A kerület nevében Zentai Oszkár, a Józsefvárosi Polgármesteri Hivatal Emberi Erőforrás Bizottságának elnöke mondott köszöntőt, mely után a helyszín házigazdája, Zékány Zoltán, a H13 Diák- és Vállalkozásfejlesztési Központ szakmai igazgatója ismertette röviden a központ tevékenységét. A tanácskozás végén a Civilek a Palotanegyedért Egyesület képviseletében Erdős Zoltán vezetett sétán mutatta be a környék épített örökségét, turisztikai látnivalóit a kerekasztal képviselőinek.
A tanácskozás visszatérő témája a turistabuszok közlekedése és parkolása. Strang Tamás, a Budapesti Közlekedési Központ Innovációs szakértője a nyári nagy sportrendezvények, valamint építési projektek idejére vonatkozó munkaanyagot ismertette a kerekasztal képviselőivel.
A témát Molnár Zoltán, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete Személyszállítási Tanácsának titkára javasolta, mivel a pesti rakpart építése, a széles sétányok kialakítása, a Liget-projekt és a Budai Várnegyed felújítása – buszközlekedési, parkolási szempontból – aggodalommal tölti el a turistabuszok üzemeltetőit, az utazási irodákat és számos más turisztikai vállalkozást.
A Lánchíd déli szakaszán nem alakítanak ki buszparkoló helyeket – mondta Strang Tamás. Ezeket a BKK szeretné az északi oldalon tartani, ezáltal a Kossuth tér és Duna Aréna közötti szakaszon több parkolóhely kerül kialakításra. A felújítás várhatóan 2017 nyarán fejeződik be. Ezen a szakaszon hat méter széles gyalogos sétány, két forgalmi sáv és a parti oldalon párhuzamos parkolás lesz biztosított. Itt hat busz számára alakítanak ki parkolót, melyek mindegyike reggel 5 és 7 óra között közös rakodóterületként szolgál az áruforgalmi és a turistahajók részére. Ezt az igényt folyamatosan mérik és elemzik, mely után próbálják majd a kihasználtsághoz alakítani. A Carl Lutz rakparton az említettek mellett 10 buszférőhely várja majd a turistabuszokat.
A budai Várban folyó kormányzati építkezések 2017-ben is folytatódnak, jelentős közműépítések várhatók a helyszínen, a turistabusz-közlekedés szabályozásáról jelenleg egyeztetetések folynak.
A Városligetben a látványosságok környékén rövid távú le- és felszállási pontok lesznek, a Szabolcs utcában alakítanak ki várakozóhelyeket buszoknak.
A BKK innovációs szakértője további tájékoztatást ígért a témában. Strang Tamás továbbá Bán Teodóra azon felvetésére is választ ígért, hogy az esti rendezvények után a tömeg hogyan tudja majd elérni a metróközlekedést, illetve az éjszakai járatokat.
Tóth Sándor, Belváros Városfejlesztő Kft.-jének igazgatója javaslatára a kerekasztal témája volt még a különböző kerekező járművek közlekedési szabályozása Budapest belvárosában. A kérdéskörről Ruszó László, a BRFK Rendészeti Szervek Közlekedésrendészeti Főosztályának vezetője tartott előadást, melyből kiderült, hogy nincs egyértelmű jogszabály a nemrég megjelent kerekes járművek, mint például a segway, beerbike besorolásáról, így a rájuk vonatkozó szabályok sem pontosíthatók. Az előadó reményét fejezte ki, hogy a kerekasztal résztvevői – közösen – javasolhatják a jogszabály módosítását, mely a használók és a hatóságok számára is világossá teszi majd a szabályokat. Ez azért is fontos, mivel egyre több lakossági panasz, illetve észrevétel érkezik az egyes önkormányzatokhoz, illetve közterületfelügyeletekhez.
Az ülésen Flesch Tamás, az MSZÉSZ új megválasztott alelnöke beszámolt a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének új aktivitásairól: az ÁFA-csökkentés hatásairól, további esetleges lehetőségeiről, a szállodai és vendéglátóhelyek dolgozóinak bérkérdéséről, a fővárosi és vidéki szállodák és vendéglátóhelyek különbségeiről. A kérdéskörben munkaanyagot dolgoznak ki, melyet az MTÜ-vel egyeztetnek majd – mondta Flesch Tamás.
A tanácskozást Caesar Éva, a MISZ új, megválasztott elnökének bemutatkozása zárta.
Forrás: Turizmus Online