejlesztése, a közlekedési lehetőségek optimalizálása és az érkezési élmény javítása, különösen a repülőtereken.

2025-ös célkitűzések
2025-ös célkitűzések
Fotó: SZT

Úgy számolnak, hogy a turisztikai szektor idén akár 14,2 százalékos GDP hozzájárulást érhet el (a szektor jelenleg a GDP 13 százalékát adja), míg a szálláshely költéseknél 1170 milliárd forinttal és 5100 milliárd forint teljes költéssel számolnak.

Kulcsfontosságú a stratégiai piacok kiválasztása, ehhez a fókuszált marketingtevékenység biztosítja, hogy a befektetett források a lehető legnagyobb megtérülést hozzák. Kiemelte, meg kell találni azt az optimumot, hogy mennyit érdemes egy piacra költeni, ezek a költések milyen számokat tudnak hozni. Ennek érdekében megszabták azon országokat, amelyekre főként fókuszálni kell. Ezek pedig az Egyesült Királyság, Franciaország, Spanyolország, Németország, Lengyelország, Kína. Hozzátette: „az állami támogatással célzottan kiválasztott országokból érkező vendégek számának növelése mellett továbbra is figyelünk más piacokra is, hogy a magyar turizmus fejlődése fenntartható maradjon.”

Szintén nagy jelentősége van a szolgáltatókkal való együttműködésnek, mert a közös kampányok és promóciók révén hatékonyabban lehet elérni a célközönséget. Erre jó példa a tavalyi évben kísérleti jelleggel életre keltett téli Szép-kártya kampány, amely keretében több mint 300 szolgáltató nyújtott kedvezményeket, ami jelentős eredményeket hozott.

A turisztikai eseményeknek nagy szerepük van vendégforgalom növelésében. Magyarország számos nagy volumenű rendezvénynek adott otthont, és az a cél, hogy még több világszínvonalú esemény legyen az országban. Az olyan események, mint a nagy koncertek vagy nemzetközi sportesemények, jelentős vendégforgalmat generálnak, és fontos szerepet játszanak a turisztikai szektor erősítésében. Ezekből több is lesz idén: Guns 'n roses, Imagine Dragons, Katy Perry érkeznek nyáron, kiemelte a fontosabb fesztiválokat, mint a Sziget, a Strand, az Efott, a Művészetek Völgye, és a Sopronfest rengeteg látogatót vonzhatnak.

Beszédét végül azzal zárta, hogy a jövőben is adatvezérelt döntésekkel, célzott marketinggel és hatékony együttműködésekkel további növelésre kerüljön Magyarország turisztikai vonzereje, hogy még több látogató érkezzen az országba.


Kína üzleti világa és kultúrája Budapesten

Kína üzleti világa és kultúrája Budapesten 

Június 26–27-én Budapestre érkezik a China Brand Fair, Közép-Európa egyik legnagyobb kínai üzleti és kulturális rendezvénye.
Muzsikaszó csendült fel az ország több helyszínén

Muzsikaszó csendült fel az ország több helyszínén 

Mintegy 140 cigányzenekar szórakoztatta a magyar vendéglátóhelyek közönségét a Dankó Pista Emléknapon.
Panaszkodnak a Balaton zöld vízére

Panaszkodnak a Balaton zöld vízére 

Az összegyűlt algatömeg a szél keltette áramlások hatására gyorsan el is tűnhet, míg más tóterületeken akár meg is jelenhet.
Életmű-kiállítás Szipál Márton fotóiból

Életmű-kiállítás Szipál Márton fotóiból 

A tárlaton Hollywood magyar királyának műtermét is megidézik.
Magyar siker a nemzetközi ingatlanfejlesztési élvonalban

Magyar siker a nemzetközi ingatlanfejlesztési élvonalban  

A világ legjobb városrész-fejlesztése díjat nyerte el a Liget Budapest Projekt az ingatlanok Oscar-díjának is hívott megmérettetésen.
Rejtett veszély a Balaton déli oldalán

Rejtett veszély a Balaton déli oldalán 

A marásvonal mintegy 60 kilométer hosszú, víz alatti árok, amely Balatonkeresztúr és Balatonvilágos között található, jellemzően 500-1000 méterre a parttól.
Jön a fővárosi öbölúszás

Jön a fővárosi öbölúszás 

Több mint 1600 fős mezőnnyel rendezi meg a Budapest Sportiroda 2025. június 21-én, szombaton a 3. MOL Campus Öbölúszást.
Múzeumok Éjszakája a pesti belvárosi templomban

Múzeumok Éjszakája a pesti belvárosi templomban 

2025. június 21-én a Budapest-Belvárosi Nagyboldogasszony Főplébánia-templom is csatlakozik a Múzeumok Éjszakája ’25 elnevezésű országos eseménysorozathoz.
Gyógynövények, illatok, balatoni hangulat – jön a Levendula Fesztivál

Gyógynövények, illatok, balatoni hangulat – jön a Levendula Fesztivál 

Az immár több mint húsz éves múltra visszatekintő rendezvény idén új köntösben tér vissza.
Zenei élmények országhatáron innen és túl

Zenei élmények országhatáron innen és túl 

A Határtalan nyár rendezvénysorozat továbbra is sokszínű kulturális élményeket kínál mindenki számára.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.