Idén egy frissebb arculatú, a felhasználói igényekhez igazított kártyacsalád kerül forgalomba új felhasználási lehetőségekkel. A korábban már sikeres 24, 48, 72 órás városkártyák mellett 96 és 120 órás változat, valamint a fiatal korosztálynak szánt 72 órás Budapest Card Junior segíti a turistákat a város felfedezésében. A Budapest Card különböző időtartamra szóló változatai ugyanazt a szolgáltatáscsomagot tartalmazzák más-más érvényességi idővel. A kedvezményes árú 72 órás Budapest Card Junior birtokosok a teljesárú szolgáltatás árakból kapnak engedményt.
2016-ban a Budapest Card család kártyáival összesen közel 200.000 napot értékesített a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK). Az eladott kártyák száma 2016-ban növekedett az előző évihez képest, ezt a növekvő turistaszámnak is köszönheti a kártyaforgalmazó és kibocsátó BFTK.
A Budapest Card a Főváros hivatalos városkártyája, melynek megvásárlásával bizonyos turisztikai szolgáltatások ingyenesen, vagy kedvezményesen vehetők igénybe. A kártya forgalmazásának célja egyrészt a főváros turisztikai marketingre fordítható bevételeinek növelése, másrészt olyan turisztikai szolgáltatások előtérbe helyezése, melyek minőségükkel, színvonalukkal elősegítik egy kedvezőbb városkép kialakulását a látogatók körében. Célunk továbbá a Budapest Card-dal, hogy az ide érkezőknek egy olyan élménycsomagot biztosítsunk, melyen keresztül megismerhetik Budapestet, annak rejtett kincseit, pezsgő kulturális életét, és meghatározó emlékekkel, élményekkel feltöltődve térjenek haza.
Forrás: Turizmus Online