Ha kedd, akkor francia nap a magyar éttermekben

Öt földrész 150 országában 2000 étterem népszerűsíti a francia gasztronómiát kedden a Gout de/Good France projekthez kapcsolódva, melyben idén már tizenöt magyar étterem is részt vesz.

A Gout de/Good France három éve indult útjára azzal a céllal, hogy a francia konyhaművészet vitalitását ünnepelve kapcsolatot teremtsen a szakácsok között az egész világon - mondta el az M1 aktuális csatorna hétfői műsorában Franciaország magyarországi nagykövete.

Éric Fournier emlékeztetett arra, hogy Magyarországról tavaly kilenc étterem csatlakozott, idén pedig már tizenöt konyha vesz részt a projektben. A magyarokban nagy a kíváncsiság és a nyitottság a gasztronómia, ezen belül a francia gasztronómia iránt is - számolt be tapasztalatairól a diplomata.

Éric Fournier emlékeztetett a világ legrangosabb szakácsversenyének tartott Bocuse d'Or idei lyoni világdöntőjére, amelyen a Széll Tamás vezette magyar csapat az előkelő negyedik helyen végzett, miután tavaly megnyerte az európai kontinensbajnokságot. Ez is bizonyítja, hogy Magyarország már a nemzetközi gasztronómia élvonalában van - fogalmazott.

Mint hozzátette, Franciaországban igen régi, legalább XIV. Lajos udvaráig visszavezethető hagyományai vannak a gasztronómiai "virtuozitásnak", a francia vacsora fogalmát pedig Auguste Escoffier séf vezette be 1912-ben, ezt azóta az UNESCO is felvette a szellemi világörökségi jegyzékbe.

A magyar és a francia konyha közös pontja például a libamáj, ehhez kiválóan illenek a tokaji, illetve a monbazillaci vagy sauternes-i édes borok - említett újabb párhuzamot a francia nagykövet.

A Gout de/Good France projekt keretében idén 2000 séf vár világszerte több mint 250 ezer vendéget a francia gasztronómiát népszerűsítő menüvel. Öt kontinensen több mint 2000 étterem, 71 főzőiskola és 150 francia nagykövetség támogatja aktívan a vendéglátás valamennyi stílusát felvonultató menüsorok népszerűsítését, a csúcskategóriájú éttermektől a minőségi bisztrókig.

Magyarországon 15 étterem vesz részt az eseményen: tizenegy budapesti (Araz Restaurant, Béterv, Borssó Bistro, Café Dumas, Elysée Bistro, Jardinette, Laci!Konyha!, Larus Étterem, Liberté Restaurant, Paris Budapest Restaurant, Zóna), míg más magyarországi városokból négy étterem csatlakozott (a Chianti Étterem Veszprémből, az Ikon Debrecenből, a Lamareda Győrből és a Végállomás Bistorant Miskolcról).

Az étrendbeli megkötések a menüsor összeállításával kapcsolatos francia hagyomány tiszteletben tartására korlátozódnak, így mindenhol szerepel majd egy "aperitif gazdagon", egy előétel, egy halas és egy húsos főétel, egy sajtválogatás, valamint egy desszert, amelyeket francia borok és pezsgők kísérnek.

Forrás: MTI


A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.
Májusban jön a Budapest100

Májusban jön a Budapest100 

Rekordmennyiségű ház- és közösségi kert nyitja meg idén a kapuit.
Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban

Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban 

Izgalmas kalanddal várja a DinoPark KÖKI látogatóit a húsvéti ünnepek alatt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.