A STARCHAK ukrán márka darabjain olyan városok nevei olvashatóak, ahol rengetegen haltak meg a háborúban. Szóvivőjük azt mondta: szerették volna megmutatni a világnak az ukránok szenvedését, emelte ki az eseményről szóló euronews.com tudósítása.
"Egész Ukrajna szenved. De a fő célunk az volt, hogy megmutassuk a világnak és Európának itt, a Budapesti Divathéten, hogy ezek a városok, Azov, Herszon, Mariupol és főleg Bucsa hogyan szenvedtek ebben a háborúban. Ebben a kollekcióban ezek a rojtok a vért jelképezik, ezzel akarjuk megmutatni, ez az üzenetünk a világnak, hogyan szenved Ukrajna."
A többi ukrán márka is megjelenítette a háború borzalmait különböző motívumok révén. A világ egyik legfontosabb divatmagazinja, a Vogue ukrajnai weboldalának a főszerkesztője, Violetta Fedorova arról beszélt, hogy az ukrán divatipar a háború elején két teljes hónapra leállt, csak áprilisban indult újra.
"Ebben a szezonban a Budapesti Divathét felajánlotta az Ukrán Divathétnek, hogy az ukrán márkák itt bemutathatják az új kollekciójukat a nemzetközi közönségnek. Ez nagyon fontos, mert az Ukrán Divathét idén szeptemberben ünnepelné a 25. évfordulóját, de a háború megakasztotta ezeket a terveket."
Az MDDÜ vezérigazgató-helyettese, Forintos-Szűcs Anita azt mondta, nem mehettek el amellett, milyen helyzetben vannak az ukrán tervezők, és fontosnak érezték a támogatásukat. Az eseményt 10 éve indították, azzal a céllal, hogy összefogja a régió divatiparát.
"A nemzetközi kezdeményezésünk mostanra ért össze. 40 nemzetközi szerkesztő, influencer, média és blogger van itt velünk, illetve nagyon fontos, hogy viszonteladók és vásárlók, buyerek is itt vannak velünk. A hazai és régiós piacot sikerült összefognunk."
Forrás: Euronews