Izgalmas koncepciók és magyar márkák a Milan Fashion Week-en

A hazai divat és kreatívipari márkák, művészek egy izgalmas prezentáció keretében mutatkoztak be a Milan Fashion Week közönségének 2024. október 19-én a Casa degli Artisti épületében. A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) egy kreatív társasági térré alakította az esemény idejére a helyszínt, ahol régiós és nemzetközi szakemberek élményalapú esemény alatt ismerkednek meg a magyar kreatívipari tehetségek munkáival.

 

A kreatív prezentációs forma lehetőséget adott arra, hogy egy komplex tematika mentén a hazai kreatívipar széleskörű válogatása jelenjen meg a nemzetközi közönség előtt.

A 2024. október 19-én, az esti órákban megvalósult esemény az eddigi kollektív divatbemutatókhoz képest jelentősen több alkalmat kínált az új szakmai kapcsolatok építéséhez. A prezentációs formának köszönhetően a vendégek közvetlen közelségből tudták megtekinteni a kiállított darabokat, amelyekről a helyszínen, a tervezőtől is tudtak érdeklődni.


Fotó: MDDÜ

Az eseménynek Milánó központjában, a Casa degli Artisti művészeti központ adott otthont, ahol öt magyar divatmárka – BORBALA, CUKOVY, KATA SZEGEDI, NANUSHKA és ZSIGMOND – mutatta be legújabb, 2025-ös tavaszi-nyári kollekcióját. A Milánóban már korábban megjelent nagy hazai márkák mellett, a feltörekvő tehetségek – JUDIT BÁRÁNY, CHOKASSY és SOLÆR – is lehetőséget kaptak a prezentációra.

A divat, design és kortárs művészetek közötti szinergiák tovább erősítették az esemény összhatását.

Sikeres együttműködések, izgalmas szelekciók

A Budapest Select Prezentáció keretében számos kiemelkedő formatervező és művész, köztük a &Famke, Anna Cserba, Balázs Veres, David Nemeth, az ERROR N' MORE, a HORA, Julia Nema, a KOMONKA, Meander, Mónika Üveges, Nora Szirmai, Petra Szondi, a sarakele studio, a Studio Arkitekter és az UTO munkái jelentek meg a Casa degli Artisti tereiben. Az esemény által kínált élményeket a szépségipar területéről az Omorovicza luxuskozmetikai márka színesítette. A magyar kultúra esszenciájának bemutatását hazai gasztronómiai ízek és zenei válogatás tette teljessé.


Fotó: MDDÜ

„A Budapest Select Prezentáció szintlépés az eddigi milánói megjelenések sorában, amely alkalmat adott a divat és kreatívipari termékek szélesebb körű megismeréséhez. Először valósítottunk meg önálló szervezésben, helyszínen eseményt és a nemzetközi vendégek pozitív visszajelzései megerősítették azt, hogy a Budapest Select karakteres sokszínűsége önmagában is képes felkelteni a figyelmet a Milan Fashion Week alatt. A Magyar Divat & Design Ügynökség stratégiájával összhangba egy kibővített koncepcióval érkeztünk, így nem csupán a divatmárkáknak biztosítottuk a megjelenést, hanem a hazai kreatívipar olyan fókuszterületei számára is, mint a design és a szépségipar. A jövőben is célunk, hogy az ágazatokon átívelő kollaborációkat ösztönözzük és az ehhez hasonló nemzetközi megjelenések útján növeljük a hazai márkák nemzetközi láthatóságát, ezzel elősegítve a külpiacra lépésüket, az exportképességük növelését.” – foglalta össze a megjelenés stratégiai jelentőségét Jakab Zsófia, a kreatívipar fejlesztésért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, az MDDÜ vezérigazgatója.

A magyar kreativitást és kultúrát népszerűsítő Budapest Select Prezentáció egy komplex élményt kínált a vendégeknek.

Az eklektikus szelekció újra egyesítette a kreatívipari területeket, miközben a kortárs divat, design és művészetek széles spektrumát mutatta be, a változatosságot fókuszba emelve. A magyar dj-szettek ritmusa és a kreatív installációk olyan egyedi atmoszférát teremtettek Milánóban, amely hitelesen közvetítette Budapest vibráló energiáját, összekapcsolva az ipart a kultúrával. A prezentáció egyedülálló alkalmat biztosított a megjelent magyar márkák és a tágabb értelemben a magyar kreatívipar sokoldalúságának felfedezésére a nemzetközi rendezvény keretében.


A szakma reagálása a SZÉP-kártya felhasználásának változásáról

A szakma reagálása a SZÉP-kártya felhasználásának változásáról 

A SZÉP-kártya felhasználási szabályainak 2025. január elsejei módosítása milyen hatással lehet a hazai turizmus és vendéglátás szektorra?
Vitézy Dávid 5 pontba szedte, miért hintették be sóval Budapest marketingcégét

Vitézy Dávid 5 pontba szedte, miért hintették be sóval Budapest marketingcégét 

A közlekedési szakértőként elhíresült politikus legfrissebb Facebook bejegyzésében részletesen beszámol arról, miért tartotta fontosnak, hogy a 2025. évi költségvetésben megvonják a főváros marketingügynökségének, a Budapest Brand forrásainak nagy részét.
Márciusban életre kel a rakpart

Márciusban életre kel a rakpart 

Télen kell készülni a nyárra, idén is lesz rakpartnyitás, nem is akárhogy – írta a főpolgármester a Facebook-oldalán csütörtökön.
Szlovák-magyar összefogás Somoskő és Salgó váránál

Szlovák-magyar összefogás Somoskő és Salgó váránál 

Közösen dolgozik Salgótarján és a szlovákiai Sátorosbánya önkormányzata, valamint a salgótarjáni Dornyay Béla Múzeum Somoskő és Salgó várainak értékmentésén európai uniós támogatással.
Egyelőre két hazai síterep működik, de hétvégén nyithat a többi is

Egyelőre két hazai síterep működik, de hétvégén nyithat a többi is 

Szerdán több helyen hullott néhány centiméter hó, de ez még nem elegendő a sípályák üzemeltetéséhez.
Globális rendezvényiparági előrejelzés 2025-re

Globális rendezvényiparági előrejelzés 2025-re 

Egy friss tanulmány áttekintést ad a globális rendezvényágazat idei évi kilátásairól, trendjeiről.
Így kerülte ki egy budapesti apartmankomplexum az Airbnb tilalmat

Így kerülte ki egy budapesti apartmankomplexum az Airbnb tilalmat 

A Király utcai Central Passage Társasház már megtalálta a módját, hogy továbbra is szálláshelyként működhessenek a lakásai.
Izgalmas kiállítás Füreden, a magyarok egyik nagy festőjének műveiből

Izgalmas kiállítás Füreden, a magyarok egyik nagy festőjének műveiből 

Egy híres magyar művész képei az űrben és David Bowie szívében is helyet kaptak. Most alkotásaival a Balatonra csalogatják a turistákat. A Vasarely kiállítás január 18-tól március 9-ig lesz látható Balatonfüreden.
Miniszteri ígéret: június 30-ára megnyílhat ismét a miskolctapolcai barlangfürdő

Miniszteri ígéret: június 30-ára megnyílhat ismét a miskolctapolcai barlangfürdő 

Az ígéret szép szó, ha betartják, úgy jó.
Indul a Zúzmara Express

Indul a Zúzmara Express 

Az utazás mellett olyan egyéni programlehetőségekre is lesz lehetőség, mint a téli piknikezés Andókúton, séta a Varbói tóhoz, de akár erdei túrákon is részt vehetnek az érdeklődők.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.