Az év egyik legnagyobb eseménye az volt, hogy októberben hatévnyi üzemszünet után különvonatokat indítottak a mahócai szárnyvonalra. 2014-ben volt Herman Ottó halálának századik évfordulója. Ebből az alkalomból az Északerdő Zrt. egyedülálló módon egy hazánkban gyártott Mk48-as típusú mozdony tematikus felmatricázásával tisztelgett a nagyszerű tudós emléke előtt. Országunk első kisvasúti emlékmozdonyán a megjelent motívumokat egy ötletpályázaton választották ki. A rendezvények közül kiemelkedett a Diósgyőri Mikulásvonat, ami minden előzetes várakozást felülmúlt. A háromhetes programsorozaton az utasok száma átlépte a húszezret, hasonlóra még nem volt példa a Mikulásvonat 12 éves történetében – foglalta össze az elmúlt év legfontosabb tudnivalóit Mátrai Imre üzemigazgató.
Az Északerdő Zrt. Pálházi Állami Erdei Vasútján utazók száma tavaly megközelítette a 34 ezret, ez több mint 3500-zal jobb a 2013-as eredménynél. Az elmúlt évben a korábban elkezdett korszerűsítési program részeként elvégezték két C-50-es dízelmozdony karbantartását. A mozdonyoknál az eredeti állapotot szerették volna felidézni, ezért zöld, piros, sárga és fekete színekre festették őket. Éjszakai fotóvonatozás, country szerelvény, szarvasbőgés hallgatás, Mikulásvonat – csak néhány a rendezvények közül, amelyek mind szépszámú utast „hoztak” – mondta Buday Péter, a Hegyközi Erdészeti Igazgatóság vezetője.
Forrás: Turizmus Online