Egyre kevesebb a panasz a turisztikai vállalkozásokra

A turisztikailag főszezonnak számító három nyári hónapban a fogyasztóvédők országszerte 1792 vendéglátó-ipari egységet, 128 taxis szolgáltatást vizsgáltak.

A felügyelők 554 vendéglátónál és 18 taxisnál találtak valamilyen, többnyire kisebb szabálytalanságot. Erről Koszorús László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára szeptember 5-én, egy budapesti sajtótájékoztatón számolt be.

Az elmúlt évben összesen hárommillió forint bírságot szabtak ki, de szerinte nem a bírságolás a céljuk, a vállalkozások jogkövető magatartását szeretnék elősegíteni.

„Nem kommandó, hanem együttműködő partnerek vagyunk, a bírság csak egy eszköz a célok elérésében, a kis- és középvállalkozások jogkövető magatartását azzal is segítjük, hogy először csak figyelmeztetünk, ha kisebb szabálytalanságot követnek el” – mondta Koszorús László.

A hazánkba látogató külföldi turisták biztonsága és nyugalma érdekében a vendéglátó-egységeknél elsősorban a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytató vállalkozások kiszűrése volt a céljuk, és arra is hangsúlyt fektettek, hogy minden terméken láthatóan legyen feltüntetve az ár.

Fontos a tudatos vásárlás

Ugyanakkor azt is megjegyezte, hogy több odafigyeléssel, tudatos vásárlói magatartással sok panasz megelőzhető lenne. Kiemelte azt is, hogy az állami fogyasztóvédelem továbbra is partnerségben kíván együttműködni a szereplőkkel, ennek a szemléletnek az eredményességét mutatja, hogy 2300 cég szerepel a fogyasztóvédelmi szabályokat betartó vállalkozások pozitív listáján.

Csökkentek a szabálytalanságok a nyári idegenforgalmi főszezonban

Idén a vendéglátók 31 százalékánál tártak fel hiányosságot a felügyelők a múlt évi 33 százalékkal szemben, a taxiknál ez a mutató a tavalyi 17 százalékról 14 százalékra mérséklődött – állapította meg a helyettes államtitkár.

Ellenőrizték a repülőterek előtti taxisokat, a hajóállomásokon és a vasúti megállóknál működő személyszállítást is. Náluk többnyire figyelmetlenségből adódó hiányosságot találtak, de előfordult olyan is, hogy engedélyt kellett bevonni – mondta. A jellemző hiányosságok közé sorolta, hogy nem adtak számlát, illetve nem megfelelően tájékoztatták az utasokat.

Megnyugtató, hogy egyre kevesebb a panasz a turizmus területén dolgozó vállalkozásokra – foglalta össze beszámolóját.


Szintet lép a Csak a Mentes rendezvény

Szintet lép a Csak a Mentes rendezvény 

Új, az eddiginél nagyobb helyszínen, több, mint hetven kiállítóval április 20-21-én rendezik a Csak a Mentes Tavaszi Fesztivált.
Szigetcsép legfurcsább versenyét, a Hucul ösvényt idén is megrendezik

Szigetcsép legfurcsább versenyét, a Hucul ösvényt idén is megrendezik 

Szigetcsépen mindig van program, májusban például egy lovasverseny színesíti a mindennapokat.
Göncz Árpád és Fenyő János autóklasszikusai érkeznek Szegedre

Göncz Árpád és Fenyő János autóklasszikusai érkeznek Szegedre 

Száz különleges Mercedes, száz izgalmas történet .
Biztató eredmények a hazai turizmusban

Biztató eredmények a hazai turizmusban 

Az utazási kedv élénkülését elsősorban az idei több hosszú hétvégével magyarázzák a szakértők.
Április végén rendezik Esztergom kedvelt programsorozatát

Április végén rendezik Esztergom kedvelt programsorozatát 

A programsorozatnak most is része lesz az Akkor és Most Jármű Expo, a Zenei Fesztivál és a Lampionos Hajós Felvonulás.
Turisztikai Konjuktúra Index - március

Turisztikai Konjuktúra Index - március 

Ebben megállapítják, hogy a tavasz első hónapjában a turisztikai cégek kedvezőbb helyzetben vannak a többi szektornál.
Négy nap varázslat a Dunakanyarban

Négy nap varázslat a Dunakanyarban 

2024. június 20-23. között kerül megrendezésre a VéNégy Fesztivál és Színházi Találkozó.
Megnéztük a Szentendrei Skanzen új tájegységét

Megnéztük a Szentendrei Skanzen új tájegységét  

Bejártuk a Szentendrei Skanzen legújabb régióját és csodákat láttunk.
Befektetők helyett most a diákok álmodhatnak újra elhagyott területeket

Befektetők helyett most a diákok álmodhatnak újra elhagyott területeket 

Felsőoktatásban tanuló diákok ötleteire kíváncsi a CheckINN Turisztikai Innovációmenedzsment Kft. és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME).
Szentendrén gyűlt össze a hazai utazási irodások színe-java

Szentendrén gyűlt össze a hazai utazási irodások színe-java  

A Szentendrei Skanzen területén tartotta idei közgyűlését április 9-én, egy nyarat idéző tavaszi napon a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ).

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.