A MÁV egykori legendás főépítésze, Pfaff Ferenc tervei alapján 1900-ban emelt, 168 méter hosszú és több mint 5 ezer négyzetméteres műemléki ingatlan európai uniós pályázati támogatást élvező rekonstrukciója a szerkezeti, épületgépészeti, homlokzati munkák elvégzése mellett magában foglalta az utasterek, a jegypénztárak, a mosdók, az irodák, az ügyfélközpont, valamint a tájékoztató-információs rendszer mai szolgáltatási, üzletpolitikai követelmények mentén történő modernizációját is.
Az épület Posta szárnyában kormányablakot alakítottak ki az utasok, a pécsi járásban élők minél magasabb szintű kiszolgálására.
Csizi Péter pécsi fideszes országgyűlési képviselő az eseményen azt hangsúlyozta: a vasútállomás épülete a város kapuja, ahol a vasúton érkező látogatók az első benyomásaikat szerzik.
A MÁV állomásfejlesztési és integrált ügyfélszolgálati fejlesztési programja keretében nemcsak egykori pompáját, hanem egykori funkcióját is visszanyerte az állomás: ma úgy képviseli a modernizációt, vált alkalmassá a modern használatra, hogy sikerült megőrizni régi értékeit - fogalmazott.
Dávid Ilona azt mondta, a MÁV törekszik rá, hogy a vasutat fejlődő pályára állítsa, megmutassa, a társaságnak újra van létjogosultsága a közösségi közlekedésben, tud szépet, jót alkotni a közért, a közösségért, az utasokért.
A MÁV korábban arról tájékoztatott, hogy állomásfejlesztési és integrált ügyfélszolgálati fejlesztési programja keretében mintegy 10 milliárd forintból országosan 10 állomás fő utasforgalmi épületének felújítására, átépítésére 17 helyen pedig kormányablakok kialakítására is sor kerül. A beruházások célja az állagmegóvás mellett a MÁV szolgáltatási színvonalának és az egyre nagyobb számú utazóközönség elégedettségének növelése.
Forrás: MTI