A közlemény szerint a pályázaton az első helyezést Benkő Máté és Jakus Anita 49 ötletből álló prezentációja kapta. Ötleteik között szerepelt például flashmobok szervezése, egyedi Budafok Bor logó kialakítása, valamint a győztesek szerint fontos lenne a tervekkel kilépni Budafokról, hogy később sok látogató érkezzen vissza a városrészbe. Az első helyezett nyereménye 300 ezer forint és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) által felajánlott 4 borból álló borcsomag volt.
A második helyezettnek járó 200 ezer forintot és az MTÜ borcsomagját Becsei Renáta, Fentősi Eszter és Frang Zsófia vehette át, akik pályázatukban a meglévő, jelenleg Budafokhoz köthető arculati elemek egyesítését és egy közös logó megalkotását szorgalmazták, valamint azt javasolták, hogy pesti mintára a budafoki Duna-partot is töltsék meg élettel. A tervek szerint az önkormányzat a legjobb javaslatokat az ötletgazdával együttműködésben valósítja majd meg a közeljövőben.
Budafok-Tétény önkormányzata még júliusban hirdetett ötletpályázatán arra várt ötleteket, hogyan tennék a budafoki borkultúrát és turizmust márkává, és hogyan építenék fel a kerület turisztikai arculatát. A pályázatra minden 18. életévét betöltött, de 35 évnél nem idősebb magyar, illetve európai uniós állampolgár jelentkezhetett, egyénileg és csapatban egyaránt.
Forrás: Turizmus Online / MTI