Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér, a Visit Hungary vezérigazgatója „A turizmus fejlesztési lehetőségeiről” szóló előadása elején kiemelte, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) leányvállalataként arra törekszik, hogy feladatát a szakmai szereplőivel együttműködve lássa el.

Mint a vezérigazgató hangsúlyozta, a múlt év kiemelkedő volt a magyar turizmus számára, és a nemzetközi összehasonlításban is fantasztikus eredményeket mutatott. A számok önmagukért beszélnek: a nemzetközi vendégek száma és költése is jelentősen nőtt. Bár a belföldi turizmus növekedése lassabb ütemű, a COVID utáni fellendülés egyértelműen folytatódik.

Budapest világszinten kiemelkedő növekedést mutatott

„Tavaly a főváros világbajnok növekedést ért el” - fogalmazott Csendes Olivér. A 10 legnépszerűbb turisztikai célpont között szerepel, és a 22 százalékos forgalomnövekedés is ezt bizonyítja. A főváros mellett a Balaton, a fürdővárosok és más turisztikai desztinációk is népszerűek. A látogatók visszajelzései alapján Budapest különösen vonzó a pezsgő éjszakai élet és a kulturális programok miatt.

A 2024-es évet elemezve elmondta, hogy továbbra is a vendégforgalom növelésére és a turisztikai költések maximalizálására fókuszáltak. Figyelték a látogatók szokásait, a foglalási trendeket és a szolgáltatások iránti keresletet, annak érdekében, hogy a marketingkampányokat minél hatékonyabban tudják irányítani és minél pontosabb adataik legyenek.

„Célunk, hogy a külföldi és belföldi turisták számára is vonzóbbá tegyük Magyarországot, és a szezonális ingadozásokat csökkentsük.”

A 2025-ös tervek és feladatok kapcsán hangsúlyozta, fontos külön figyelmet fordítani a hivatásturizmus (üzleti utazások, konferenciák) erősítésére, mivel ez stabil bevételi forrást jelent a szálláshelyek és szolgáltatók számára, és ehhez elengedhetetlen az infrastruktúra fejlesztése, a közlekedési lehetőségek optimalizálása és az érkezési élmény javítása, különösen a repülőtereken.

2025-ös célkitűzések
2025-ös célkitűzések
Fotó: SZT

Úgy számolnak, hogy a turisztikai szektor idén akár 14,2 százalékos GDP hozzájárulást érhet el (a szektor jelenleg a GDP 13 százalékát adja), míg a szálláshely költéseknél 1170 milliárd forinttal és 5100 milliárd forint teljes költéssel számolnak.

Kulcsfontosságú a stratégiai piacok kiválasztása, ehhez a fókuszált marketingtevékenység biztosítja, hogy a befektetett források a lehető legnagyobb megtérülést hozzák. Kiemelte, meg kell találni azt az optimumot, hogy mennyit érdemes egy piacra költeni, ezek a költések milyen számokat tudnak hozni. Ennek érdekében megszabták azon országokat, amelyekre főként fókuszálni kell. Ezek pedig az Egyesült Királyság, Franciaország, Spanyolország, Németország, Lengyelország, Kína. Hozzátette: „az állami támogatással célzottan kiválasztott országokból érkező vendégek számának növelése mellett továbbra is figyelünk más piacokra is, hogy a magyar turizmus fejlődése fenntartható maradjon.”

Szintén nagy jelentősége van a szolgáltatókkal való együttműködésnek, mert a közös kampányok és promóciók révén hatékonyabban lehet elérni a célközönséget. Erre jó példa a tavalyi évben kísérleti jelleggel életre keltett téli Szép-kártya kampány, amely keretében több mint 300 szolgáltató nyújtott kedvezményeket, ami jelentős eredményeket hozott.

A turisztikai eseményeknek nagy szerepük van vendégforgalom növelésében. Magyarország számos nagy volumenű rendezvénynek adott otthont, és az a cél, hogy még több világszínvonalú esemény legyen az országban. Az olyan események, mint a nagy koncertek vagy nemzetközi sportesemények, jelentős vendégforgalmat generálnak, és fontos szerepet játszanak a turisztikai szektor erősítésében. Ezekből több is lesz idén: Guns 'n roses, Imagine Dragons, Katy Perry érkeznek nyáron, kiemelte a fontosabb fesztiválokat, mint a Sziget, a Strand, az Efott, a Művészetek Völgye, és a Sopronfest rengeteg látogatót vonzhatnak.

Beszédét végül azzal zárta, hogy a jövőben is adatvezérelt döntésekkel, célzott marketinggel és hatékony együttműködésekkel további növelésre kerüljön Magyarország turisztikai vonzereje, hogy még több látogató érkezzen az országba.


Várják a pályázatokat a MaReSz Flash Awardra

Várják a pályázatokat a MaReSz Flash Awardra 

Már több mint 50 pályázat érkezett az idei Flash díjra, a rendezvényszakma legnevesebb megmérettetésére.
Elkészült a V4 országok zarándokhelyeinek digitális térképe

Elkészült a V4 országok zarándokhelyeinek digitális térképe 

A projekt a Visegrádi országok zarándokturizmusának támogatását célozza meg.
Visit Hungary: összesítő adatok a tavalyi belföldi vendégforgalomról

Visit Hungary: összesítő adatok a tavalyi belföldi vendégforgalomról 

Magas volt a belföldi vendégforgalom 2024-ben, a vármegyék nyertese Veszprém volt, ahol több mint egymillió hazai vendéget fogadtak.
Komolyzenei fesztivál Szegeden

Komolyzenei fesztivál Szegeden 

Az április 1-jéig tartó eseménysorozat idén Bartók Béla halálának nyolcvanadik évfordulója köré szerveződik.
André Kertész kiállítás a Capa Központban

André Kertész kiállítás a Capa Központban 

Válogatás André Kertész Szigetbecsének ajándékozott képeiből.
Nyár elején termálturisztikai nemzetközi konferencia Budapesten

Nyár elején termálturisztikai nemzetközi konferencia Budapesten 

A Nemzetközi Termálturisztikai Konferenciát június 4-6. között tartják a magyar fővárosban.
Hazai kutatás a bolygónk sorsáról

Hazai kutatás a bolygónk sorsáról 

A friss kutatás szerint környezetbarát termékek vásárlásával nyugtatja a lelkiismeretét bárki, mintsem csökkentené a fogyasztását
Különös szobor tűnt fel a Falk Miksa utcában

Különös szobor tűnt fel a Falk Miksa utcában 

Különleges látványban lehet részük azoknak, akik a belvárosi Falk Miksa utcába látogatnak: egy 400 kilós műalkotás tűnt fel a Virág Judit Galéria előtt.
A Fürdőszövetség  az idei tervekről

A Fürdőszövetség az idei tervekről 

2023-ban 33 millió vendég járt a magyarországi fürdőkben, tavaly ennél 5 százalékkal több, de ez még mindig elmaradt mintegy 10 százalékkal a 2019-estől.
Vizuális művészek fotókiállítása a HAB-ban

Vizuális művészek fotókiállítása a HAB-ban 

A fényképezés nem csupán dokumentáció, hanem felfedezés is – a valóság rétegeinek feltárása, a láthatatlan láthatóvá tétele.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.