A Földművelésügyi Minisztérium megbízásából összesen nyolc festmény készült Hungarikum témában, hogy a fiatalabb korosztályokhoz is közelebb hozzuk tradicionális értékeinket. A Magyar Turizmus Zrt. felkérésére idén négy új falszínesítő projektet valósítottak meg argentin, portugál, brit és magyar művészek. Ez utóbbiak arra a témára épültek, hogy mit gondolnak rólunk a külföldiek, és egyben mit üzennénk szívesen magunkról, ehhez kapcsolódott a BGYH Zrt,, amely Budapest ikonikus vonzerőit, a világhírű gyógyvizeket és gyógyfürdőket népszerűsíti az Erzsébet híd budai oldalán található hídpilléreken.
V. Németh Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium környezetügyért, agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelős államtitkára kiemelte: A magyarság csúcsteljesítményei iránt a hungarikum törvény hatályba lépése óta élénk és folyamatos érdeklődés tapasztalható belföldön és külföldön egyaránt, hiszen ez egy minőséget visszaigazoló elismerés. Fontos, hogy az a belső érzelmi többlet, ami a hungarikumokhoz fűz bennünket, magyarokat, az a külföldi turisták számára is érthető legyen. A hungarikumok hagyományaink megőrzése és a nemzeti összetartozás erősítése mellett konkrét külgazdasági, turisztikai haszonnal járnak, és kultúrdiplomáciai előnyöket is hozhatnak Magyarország számára. Ezen túlmenően tevékenyen hozzájárulnak a pozitív nemzet- és országkép alakításához. A hungarikumok alatt nemcsak a hazai élelmiszer-különlegességeket értjük, hanem a magyar kultúra évezredes értékeit, a magyarság szellemi és anyagi alkotásait is. Közös figyelemfelkeltő, tájékoztató kezdeményezésünk lehetővé teszi, hogy a fiatalabb korosztály tagjai - nemzetiségtől függetlenül - jobban megismerjék az egyetemes magyar kultúra értékeit.
A Magyar Turizmus Zrt. megbízásából készülő három fal témáját az ihleti, hogy mit gondolnak rólunk a külföldiek. „Üzenetünk változatlan: Magyarország – felülmúlja a várakozásokat! Hazánk barátságos és biztonságos úti cél, ahol a turisták remekül érzik magukat. Ennek számos fórumon hangot is adnak: hamarosan bemutatjuk azt a frissen készített, többnyelvű videofilmünket, amelyben hazánk népszerű turisztikai látványosságai mellett a világ minden tájáról érkezett turisták nyilatkoznak élményeikről. Korcsoporttól függetlenül nagy lelkesedéssel számolnak be tapasztalataikról és érzéseikről.
Magyarország minden eddiginél népszerűbb turisztikai célponttá vált, felkerült a turisták „must see” térképére. 2015 is rekordév lehet a turizmusban, a kimagasló nyári szezonnak és a minden várakozást felülmúló szeptembernek köszönhetően az első kilenc hónapban a vendégszám 8,4%-kal, a vendégéjszaka-szám 6,4%-kal haladta meg a tavalyi értéket.”.– hangsúlyozta dr. Faragó Péter vezérigazgató.
A közelmúltban elnyert újabb nemzetközi elismerések is azt mutatják, hogy sikeresen dolgozunk egy olyan országimázs kialakításán, amely nemzeti értékeinket és hagyományainkat veszi alapul, ám ezeket integrálja a modern turisztikai vonzerők közé. Így minden korosztály és célcsoport számára vonzóan tudjuk bemutatni Magyarországot mint úti célt.
Az Erzsébet híd lábánál készült, a Rudas fürdőt idéző falfestmény „gazdája” a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. vezérigazgatója Szőke László kifejtette: vitathatatlanul Budapest egyik fő turisztikai attrakciójaként – évi 3,5 millió vendégforgalomat generálva - kötelességünk és célunk is, hogy folyamatos fürdőfejlesztéseket hajtsunk végre. A Rudas fürdő új wellness részlegének megépítésével igyekeztünk tovább emelni Budapest fürdők fővárosi rangját, nem beszélve arról, hogy a fejlesztést követően a fürdő látogatószáma megduplázódott. A nemzetközi médiákban nem jelenik meg úgy Budapestről turisztikai cikk, amely ne emelné ki a történelmi fürdők egyértelmű vonzerejét. A következő 5 évre meghirdetett 10 milliárdos programmal, melyet önerőből valósít meg a cég, az elmúlt 50-60 év legjelentősebb fürdőfejlesztése valósulhat meg Budapesten.
A Színes Város Csoport számtalan társadalmi innovációval járult hozzá Budapest fejlesztéséhez a 2009-es kezdetek óta, hiszen egyrészt az első olyan csoport volt, amely kimondottan tűzfalakon valósított meg képzőművészeti alkotásokat, és ez a városszínesítő szándék azóta számos követőre talált. ,,Tavaly találtuk ki ezt a rendhagyó fesztivált, hogy főként azoknak a kortárs muralista művészeknek adhassunk teret, akik méltóak a bemutatkozásra köztéren. Bízom abban, hogy jövőre még több külföldi és magyar alkotóval tudunk majd együtt dolgozni"- mondta el Flór Péter, a szervezet főtitkára.
Forrás: Turizmus Online