Erősítünk az orosz piacon

2016. április 15-én megbeszélésre hívták a turizmus kormányzati vezetői az orosz beutaztatásban érdekelt legjelentősebb hazai irodákat. Az utaztatók első kézből kaphattak tájékoztatást a márciusi, moszkvai MITT turisztikai szakkiállítás idején Lepsényi István államtitkár és dr. Ruszinkó Ádám turizmusért felelős helyettes államtitkár által folytatott magas szintű turizmusdiplomáciai tárgyalások legfontosabb eredményeiről. Emellett az irodákkal konstruktív eszmecsere keretében vitatták meg az orosz beutazóforgalom élénkítésének lehetőségeit.

Az orosz vendégforgalom világszinten tapasztalható visszaesése hazánk beutazóforgalmát is érzékenyen érintette. Az orosz turisztikai szakma meghatározó szereplőivel folytatott moszkvai tárgyalásokra is elsősorban piaci pozícióink visszanyerése érdekében került sor.

A helyettes államtitkár kiemelte: az Orosz Állami Turisztikai Hivatal, a Roszturizm elnökével, Oleg Szafonovval folytatott megbeszélés önmagában is komoly előrelépésnek tekinthető az orosz turisztikai piacot napjainkban jellemző befelé fordulás, a belföldi kínálat melletti deklarált elköteleződés időszakában. Az orosz partner a magyar turisztikai ágazatot proaktív fellépésre bíztatta az orosz turisták megnyerésére. Ehhez fontos ugyanakkor az orosz utazói döntéseket leginkább befolyásoló tényezők ismerete. Különösen annak hangsúlyozását javasolta, hogy Magyarország szeretettel látja az orosz turistákat, akiket a vendégszereteten túl mind több látványosságnál, szolgáltatónál vár anyanyelvű tájékoztatás, oroszul kommunikáló személyzet.

Ugyancsak fontos hívószó lehet kínálatunk jó ár-érték aránya, konkrét kedvezményes ajánlatok, illetve a gyors és kedvezményes árú vízumbeszerzés hangsúlyozása. A Pony Express vízumközponttal létrejött szerződés értelmében ugyanis a schengeni országok közül Magyarország rendelkezik a legnagyobb vízumbeadási lefedettséggel. (Mintegy 50 városban van lehetőség a kérelmek beadására.)

Magyarország, mint biztonságos desztináció hangsúlyozása napjainkban mindenütt, de az orosz piacon különösen fontos.

A gyógyturisztikai termékek mellett érdemes a fiatalok, illetve a családok felé speciális ajánlatokkal nyitni, például aktív turisztikai, fesztivál-, kulturális és sportlehetőségek kínálatával.

Dr. Ruszinkó Ádám hozzátette: Oleg Szafonov egyúttal felajánlotta, hogy a Roszturizm még ez év tavaszán segíti egy sajtótájékoztató megszervezését, ahol hazánk közvetlenül juttathatja el üzeneteit az orosz turisztikai szakma, a sajtó és a nagyközönség felé, továbbá az utazási irodák bemutathatják speciálisan az orosz piac számára készített ajánlataikat.


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.