A világszervezet tagországainak, társult tagjainak és partnerszervezeteinek esettanulmányaiból szerkesztett világriport arról számol be, hogy milyen ösztönző szerepe lehet a gasztronómiának az autentikus élményteremtésben, a fenntartható turizmus népszerűsítésében.
A kiadvány termékfejlesztési esettanulmányokat, jó gyakorlatokat és tapasztalatokat oszt meg a gasztronómiai turizmus területéről, bemutatja a gasztroturizmus kommunikációjával, márkázásával, oktatásával kapcsolatos kihívásokat.
A magyar gasztronómia és turizmus óriási elismeréseként a kiadványban elsőként magyar téma is helyet kapott. Az elsősorban a magyar fővároshoz köthető sikerek és eredmények mellett évről-évre komolyabb szerephez jut a vidéki gasztronómia: az utazók és vendégek egyre inkább ismerik és keresik a minőségi, szezonális alapanyagokat, a helyi, kézműves termékeket, és az ezekből készült ételeket, a termelőkkel való személyes kapcsolatot, az igényes vendéglátóhelyeket.
A vidék gasztronómiai örökségét, hagyományait és értékeit, a kiváló magyar élelmiszerekre, borokra és pálinkákra épülő tematikus útvonalakat számos civil szervezet és szolgáltató összefogásának köszönhetően élményszerű módon ismerhetik meg a turisták.
A vidéki gasztronómia magyar turizmusban is egyre erősödő szerepét, a lakosság ilyen irányú nyitottságát, érdeklődését és az ötlet relevanciáját jól jellemzi a Stílusos Vidéki Éttermiség kezdeményezésének gyors sikere is. Évekkel ezelőtt néhány, hasonló kihívásokkal küzdő vidéki gasztronómiai műhely között elindult egy szakmai konzultáció, amelynek fő motorja a kiváló magyar alapanyagok felkutatása és termelőik összekapcsolása volt az éttermekkel.
Az azonos felfogású, de eltérő stílusú éttermek gyorsan egymásra találtak. A szoros baráti-szakmai kerekasztal tagjai között folyamatossá vált a munka, a tapasztalatcsere, a közös gondolkodás, amely éves, majd egyre gyakoribb rendezvényekben csúcsosodott ki. 2012-ben tartott első gasztrorandevújuk sajátos hangulata, közönségsikere egyértelművé tette, hogy a szakmai összejövetelek rendszeressé tehetőek. Így alakult meg a Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT).
A társulás szlogenje – 16 vidéki étterem, 16 világnézet, 16 kreatív séf, 1 küldetés – szerint céljuk a minőségi konyha és a szívből jövő vendéglátás népszerűsítése a mindennapokban. Mindezt évente több rendezvény keretén belül teszik, azzal a szándékkal, hogy az igényes, ínyenc utazók fókuszába a már népszerű úticélok mellett (mint például Balaton, Debrecen, Eger, Pannonhalma, Sopron, Villány) új, kevésbé ismert kulináris desztinációkat is beemeljenek (így Encset, Noszvajt, Perbált vagy éppen Rácalmást).
Az utazó SVÉT roadshow lehetőséget nyújt az éttermeknek, hogy bemutassák a vidék színes gasztronómiai palettáját, egy adott tematika alapján készítve el az ételeket. A házigazda minden alkalommal egy-egy tagétterem, de olyan jelölteket is meghívnak a rendezvényre, amelyek ugyancsak a szívből jövő vidéki vendéglátásban hisznek, azonosulnak a szervezet elképzeléseivel, és így megfelelnek a csatlakozási feltételeknek.
A SVÉT kezdeményezése rövid időn belül vált családias rendezvényből nagyszabású utazó gasztronómiai fesztivállá. Lehetővé tette egyúttal, hogy az addig főváros központú gasztronómiában a minőségi vidéki vendéglátás is jobban hallathassa a hangját.
Forrás: Turizmus Online