Péterffy Attila, Pécs polgármestere nyitóbeszédében arról beszélt, hogy 2021 nyara kísértetiesen hasonlít 2020 hasonló időszakára. Tavaly nyáron, a járvány első hullámának nyomasztó hónapjai után a tavalyi Pécs Nyitva kampánynak is köszönhetően Pécs hirtelen megtelt élettel, színes programok várták a pécsieket és a látogatókat. A polgármester elmondta: önkormányzati, turisztikai, intézményi és civil szereplők összefogásával a város idén is tudatosan készült arra, hogy ha a harmadik hullám lecseng, Pécs ismét meg tudjon villanni. A Pécs Nyitva 2.0 ismét széles összefogás eredménye lesz, Péterffy Attila pedig már most köszönetet mondott mindenkinek, aki előkészítő munkájával hozzájárult az idei kampányhoz és programokhoz. A város polgármestere beszélt arról is: Pécs város vezetésének fontos ígérete volt, hogy a turizmus húzóágazattá váljon a városfejlesztési elképzelések között, 2020 és 2021 nyara már ennek a munkának a szerves része.
Kincses Márk, a pécsi önkormányzat turizmusfejlesztési osztályvezetője hozzátette: a friss Pécs márkakutatás eredményeire és a helyi turisztikai szereplők javaslataira építve folyt a tervezés. "Tavaly 50 csatlakozóval indultunk, idén már több mint 80 partnerünk van, de folyamatos az érdeklődés, garantáltan változatos szállás- és gasztronómiai ajánlatok egészítik ki a nyár pécsi programjait" - hangsúlyozta Kincses.
A város nevezetességei, értékei felfedezését segíti a praktikus, partnereket bemutató és kedvezményeket is kínáló útlevél formátumú kiadvány, amelyet a kampányhoz csatlakozó szálláshelyeken kapnak kézhez június 15-től a vendégek. Amennyiben erre az „útlevélre” a Pécsre látogatók összegyűjtenek 3 pecsétet a PécsNyitva partnereinél, akkor garantált ajándékot kapnak a Tourinform irodában, illetve nyereményjátékon is részt vehetnek.
A #Pécs NYITVA logója a város jelképeivel díszített lakat, utalás egyebek mellett a város egyik szimbólumává vált lakatfalra, illetve jelképezi a város nyitottságát is.
Áldozó Krisztián, a Pécsi Kommunikációs Központ NKft. marketingvezetője röviden beszélt arról, hogy a pécsi önkormányzat kommunikációs cége hosszú évek óta stratégiai partnere több, az idei programokban résztvevő szervezetnek. Hozzátette azt is: igyekeznek idén egy újabb egyedi kampánnyal - amely ezúttal hangsúlyosabb lesz az online térben – megküzdeni a célcsoportok figyelméért.
Teleky Zoltán, a Baranyai Gasztronómiai Klaszter elnöke többek között arról beszélt: az összefogásra idén minden eddiginél nagyobb szükség van, ezért örömmel álltak a város kezdeményezése mellé. Rendkívül nehéz időszakon vannak túl a pécsi vendéglátók is, most viszont annál szívesebben fogadják a vendégeket.
Kincses Márk a sajtótájékoztató zárásaként elmondta: Pécs és környéke egy bő hétre is kínál elegendő élményt, hiszen Orfű, Siklós, Harkány, a villányi borvidék bőséges kínálatból is lehet szemezgetni a www.pecsnyitva.hu kampányoldalon. A PécsNYITVA egy ernyő, amelyet a város tart a szolgáltatók felé, egy valóban széleskörű szakmai összefogás eredménye, amelyben a kulturális intézmények éppúgy megtalálják a helyüket, mint a kiváló pécsi szállásadók és vendéglátóhelyek. Az osztályvezető hozzátette: abban bízik, hogy a turisztikai szezon sikerét minden pécsi a szívén viseli, hiszen a kampány sikere mindanyiunk közös ügye.
Elindult Pécs új országos turisztikai kampánya
2021. június elsejével indult a pécsi önkormányzat és partnerei #Pécs NYITVA országos turisztikai kampánya, amelynek részleteiről Péterffy Attila, Pécs polgármestere, a program szakmai vezetője és a turizmusban érintett partnerek számoltak be a pécsi Király utcai Trezor Rendezvényházban tartott sajtótájékoztatón.

Újra nyit a Dinó Park
Megkezdi az idei szezont Budapest egyik kedvenc élményparkja, a DinoPark KÖKI 25 helyszínnel és 80 dinoszaurusszal várja látogatóit.

Majomtúra a Richter Safari Parkban
Pénteken nyitja meg újra kapuit a nagykőrösi Richter Safari Park, ahol az idei szezonban majomtúra is várja az érdeklődőket .

Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén
Nyit a Vörösmarty Tavasz. Még locsolkodás is lesz a pesti Belvárosban.

Magyar design a nemzetközi élvonalban
A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) immár negyedik alkalommal biztosít megjelenési lehetőséget a kreatívipari szereplőknek a designipar egyik legnívósabb szakmai eseményén, a Milan Design Weeken április 7-13. között.

Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont!
Közel ötvenezer vendéget fogadott a Sípark a 2023-2024-es téli szezonban.

Több, mint ötven koncert – teljes a Jazzfest Budapest programja
A Jazzfest Budapest április 27. és május 14. között negyedik alkalommal hozza el a műfaj legkiválóbb hazai és nemzetközi előadóit a főváros különböző helyszíneire.

Még jelentkezhet a Kerékpáros Turisztikai Konferenciára
Így még azok is csatlakozhatnak előadóként, akik nem tudták időben elkészíteni az absztraktjukat.

Vidéki vs. fővárosi rendezvényhelyszínek – szakértői kerekasztal a Rókusfalvy Birtokon
Az „Út a fenntartható desztinációmenedzsment felé” című kerekasztalbeszélgetés a vidéki és fővárosi rendezvényhelyszínek szerepét vizsgálta.

Francia példa a szatmári és beregi térségben a turizmus fellendítéséért
Cél, hogy a helyi nyersanyagok és termékek, valamint a térség épített és természetei értékei széles körben ismertté váljanak.

Várják a pályázatokat a MaReSz Flash Awardra
Már több mint 50 pályázat érkezett az idei Flash díjra, a rendezvényszakma legnevesebb megmérettetésére.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.