"Európa és a világ számos nagyvárosában felismerték a turisztikai szakemberek, hogy más célcsoportokhoz hasonlóan az LMBTQ közösség tagjait is külön marketingkommunikációs stratégiával lehet elérni. Ennek érdekében több mint tíz neves hazai turisztikai vállalkozás összefogásával elindult a Humen Travel Turisztikai Egyesület. Az összefogás kezdeményezője a Humen Media Hungary, amely 2014-ben egy angol nyelvű Budapest térkép kiadásával kezdte a főváros népszerűsítését a hozzánk érkező melegek körében. Az egyesület célja, hogy olyan egyedi városimázs-kampányokat tervezzen és bonyolítson le, amellyel Budapest vonzóvá válik az LMBTQ emberek számára a világon. A globálisan mintegy 800 milliárd dolláros piacnak tekinthető LMBTQ közösség tagjai igazából egy ugyanolyan jól szegmentálható célcsoport a turizmusban, mint bármelyik másik. Meg kell ismerni az egyedi igényeiket és ennek megfelelően kialakítani egy olyan kommunikációt és szolgáltatáscsomagot, ami az általuk kedvelt és keresett szolgáltatásokat nyújtja, az általuk elvárt minőségben" – fogalmazott Erdei Zsolt, az egyesület elnöke és a Humen Media Hungary alapítója a keddi sajtótájékoztatón.
"A magyar főváros a melegeket nem elsősorban a bulikkal, Pride-okkal vonzza, ahogy Berlin és Barcelona, hanem főként gazdag kulturális és gasztronómiai kínálatával, több száz évre visszanyúló magyar fürdőkultúrájával. Persze az LMBTQ utasok budapesti programjainak természetesen részei a melegbárok és bulik is. 2018 óriási fordulópont lehet Magyarország és Budapest turizmusában, hiszen egyre koncentráltabban, a 21. századi marketing- és kommunikációs eszközöket felhasználva kerülnek megszólításra a hazánkba látogatni szándékozó turisták. Mi pedig ezzel egy időben kezdtünk el egy olyan célcsoporttal foglalkozni, akiket idáig még senki nem szólított meg. Az elkövetkezendő egy évben az a célunk, hogy Budapest is felkerüljön a világ LMBTQ turisztikai térképére, és minél több LMBTQ turista távozzon elégedetten a magyar fővárosból, és tervezze mielőbbi visszalátogatását városunkba. Elsődleges küldőpiacoknak tekintjük a Nyugat-európai, Dél-amerikai országokat, az Egyesült Államokat, Kanadát, Távol-Keletet és Dél-Kelet-Ázsiát. Szeretnénk kialakítani egy idegenvezetős városnézést kimondottan melegek számára. A magaskultúra kedvelői érdekében igyekszünk kapcsolódni a nagy nemzetközi budapesti kulturális fesztiválokhoz, és a saját filmfesztiválunkat is kibővítjük. A poposabb ízlésűek számára egy itthon még új cirkuszi programot hozunk el Magyarországra kéthavonta, negyedévente Euphoria Cabaret néven és a nemzetközi porondon már ismert partikat készülünk meghonosítani Budapesten" – folytatta Erdei.
"A Humen Travel Turisztikai Egyesület az imázsvideó premierjét követően a Pink Budapest YouTube-csatornán már a nagyközönség számára is hozzáférhetővé tette a videót, továbbá elindította Facebook és Instagram oldalait is, ahol nagyszabású kommunikációs kampányt indítanak az elkövetkező hónapokban. Még az idén nyáron megrendezik az első LMBTQ sajtótúrát, amelyre öt európai országból, továbbá az Amerikai Egyesült Államokból érkeznek újságírók, hogy az itt töltött négy nap alatt ők is átélhessék a Budapest nyújtotta élményeket, és megoszthassák a tapasztalataikat az általuk képviselt orgánumokban, így érve el a kívánt célcsoportokat" - tette hozzá a szakember.
Az Egyesület tagjai: AlterEgo Club, Budapest Tuk Tuk, Casati Budapest Hotel, Costes éttermek, Hilda étterem, Lupa-tó, Mellow Mood Hotels, Memento Park, Rainbow Link, RiverRide, Szamos, Zsidai Group. Hamarosan egy utaztató, a Tour East Tour is csatlakozik az egyesülethez, tudta meg lapunk Drégely Ágnes ügyvezető igazgatótól, aki elmondta, többször szervezett már csoportos incentive utakat melegek számára, ismeri az igényeiket, ígéretes és hálás piacnak tartja az LMBTQ szegmenst.
A Humen Media Hungary már több éve azon dolgozik, hogy Budapestet minél szélesebb körben népszerűsítse az LMBTQ turisták körében. Ennek része a két éve elindított, évente két alkalommal, angol nyelven megjelenő Pink Budapest Guide, továbbá az ehhez kapcsolódó portál, amely hamarosan már négy nyelven (angol, spanyol, francia, német) is elérhető lesz és programajánló, repjegykereső és autókölcsönző-kereső funkciókkal is bővül. Az idei évben a Humen Media Hungary elsőként képviselte Budapestet Európa egyik legnagyobb utazási kiállításán, a Fitur Madrid LGBT pavilonjában, ahol önálló standon nyújtottak információt a turisztikai szakmának és a nagyközönségnek egyaránt.
A videót itt láthatják: {youtube|id=rWNzFPwEPlc}