"Két jogász segítségével összeírtuk a legfontosabb szakmai érveket, javaslatokat, szépen formába öntöttük. Az anyagot több alkalommal benyújtottuk az illetékeseknek, írásban és személyesen, nemcsak az MTÜ-nek, hanem a Kamarához, egy minisztériumhoz, plusz egy olyan parlamenti képviselőhöz is, aki egy parlamenti bizottság vezetője volt.
Több helyen bíztattak, hogy segítenek és majd foglalkoznak vele, de érdemi válasz, vagy előrehaladás 2020 nyaráig nem történt.
Ebben az évben, augusztusban behívta az MTÜ a MIe és a MISZ elnökeit, és egy több órás tanácskozás eredményeképpen a következőkben állapodtunk meg: az általunk beadott anyagok és a személyes megbeszélés alapján az MTÜ jogászai közreműködésével összeállítja az új Idegenvezető Törvény tervezetét, melyet előkészítenek ez év végéig.
Az MTÜ elnök-vezérigazgatójának célja ez ügyben, hogy a tervezet legyen benyújtva a jövő év legelején, hogy az első tavaszi parlamenti ülések valamelyikén tárgyalhassák és elfogadásra kerüljön.
Elvileg, ha ez megy a maga útján, ahogy tervezik, akkor a jövő szezont már úgy tudjuk kezdeni, hogy megvan az új törvény!
A két idegenvezetői szervezet feladata volt, hogy szeptember 15-ig egyeztessük egymással és egyeztetés után nyújtsunk be közösen egy Etikai Kódex javaslatot. (Ami majd a törvény részét fogja képezni.)
Többszöri - többek között személyes egyeztetések után az Etikai Kódex tervezetét a fenti határidőre benyújtottuk.
(Ez a törvénytervezet természetesen egy csapatmunka eredménye, de szeretnénk külön megemlíteni Stumpf Éda kiemelkedő munkáját a törvény előkészületeiben.)
Kedves Kollegák! Izgatottan és reménykedve várjuk, hogy megjelenjen és életbe lépjen az új törvény. (És persze azt, hogy vége legyen ennek a rettenetes járványnak és jöjjenek a turisták!)"
Ahogy arról korábban beszámoltunk, a MIe az elmúlt hónapokban folyamatosan egyeztetett a szakmai társszervezetekkel, a fővárossal és a Budapest Branddel a jelen helyzetről és a jövőbeli lehetőségekről. A szakmai társszervezetekkel együtt igyekeznek a mindenki számára elfogadható közlekedési kereteket kidolgozni a Budai Várban és egész Budapesten.
Remélik továbbá, hogy mind az országos, mind a budapesti döntéshozókkal ki tudják használni a jelenlegi állapotot a hiányzó keretek megteremtésére, főleg az idegenvezetői tevékenységről szóló és jogosulatlan idegenvezetést szankcionáló törvény megalkotására. Stumpf Éda szerint nem csak a jogosulatlan tevékenység elleni vállalkozásvédelem a cél, de egyrészt a szakmai minőség és ezzel az utasok érdekeinek védelme, másrészt egy új, modern, jól ellenőrizhető és nem hamisítható idegenvezetői kártya bevezetése. Ezt azért javasolják fizetőssé tenni, mert így az nem venné meg, aki nem keres pénzt a tevékenységgel, így ez egy szakmai profiltisztítás is lenne. Pontos, naprakész nyilvántartás ugyanis sehol nincs, hogy hányan végzik engedéllyel az idegenvezetést, csak hogy hány engedélyt adtak ki