Péterffy Attila, Pécs polgármestere nyitóbeszédében arról beszélt, hogy 2021 nyara kísértetiesen hasonlít 2020 hasonló időszakára. Tavaly nyáron, a járvány első hullámának nyomasztó hónapjai után a tavalyi Pécs Nyitva kampánynak is köszönhetően Pécs hirtelen megtelt élettel, színes programok várták a pécsieket és a látogatókat. A polgármester elmondta: önkormányzati, turisztikai, intézményi és civil szereplők összefogásával a város idén is tudatosan készült arra, hogy ha a harmadik hullám lecseng, Pécs ismét meg tudjon villanni. A Pécs Nyitva 2.0 ismét széles összefogás eredménye lesz, Péterffy Attila pedig már most köszönetet mondott mindenkinek, aki előkészítő munkájával hozzájárult az idei kampányhoz és programokhoz. A város polgármestere beszélt arról is: Pécs város vezetésének fontos ígérete volt, hogy a turizmus húzóágazattá váljon a városfejlesztési elképzelések között, 2020 és 2021 nyara már ennek a munkának a szerves része.
Kincses Márk, a pécsi önkormányzat turizmusfejlesztési osztályvezetője hozzátette: a friss Pécs márkakutatás eredményeire és a helyi turisztikai szereplők javaslataira építve folyt a tervezés. "Tavaly 50 csatlakozóval indultunk, idén már több mint 80 partnerünk van, de folyamatos az érdeklődés, garantáltan változatos szállás- és gasztronómiai ajánlatok egészítik ki a nyár pécsi programjait" - hangsúlyozta Kincses.
A város nevezetességei, értékei felfedezését segíti a praktikus, partnereket bemutató és kedvezményeket is kínáló útlevél formátumú kiadvány, amelyet a kampányhoz csatlakozó szálláshelyeken kapnak kézhez június 15-től a vendégek. Amennyiben erre az „útlevélre” a Pécsre látogatók összegyűjtenek 3 pecsétet a PécsNyitva partnereinél, akkor garantált ajándékot kapnak a Tourinform irodában, illetve nyereményjátékon is részt vehetnek.
A #Pécs NYITVA logója a város jelképeivel díszített lakat, utalás egyebek mellett a város egyik szimbólumává vált lakatfalra, illetve jelképezi a város nyitottságát is.

Áldozó Krisztián, a Pécsi Kommunikációs Központ NKft. marketingvezetője röviden beszélt arról, hogy a pécsi önkormányzat kommunikációs cége hosszú évek óta stratégiai partnere több, az idei programokban résztvevő szervezetnek. Hozzátette azt is: igyekeznek idén egy újabb egyedi kampánnyal - amely ezúttal hangsúlyosabb lesz az online térben – megküzdeni a célcsoportok figyelméért.
Teleky Zoltán, a Baranyai Gasztronómiai Klaszter elnöke többek között arról beszélt: az összefogásra idén minden eddiginél nagyobb szükség van, ezért örömmel álltak a város kezdeményezése mellé. Rendkívül nehéz időszakon vannak túl a pécsi vendéglátók is, most viszont annál szívesebben fogadják a vendégeket.
Kincses Márk a sajtótájékoztató zárásaként elmondta: Pécs és környéke egy bő hétre is kínál elegendő élményt, hiszen Orfű, Siklós, Harkány, a villányi borvidék bőséges kínálatból is lehet szemezgetni a www.pecsnyitva.hu kampányoldalon. A PécsNYITVA egy ernyő, amelyet a város tart a szolgáltatók felé, egy valóban széleskörű szakmai összefogás eredménye, amelyben a kulturális intézmények éppúgy megtalálják a helyüket, mint a kiváló pécsi szállásadók és vendéglátóhelyek. Az osztályvezető hozzátette: abban bízik, hogy a turisztikai szezon sikerét minden pécsi a szívén viseli, hiszen a kampány sikere mindanyiunk közös ügye.