Természetesen a zenekar nem lesz itt, csak videon láthatjuk őket. A „karmester” egy interaktív területen mozog karmesteri pulpitussal, a virtuális zenekar pedig egy rugalmas médium segítségével reagál a karmester mozgásaira, gyorsítja vagy lassítja előadását. A promóciós részben pedig imázsvideók futnak egy LED-falon.
Nemcsak mi lehetünk ennek az érdekességnek részesei. Németország, a kultúra országa interaktív zenekarturnéra indul Délkelet-Európában – jelentette be Czeiszing Miklós, a zsinagóga komplexum Goldmark termében november 12-én megtartott sajtótájékoztatóján.
A Német Turisztikai Hivatal (DZT) budapesti képviseletének vezetője tájékoztatása szerint a Német Turisztikai Hivatal egy interaktív „live”-roadshow-val népszerűsíti Németországot, mint kulturális úticélt november 6. és 24. között négy délkelet-európai nagyvárosban. Prágában, Budapesten, Belgrádban és Bécsben a DZT külképviseletei nyilvános helyeken nagy érdeklődést keltő eseményeket szerveznek, amelyek különleges módon mutatják be Németországot, a kultúra országát.
A magyarok szívesen keresik fel Németországot, ezt a számok is jelzik, idén január és augusztus között összesen 534 368 magyar vendégéjszakát jelentettek, amely 4,3 százalékos növekedésnek felel meg az előző év ugyanezen időszakához képest. Az esetek 33 százalékában üdülni mennek, 29 százalékban üzleti ügyeket intéztek, és 39 százaléka rokoni és baráti látogatás, illetve más privát utazás. A németországi üdülések terén 2017-ben 55 százalék a városlátogatásokra és rendezvényturizmusra, 9 százalék a körutazásokra és 18 százalék az üdülőövezetekre esett.
Miért esett a szervezők választása Mahlerre? Mert a zeneszerző, aki 1888-ban lett a Magyar Királyi Operaház igazgatója, 1889. november 20-án, a Filharmóniai Társaság élén mutatta be ezt művét a Vigadóban.
Akinek sikerül a zenekart vezényelni, az a nem mindennapi eseményt videon is megkapja, amelyet elküldhet ismerőseinek, vagy felteheti a facebook oldalára.
A DZT az akciót „Úticél Németország” facebook-oldalán, illetve partnerei csatornáin, az OTC „utazom.com”-on és a véleményvezérek segítségével is népszerűsíti.