A Magyar Divat & Design Ügynökség és az olasz Istituto Europeo di Design negyedik alkalommal valósította meg közös projektjét, a design SPEED mentorprogramot. A képzésnek köszönhetően a tervezők olyan ismereteket sajátíthattak el, amelyek segítik őket abban, hogy beazonosítsák márkáik kritikus pontjait, illetve amelyekkel a hazai és a nemzetközi piacon is sikeresen pozícionálhatják magukat. Az idei pályázók közül végül hat stabil, piacképes designmárka – Blum & Wolf, Concrazy, Forms Design, Madzag Dog, SAINTSAN és sarakele – kapott lehetőséget, hogy továbbfejleszthesse eddigi ismereteit.
„Egy márka esetében kulcsfontosságú a márkaépítés mielőbbi elsajátítása és a márka pozícionálása ahhoz, hogy versenyelőnyre tegyen szert a jövőben. A képzés során a tervezők olyan hasznos, 21. századi ismeretekkel és tapasztalatokkal gazdagodhattak, amelyek segítik őket a céljaik megvalósításában, a design SPEED program alatt szerzett tudást pedig eredményesen alkalmazzák majd a márkájuk további fejlesztésében és fenntarthatóbbá tételében" – mondta Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese.
A nyolc hónapig tartó mentorprogramnak köszönhetően a tervezők magyar és nemzetközi előadóktól tanulva bővíthették tudásukat, egy két blokkra és öt modulra osztott workshopsorozaton vehettek részt. Az első négy modult a nemzetközileg elismert üzletstratégiai és marketingtanácsadó, Jacopo Bargellini tartotta, előadásai és one-to-one meetingjei során a designmarketing, valamint a márkamenedzsment, a termékpozicionálás, a kutatás-fejlesztés és a kommunikáció terén gazdagodhattak hiánypótló ismeretekkel a tervezők. Az ötödik modul alkalmával Alberto Bottalico, a Burson Cohn & Wolfe stratégiai vezérigazgatója vezette be a résztvevőket a PR és eladásösztönző kereskedelmi technikák világába. A két szakember személyes visszajelzésekkel segítette a márkák fejlődését, külön kiértékelve a program alatti aktivitásukat, nemzetközi esélyeiket és az online kommunikációjukat.
A design SPEED mentorprogram végéhez érve a mentoráltak egy háromnapos tanulmányúton vehettek részt december 1-3. között Milánóban. A milánói szakmai program során a tervezők személyesen mutathatták be angol nyelvű, 30 perces, a marketing és a branding alappilléreire fókuszáló prezentációjukat az IED központjában. Az előadások mellett a tervezők design showroomokba (Boffi, Baxter, Rossana Orlandi) is ellátogattak, ahol a lakberendezési tárgyak megtekintése mellett a bemutatóterem munkatársainak is feltehették kérdéseiket az általuk képviselt márkákkal kapcsolatban.
A design SPEED mentorprogramban ezúttal is egytől egyig magas színvonalú márkák vettek részt. A Blum & Wolf Albert Virág építész és Pongrácz Farkas formatervező közös vállalkozása, a páros az egyszerű hajtási megoldásokban hisz a világítótestek alkotása során. A Concrazy célja, hogy konvencióktól mentes, kreatív tervezés révén olyan betonbútorokat, illetve belsőépítészeti elemeket alkosson, amellyel maradandó vizuális és funkcionális élményt tud nyújtani a felhasználóinak. A Forms Design stúdió a környezettudatosságot helyezi fókuszba, miközben minőségi bútorok és terek megalkotásán dolgozik. Horváth Máté tervezői döntéseit a tradíció és az innováció egyensúlya jellemzi, a kortárs designról komplex módon, holisztikusan gondolkodik. A Madzag Dog célja egy olyan kutyanyakörv kollekció létrehozása, amely összeköti a hagyományos kézművességet a kortárs vizuális kultúrával és funkcionalitással. A világítótestekre specializálódott SAINTSAN munkáit az ismétlődő struktúrák és a jól variálhatóság jellemzi. A Red Dot Design Awards által is kitüntetett sarakele a fenntarthatóságot szem előtt tartva, időtlen, minimalista tárgyakat és belső tereket alkot.
Forrás: MDDÜ / Turizmus Online