Elstartolt Budapest első LMBTQ kampánya

2018. június 19-én elstartolt Magyarország első LMBTQ (leszbikus, meleg, biszexuális, transznemű, queer) turisztikai desztináció-marketinggel foglalkozó szervezete, a Humen Travel Turisztikai Egyesület Budapest fókuszú projektje, a Budapest Loves You. A főváros imázsvideóját ettől a naptól fogva láthatja a közönség az erre a célra létrehozott videócsatornán és a közösségi oldalakon.

"Európa és a világ számos nagyvárosában felismerték a turisztikai szakemberek, hogy más célcsoportokhoz hasonlóan az LMBTQ közösség tagjait is külön marketingkommunikációs stratégiával lehet elérni. Ennek érdekében több mint tíz neves hazai turisztikai vállalkozás összefogásával elindult a Humen Travel Turisztikai Egyesület. Az összefogás kezdeményezője a Humen Media Hungary, amely 2014-ben egy angol nyelvű Budapest térkép kiadásával kezdte a főváros népszerűsítését a hozzánk érkező melegek körében.  Az egyesület célja, hogy olyan egyedi városimázs-kampányokat tervezzen és bonyolítson le, amellyel Budapest vonzóvá válik az LMBTQ emberek számára a világon. A globálisan mintegy 800 milliárd dolláros piacnak tekinthető LMBTQ közösség tagjai igazából egy ugyanolyan jól szegmentálható célcsoport a turizmusban, mint bármelyik másik. Meg kell ismerni az egyedi igényeiket és ennek megfelelően kialakítani egy olyan kommunikációt és szolgáltatáscsomagot, ami az általuk kedvelt és keresett szolgáltatásokat nyújtja, az általuk elvárt minőségben" – fogalmazott Erdei Zsolt, az egyesület elnöke és a Humen Media Hungary alapítója a keddi sajtótájékoztatón.

"A magyar főváros a melegeket nem elsősorban a bulikkal, Pride-okkal vonzza, ahogy Berlin és Barcelona, hanem főként gazdag kulturális és gasztronómiai kínálatával, több száz évre visszanyúló magyar fürdőkultúrájával. Persze az LMBTQ utasok budapesti programjainak természetesen részei a melegbárok és bulik is. 2018 óriási fordulópont lehet Magyarország és Budapest turizmusában, hiszen egyre koncentráltabban, a 21. századi marketing- és kommunikációs eszközöket felhasználva kerülnek megszólításra a hazánkba látogatni szándékozó turisták. Mi pedig ezzel egy időben kezdtünk el egy olyan célcsoporttal foglalkozni, akiket idáig még senki nem szólított meg. Az elkövetkezendő egy évben az a célunk, hogy Budapest is felkerüljön a világ LMBTQ turisztikai térképére, és minél több LMBTQ turista távozzon elégedetten a magyar fővárosból, és tervezze mielőbbi visszalátogatását városunkba. Elsődleges küldőpiacoknak tekintjük a Nyugat-európai, Dél-amerikai országokat, az Egyesült Államokat, Kanadát, Távol-Keletet és Dél-Kelet-Ázsiát. Szeretnénk kialakítani egy idegenvezetős városnézést kimondottan melegek számára. A magaskultúra kedvelői érdekében igyekszünk kapcsolódni a nagy nemzetközi budapesti kulturális fesztiválokhoz, és a saját filmfesztiválunkat is kibővítjük. A poposabb ízlésűek számára egy itthon még új cirkuszi programot hozunk el Magyarországra kéthavonta, negyedévente Euphoria Cabaret néven és a nemzetközi porondon már ismert partikat készülünk meghonosítani Budapesten" – folytatta Erdei.

"A Humen Travel Turisztikai Egyesület az imázsvideó premierjét követően a Pink Budapest YouTube-csatornán már a nagyközönség számára is hozzáférhetővé tette a videót, továbbá elindította Facebook és Instagram oldalait is, ahol nagyszabású kommunikációs kampányt indítanak az elkövetkező hónapokban. Még az idén nyáron megrendezik az első LMBTQ sajtótúrát, amelyre öt európai országból, továbbá az Amerikai Egyesült Államokból érkeznek újságírók, hogy az itt töltött négy nap alatt ők is átélhessék a Budapest nyújtotta élményeket, és megoszthassák a tapasztalataikat az általuk képviselt orgánumokban, így érve el a kívánt célcsoportokat" - tette hozzá a szakember.

Az Egyesület tagjai: AlterEgo Club, Budapest Tuk Tuk, Casati Budapest Hotel, Costes éttermek, Hilda étterem, Lupa-tó, Mellow Mood Hotels, Memento Park, Rainbow Link, RiverRide, Szamos, Zsidai Group. Hamarosan egy utaztató, a Tour East Tour is csatlakozik az egyesülethez, tudta meg lapunk Drégely Ágnes ügyvezető igazgatótól, aki elmondta, többször szervezett már csoportos incentive utakat melegek számára, ismeri az igényeiket, ígéretes és hálás piacnak tartja az LMBTQ szegmenst.

A Humen Media Hungary már több éve azon dolgozik, hogy Budapestet minél szélesebb körben népszerűsítse az LMBTQ turisták körében. Ennek része a két éve elindított, évente két alkalommal, angol nyelven megjelenő Pink Budapest Guide, továbbá az ehhez kapcsolódó portál, amely hamarosan már négy nyelven (angol, spanyol, francia, német) is elérhető lesz és programajánló, repjegykereső és autókölcsönző-kereső funkciókkal is bővül. Az idei évben a Humen Media Hungary elsőként képviselte Budapestet Európa egyik legnagyobb utazási kiállításán, a Fitur Madrid LGBT pavilonjában, ahol önálló standon nyújtottak információt a turisztikai szakmának és a nagyközönségnek egyaránt.

A videót itt láthatják: {youtube|id=rWNzFPwEPlc}


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.