Bevezetése óta a Travelport Smartpoint minden egyes frissítése olyan innovatív megoldásokat hozott, amelyek hozzájárultak az értékesítési folyamat fejlődéséhez, ezáltal lehetővé téve az utazási tanácsadók számára a gördülékeny munkát, a foglalható tartalmi elemek bővülését és az utazási szakemberek képzési költségeinek csökkentését. Mindezeknek köszönhetően a Smartpoint használatával az utazási irodák növelhették produktivitásukat, a megtakarított időt pedig új ügyfelekre, és a meglévők színvonalas kiszolgálására tudták használni.
A Travelport Smartpoint most bevezetett, új kezelőfelületében a legnagyobb változást az hozza, hogy a termék fejlesztői jelentősen kibővítették az extra légitársasági szolgáltatások eladásának lehetőségeit (pl. poggyász, fedélzeti WiFi, lounge használat, fizetős ülőhelyek), azaz az “upsell” és “cross sell” opciókat. Ezen terület fejlesztésére jelentős erőforrást különít el a cégcsoport, hiszen napjainkban a legnagyobb fejlődést ezen a téren éli meg a légiközlekedési piac – szinte napról napra változik, illetve bővül a plusz pénzért foglalható termékek és szolgáltatások köre.
A szakmai körökben Air Merchandising-nak hívott terület jelentőségét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a Travelport külön programot hírdetett az ahhoz köthető termékek és funkciók fejlesztésére, melynek a Travelport Rich Content and Branding nevet adta. Komoly előrelépést jelent az új Smartpoint felületen, hogy az ezen projekten belül kifejlesztett kezelő panelek használatával a felhasználók egyedi – meglévő utazási irodai ügyfelek által is tesztelt – grafikus felületen, az egyes tételek részletes leírásának segítségével tudják keresni és foglalni a programban részt vevő légitársaságok kiegészítő szolgáltatásait. Ez a foglalási rendszerek piacán eddig egyedülálló termék a légitársaságok weboldalainak felületeivel azonos tartalmat integrálja az eddigi, hagyományos foglalási folyamatba. Segítségével az utazási tanácsadók egy helyen megtalálják és könnyedén összehasonlíthatják az egyes díjtételeket a hozzájuk tartozó kiegészítő szolgáltatások, és azok árainak figyelembevételével is. Komoly időt lehet megtakarítani azzal, hogy az utazási iroda ügyfele azonnal információt kap az ajánlatban szereplő árakon felül esetlegesen külön fizetendő díjakról, és a már meglévő repülőjegyekhez tartozó további kiegészítő szolgáltatásokról, upgrade-ekről.
A Travelport eddig több, mint 70 légitársasággal kötött szerződést a Rich Content and Branding programban való részvételre, és a termék népszerűségének köszönhetően a csatlakozni szándékozó légitársaságok száma folyamatosan növekszik.
A Smartpoint másik fontos újítása, hogy a hagyományos és diszkont légitársaságok ajánlatai egyetlen találati listán jeleníthetők meg, és foglalhatók.
Mostantól a hagyományos ár alapú kereséseknél a IATA légitársaságok és a fapadosok találatai egy felületen jelennek meg, valamint azonos parancsokkal kezelhetők, jelentősen megkönnyítve a munkát. A diszkont légitársaságoktól érkező tartalmat pedig nem harmadik szolgáltatón, hanem közvetlen, szerződött kapcsolat útján kezeli a rendszer.
Számos apró újítást is találhatnak majd a Travelport Smartpoint új verziójában, a Travelport munkatársai továbbfejlesztették a navigációt a felhasználói felületen, új grafikus megoldásokat és interaktív paneleket helyeztek el, amelyek egyszerűbbé és gyorsabbá teszik a légitársasági tartalmakon kívül a kiegészítő termékek (pl. hotel, autóbérlés) foglalását is.
Jason Clarke, a Travelport globális értékesítési igazgatója a következőket nyilatkozta: “Rengeteg időt töltöttünk azzal, hogy meghallgattuk ügyfeleinket, és felmérjük igényeiket, melyek azok a lehetőségek, amelyekkel még gyorsabbá és hatékonyabbá tudnánk tenni a nap mint nap használt, és ezáltal kulcsfontosságú termékünket. A Smartpoint ezen új változata alapjaiban változtatja meg a globális foglalási rendszerekkel kapcsolatos eddigi tapasztalatainkat, és valóban úttörő jelentőségű fejlesztések történtek a kiegészítő szolgáltatások foglalása terén. Ezzel, és a további sok hasznos újdonsággal utazási irodai és légitársasági ügyfeleink egy igazán korszerű, a légiközlekedési piac legújabb követelményeinek is megfelelő eszközt kapnak a kezükbe, mellyel működésüket még hatékonyabbá és kifizetődőbbé tehetik. Abszolút pozitív visszajelzéseket kaptunk azoktól, akik eddig kipróbálták az új Smartpointot, és ez megerősített bennünket abban, hogy továbbra is folyamatosan reagáljunk a piac által szabott új kihívásokra.”
További hasznos információk a Travelport Smartpointról ide kattintva érhetők el.
Mostantól Air Asia is foglalható a Travelport rendszerekben |
A Travelport kiemelt ügyként kezeli a GDS-en belül foglalható fapados légitársasági tartalom bővítését. Nem külsős tartalomszolgáltató segítségével, hanem saját együttműködési szerződés keretein belül, közvetlen kapcsolat útján nyújtja utazási irodai ügyfeleinek a foglalási lehetőséget számos, a magyarországi utazók számára is fontos diszkont légitársaságra. Az Easyjet, a Jet2 és a Ryanair után a legújabb résztvevő, az Air Asia ugyan nem indít Budapestet érintő járatokat, de kiemelt szerepet játszik a Délkelet-Ázsiába tartók utazásának megszervezésénél. |
Forrás: Turizmus Online