"Stratégiai döntést hoztunk, amikor a Budapest Central European Fashion Week-et közel egy hónappal hamarabb szerveztük meg annak érdekében, hogy a hazai divatipart még inkább bekapcsoljuk a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, valamint a rendezvény nemzetközi pozícióját is megerősítsük", mondja ezzel kapcsolatbanBata-Jakab Zsófia vezérigazgató. "A BCEFW Pre-Fall Collection korai időpontjának köszönhetően a nemzetközi viszonteladók és forgalmazók még a szezon elején megismerhetik az új kollekciók meghatározó darabjait, így fokozottan érvényesülhet az értékesítésösztönző célkitűzésünk, hiszen ebben az időszakban a költségvetésük jelentős része még nincs lekötve", tette hozzá.
Mint ezzel kapcsolatos közleményükből kiderül, az őszi BCEFW során 4000 vendég érkezett többek között Európából, Közel-Keletről és Amerikából, és idén hasonlóan sokszínű vendégkört várnak a rendezvényre. A 2022/23-as őszi téli kollekciókat felvonultató catwalk show-k pénteken a Királyi Lovarda épületében, szombaton és vasárnap pedig a Szépművészeti Múzeumban tekinthetők meg. A 19 magyar és 2 lengyel tervezőtől egyenként tíz szettet láthat a közönség.
A közlemény szerint a bemutatók mellett Budapest különböző pontjain számos "side event" várja az érdeklődőket, valamint egy virtuális üzlet, ahol online szerezhetők be a kortárs tervezők szezonális darabjai az esemény ideje alatt.
A személyes részvétel mellett az események és divatbemutatók online is követhetőek lesznek a BCEFW hivatalos Facebook-oldalán, illetve TikTok-csatornáján.
Az Ügynökség a tavalyi évhez hasonlóan, idén is az Ökumenikus Segélyszervezet számára ajánlja fel a jegyértékesítésből befolyó összeget. Ez az összeg tavaly 2 millió forint volt.
A rendezvényről további információt a budapesti divathét weboldalán olvashatnak az érdeklődők.
Forrás: MDDÜ / Turizmus Online