Az elemzés alá vont témák között olvashatunk a rendezvénystratégiák összetevőiről, a technológiai fejlesztések prioritásairól, előnyeiről és kihívásairól, és részletesen kitérnek arra is, hogy miként lehet igazán emlékezetessé tenni egy rendezvényt. Az átfogó anyagból természetesen nem hiányozhatnak a fenntarthatósági kérdések és a regionális összehasonlítás sem. Megtudhatjuk, hogy mi az európai rendezvényszervezők TOP 5 technológiai eszköze, mi a TOP 5 AI-felhasználási terület és a TOP 5 fenntarthatósági gyakorlat, olvasható a MaRaSZ által készített magyar nyelvű kivonatban.
A világ rendezvényágazata optimista az iparág jövőjét illetően
Többek között ez derült ki az American Express Global Business Travel (Amex GBT) Meetings & Events 2025-re szóló előrejelzéséből, áll az elemzésben. Mint írják, a megkérdezett rendezvényszervező szakemberek 74 százaléka optimista az ágazat helyzetét illetően, bár ez az adat kissé elmarad a 2023-as várakozásoktól. A kutatásba több mint 500 szakembert vontak be világszerte. A válaszadók továbbra is úgy gondolják, hogy a belső céges találkozók maradnak a leggyakoribb események 2025-ben is. A szakemberek szerint ezeknek a találkozóknak közel felét szállodákban tartják, 34 százalékuk esetében utaznak egy másik városba, és az események 35 százalékában biztosítanak a résztvevők számára olyan társasági programot, amely segíti a kapcsolatépítést.
Fókuszban a az emberi kapcsolatok és az egymáshoz való kapcsolódás
A fenntarthatóság és az inkluzivitás továbbra is kiemelt fókusztémák a rendezvényszervezési iparágban, miközben a kutatás számos fontos trendet és változást azonosított. Az AI-vezérelt világban a személyes találkozások iránti igény tovább erősödik, hiszen az emberek egyre inkább értékelik az élő kapcsolatok erejét. A rendezvényszervezők szerepe is egyre fontosabbá válik, mivel nemcsak összekötőként, hanem stratégiai tanácsadóként is kulcsszerepet töltenek be. Az élményadás a vállalkozások elsődleges céljává vált: 2025-ben a személyre szabott, stratégiailag átgondolt találkozók kerülnek előtérbe, hogy a személyesen együtt töltött idő a lehető legértékesebb legyen.
Kiemelt figyelem irányul a belső vállalati találkozókra
A vállalatok fontosnak tartják, hogy a megbeszéléseken a munkatársak személyesen legyenek jelen. Sőt úgy gondolják, hogy a belső céges találkozók lesznek a leggyakoribb események 2025-ben, bár a növekvő költségek miatt kétszer is meggondolják, hogy ezeket szállodákban tartsák.
TOP céges rendezvénytípusok 2025-ben:
Az új technikák már nélkülözhetetlenek
Az innovációk közül az AI-alapú szoftverek és alkalmazások használata is jelentős támogatást élvez, hiszen a rendezvényszervezők fele tervezi ezek bevezetését.
A technikai fejlődés jelentős átalakulást hoz a rendezvényszervezés területén.
Növeli a hatékonyságot és lehetővé teszi a szakemberek számára, hogy kreatívabb és emlékezetesebb élményeket nyújtsanak a résztvevőknek. Az adatok és beszerzések központosítása révén a technika elősegíti a jobb tárgyalási pozíciók kialakítását és az adminisztratív feladatok automatizálását. Az új technológiák, mint a virtuális valóság és a hologramok, új dimenziókat adnak a rendezvényekhez, gazdagítva a résztvevők élményeit. Fontos azonban, hogy a különböző technológiai platformokat integrálják, mivel a széttagolt rendszerek növelhetik a költségeket és csökkenthetik a hatékonyságot. A mesterséges intelligencia kiemelt szerepet kap a rendezvényszervezésben, különösen a résztvevői élmény fokozásában. Lehetőséget nyújt a személyre szabott élmények létrehozására, de a digitális megoldások által generált adatok integrációja továbbra is kihívást jelent.
A technológiai fejlesztések elsődleges prioritásai:
A fenntarthatóság terén is komoly előrelépések történnek
A szervezők 54 százaléka már konkrét célokat tűz ki, legjobb gyakorlatokat alkalmaz, és nyomon követési módszerekkel is dolgozik. A felmérés azt mutatja, hogy előrelépést sikerült elérni a fenntarthatósági tervek megvalósításában, és a DE&I gyakorlatok, a hulladékgazdálkodás, valamint a fenntartható étel- és italválaszték mind szerepelnek az eszköztárban.
A régiók szerinti bontásban Észak-Amerikában a rendezvényszervezők 70 százaléka számít költségvetésük növekedésére, míg Európában a személyes jelenlétet igénylő események szervezése különösen hangsúlyos lesz, amit a válaszadók 8 százalék-a erősített meg. Emellett 65 százalékuk számít költségvetési növekedésre. Az ázsiai és csendes-óceáni térségben a rendezvényszervezők 70 százaléka vár növekedést a költségvetésben, miközben 61 százalékuk a fenntarthatóságot kiemelten fontos szempontként kezeli. Latin-Amerikában a szervezők 70 százaléka számít bevételnövekedésre, bár ez az arány enyhén csökkent a 2024-es 73 százalékához képest. Az előrejelzés összességében arra mutat, hogy a személyesség, az élményközpontúság és a fenntarthatóság tovább erősíti a rendezvényszervezési iparág pozícióját a jövőben.