Hat vállalkozást segített közelebb a sikerhez a design SPEED mentorprogram

A program keretében negyedik alkalommal jutottak világszínvonalú képzéshez, ismeretekhez a tervezők. 

A Magyar Divat & Design Ügynökség és az olasz Istituto Europeo di Design negyedik alkalommal valósította meg közös projektjét, a design SPEED mentorprogramot. A képzésnek köszönhetően a tervezők olyan ismereteket sajátíthattak el, amelyek segítik őket abban, hogy beazonosítsák márkáik kritikus pontjait, illetve amelyekkel a hazai és a nemzetközi piacon is sikeresen pozícionálhatják magukat. Az idei pályázók közül végül hat stabil, piacképes designmárka – Blum & Wolf, Concrazy, Forms Design, Madzag Dog, SAINTSAN és sarakele – kapott lehetőséget, hogy továbbfejleszthesse eddigi ismereteit.

 

„Egy márka esetében kulcsfontosságú a márkaépítés mielőbbi elsajátítása és a márka pozícionálása ahhoz, hogy versenyelőnyre tegyen szert a jövőben. A képzés során a tervezők olyan hasznos, 21. századi ismeretekkel és tapasztalatokkal gazdagodhattak, amelyek segítik őket a céljaik megvalósításában, a design SPEED program alatt szerzett tudást pedig eredményesen alkalmazzák majd a márkájuk további fejlesztésében és fenntarthatóbbá tételében" – mondta Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese.

A nyolc hónapig tartó mentorprogramnak köszönhetően a tervezők magyar és nemzetközi előadóktól tanulva bővíthették tudásukat, egy két blokkra és öt modulra osztott workshopsorozaton vehettek részt. Az első négy modult a nemzetközileg elismert üzletstratégiai és marketingtanácsadó, Jacopo Bargellini tartotta, előadásai és one-to-one meetingjei során a designmarketing, valamint a márkamenedzsment, a termékpozicionálás, a kutatás-fejlesztés és a kommunikáció terén gazdagodhattak hiánypótló ismeretekkel a tervezők. Az ötödik modul alkalmával Alberto Bottalico, a Burson Cohn & Wolfe stratégiai vezérigazgatója vezette be a résztvevőket a PR és eladásösztönző kereskedelmi technikák világába. A két szakember személyes visszajelzésekkel segítette a márkák fejlődését, külön kiértékelve a program alatti aktivitásukat, nemzetközi esélyeiket és az online kommunikációjukat.

 A design SPEED mentorprogram végéhez érve a mentoráltak egy háromnapos tanulmányúton vehettek részt december 1-3. között Milánóban. A milánói szakmai program során a tervezők személyesen mutathatták be angol nyelvű, 30 perces, a marketing és a branding alappilléreire fókuszáló prezentációjukat az IED központjában. Az előadások mellett a tervezők design showroomokba (Boffi, Baxter, Rossana Orlandi) is ellátogattak, ahol a lakberendezési tárgyak megtekintése mellett a bemutatóterem munkatársainak is feltehették kérdéseiket az általuk képviselt márkákkal kapcsolatban.

A design SPEED mentorprogramban ezúttal is egytől egyig magas színvonalú márkák vettek részt. A Blum & Wolf Albert Virág építész és Pongrácz Farkas formatervező közös vállalkozása, a páros az egyszerű hajtási megoldásokban hisz a világítótestek alkotása során. A Concrazy célja, hogy konvencióktól mentes, kreatív tervezés révén olyan betonbútorokat, illetve belsőépítészeti elemeket alkosson, amellyel maradandó vizuális és funkcionális élményt tud nyújtani a felhasználóinak. A Forms Design stúdió a környezettudatosságot helyezi fókuszba, miközben minőségi bútorok és terek megalkotásán dolgozik. Horváth Máté tervezői döntéseit a tradíció és az innováció egyensúlya jellemzi, a kortárs designról komplex módon, holisztikusan gondolkodik. A Madzag Dog célja egy olyan kutyanyakörv kollekció létrehozása, amely összeköti a hagyományos kézművességet a kortárs vizuális kultúrával és funkcionalitással. A világítótestekre specializálódott SAINTSAN munkáit az ismétlődő struktúrák és a jól variálhatóság jellemzi. A Red Dot Design Awards által is kitüntetett sarakele a fenntarthatóságot szem előtt tartva, időtlen, minimalista tárgyakat és belső tereket alkot.

Forrás: MDDÜ / Turizmus Online


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.