A TED-en olvasható kiírás szerint a közbeszerzést az Államadósság Kezelő Központ nevében végzi a Nemzeti Kommunikációs Hivatal. Az ajánlattevők feladata az integrált kommunikációs kampányaihoz kapcsolódó stratégiai tervezési, tanácsadási, valamint médiatervezési és -vásárlási feladatok ellátása. A közbeszerzés összege pedig nem is akármilyen, annak becsült értéke áfa nélkül 1 000 000 000, azaz egymilliárd forint.
A megbízás az idei év második felére szól, a szerződést ugyanis június 26. és december 31. között köti a nyertessel a hivatal.
A műszaki szakmai alkalmasság feltételei között nem találtunk különösebben kirívó megkötést. A pénzügyi alkalmasság legfontosabb kritériuma, hogy a két előző üzleti évben a pályázó cég nettó forgalma elérje évente a 400 millió forintot.
A pályázati dokumentáció ugyan ingyenes, a hivatal viszont az eljárásban való részvételt ajánlati biztosíték nyújtásához köti, amit az ajánlattevőnek az ajánlata benyújtásával egyidejűleg kell az NKH rendelkezésére bocsátania, ennek összege pedig nem kevesebb, mint egymillió forint. Ennek részletezése a dokumentációban olvasható.
Bírálati szempontok |
Az összességében legelőnyösebb ajánlat az alábbiak szerint, az alábbiakban megadott részszempontok alapján alakul ki: 1. A mintafeladat kidolgozottsága és megalapozottsága. Súlyszám: 400 2. Televíziós kedvezmények átlagos százalékos mértéke. Súlyszám: 100 3. Közterületi kedvezmények átlagos százalékos mértéke. Súlyszám: 75 4. Nyomtatott sajtós kedvezmények átlagos százalékos mértéke. Súlyszám: 75 5. Rádiós kedvezmények átlagos százalékos mértéke. Súlyszám: 50 6. Internetes kedvezmények átlagos százalékos mértéke. Súlyszám: 50 7. Az ajánlattevő által a médiavásárlási munkák esetében felszámítandó, nettó-nettó árra vetített általános jutalék százalékos mértéke. Súlyszám: 50 |
Az ajánlattételi határidő május 26-a.
Aki a mostani tender hátterét nem ismerné, annak felidézzük, hogy a Nemzeti Kommunikációs Hivatal tavaly október 10-én indult el, és egy-két kivételtől eltekintve (Magyar Nemzeti Bank, NMHH, KSH, GVH) az összes kormányzati, minisztériumi, önkormányzati szerv, továbbá az állami vállalatok kommunikációját fogja össze. Október 28-án Lázár János kinevezte a hivatal vezetőjét, az Origo-botrányban is előkerült Nobilis Mártont. Nobilis az egykori Fidesz pártigazgató, Várhegyi Attila Prestige Media nevű cégétől érkezett a pozícióba. A hivatal az állami szektor összes kommunikációs tárgyú közbeszerzését fogja irányítani, emellett stratégiát készít. Kiépítése eddig is, és várhatóan még ezután is sok kérdést vet fel.
(A nyitókép montázsához a Nol.hu egyik cikkében szereplő portrét használtuk fel.)
Forrás: Kreatív Online