Formabontó balatoni útikönyvből ismerhetjük meg a térség új arcát

2014. júniusában új hangvételű, olvasmányos balatoni útikönyv kerül a boltok polcaira. A kiadvány létrehozásába a térség turisztikai egyesületeinek java is bekapcsolódott. Az útikönyv egy több kötetből álló balatoni sorozat első tagja, melyet több tematikus kiadvány követ a jövőben.

2013-ban számos, a régió iránt elkötelezett helyi turisztikai szervezet, önkormányzat és vállalat kapcsolódott be abba a projektbe, mely a Balaton belföldi népszerűsítését tűzte ki célul. A projekt vezetését a Kalliopé Kiadó vállalta fel. Idén júniusban kerül a boltok polcaira a BALATON – Új utak, friss élmények című útikönyv, mely az egyéves közös munka első „gyümölcse“.

Az útikönyv elkészítése tizennégy hónapot vett igénybe. Ezen időszak első felét a szerző „terepen“ töltötte, míg a háttérben dolgozó csapat az egyeztetéseket, a háttérmunkát végezte. A második hét hónapot az írás, a szerkesztés, a szakmai ellenőrzés, a fotóválogatás és -editálás, a tördelés, a nyomdai előkészítés és sokszorosítási munkálatok tették ki.

Személyes hangvételű útikönyv tele programokkal

A kiadvány újszerű: elkanyarodik a klasszikus útikönyvek semleges hangnemétől, azok almanachszerű felépítésétől, és inkább személyes hangvétellel, humorral, elragadtatással vagy éppen észrevételeket téve mesél a térségről. A kiadvány 12 mikrorégióra osztja, majd azokon belül településekre bontja a Balaton vidékét. A statikus látnivalók helyett az útikönyv szerzője, Zsiga Henrik inkább az élmények, a kalandok, a rendezvények felől közelítette a régiót, így temérdek állatpark, barlang, kirándulóhely, strand, kalandpark, étterem, hotel, falunap és fesztivál kapott helyet a könyvben.

A települések bemutatását tematikus oldalak lazítják, így kaphatnak az olvasók tömör áttekintést a balatoni szállásokról, a helyi közlekedésről, programokról, az őszi szezonról vagy épp a helyi gasztronómiáról.

Az útikönyv hangnemét az olvasmányosság határozza meg – elsődleges cél volt, hogy a lexikális tartalom ne tegye befogadhatatlanná a sorokat. Az olvasó egy szórakoztató, regényszerűen olvasható, ugyanakkor szakmailag feszes tartalmat vehet a kezébe, amely az általános ismeretek átadása mellett erősen hatni kíván a befogadó érzelmeire is. Ez okból a szlogen is: „Vidd haza az útikönyvet, vidd haza a Balatont!“

Blog és online fotóalbum is társul a könyvhöz

A BALATON – Új utak, friss élmények című útikönyv nem önálló kiadvány – létrehozását utazási blog kísérte, amelyen az olvasók folyamatosan beszámolót kaptak az aktuális utazásokról, élményekről. A kötet megjelenésével párhuzamosan online fotóalbumot is közzétesz a kiadó, melyen a túrák során elejtett több ezer fotó jelenik majd meg.

Az útikönyv első kiadását követően rögtön megkezdődnek a bővített kiadás munkálatai, mely során újabb desztinációk kerülnek feltérképezésre – ehhez további ötleteket, javaslatokat vár a szerkesztőség. Hasonlóképp megkezdődik a tematikus balatoni útikönyvek készítése, melyek közül elsőként a Balaton kerékpárral című kötet fog napvilágot látni – a tervek szerint 2015 tavaszán. A kiadványok létrehozásához további szakmai együttműködőket vár a kiadói közösség.

A BALATON – Új utak, friss élmények június közepétől lesz megvásárolható a nagyobb könyvesboltokban, a Balaton-felvidéki Nemzeti Park és a Bakonyerdő Zrt. látogatói helyszínein, és a térség számos Tourinform irodájában.


 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein

Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.
Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány

Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány 

A helyzet azért is aggasztó, mert a két telep a magyar-szlovák határ közelében van.
A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre 

A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.
Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.