A vendéglátó szektorban okozott nehézségekről már sok szó esett, viszont a kötelező NTAK adatszolgáltatás bevezetése jelentős változásokat hoz a rendezvényiparban is. A turisztikai attrakciók és a zenés-táncos rendezvények ugyanúgy adattovábbításra kötelezettek, amire egyelőre kevés megoldás elérhető.
Az új törvény szerint 2023. július 1-jétől az események és attrakciók szervezőinek élő adatokat kell továbbítani az NTAK felé az online és helyszíni eladásaikról, illetve a beléptetésekről. Ez a legtöbb szervezőt érinti, így az iparág résztvevőinek elkerülhetetlen kihívást jelent.
“A jogszabály a rendezvényszervezőknek írja elő, hogy gondoskodjanak az adatszolgáltatásról, ami kötelező minden eseménnyel kapcsolatban. Mi ebben szerettünk volna hatékony segítséget nyújtani, így Magyarországon az elsők között vezettük be az NTAK-integrációslehetőséget, ami jelentősen megkönnyíti a helyzetet. Mindössze pár kattintással be lehet állítani az NTAK összeköttetést, és ezután automatikusan megoldjuk az adatszolgáltatást.” - mondta Kubovics Péter, a Cooltix ügyvezető igazgatója.
A szervezőket is elbizonytalanította az új szabályozással járó megnövekedett adminisztráció és a bonyolultabb menedzsment. Ez az alapvetően is összetett rendezvényszervezés mellé társul plusz feladatként, ráadásul nagy a hibafaktor is, hiszen egy teljesen új kötelezettségről van szó, amivel az érintettek közül sokan most szembesülnek először.
“A fejlesztés során azt tartottuk szem előtt, hogy könnyedén teljesíthető legyen az adatszolgáltatási kötelezettség, így a szervezőknek nem kell aggódniuk a bürokratikus teendők miatt.” - avatott be minket a cégvezető.
Extra nehézséget jelent, hogy az adatszolgáltatás a helyszíni értékesítéseknél is kötelező. A helyszínen eladott jegyeknél általában problémát jelent, hogy míg az online értékesítés digitális rendszeren keresztül történik (így erről minden szükséges adat rendelkezésre áll), addig a helyszíni értékesítés sokszor nyomtatott jegyekkel, nyugtatömbbel, vagy pénztárgéppel oldható meg. Így az offline értékesítésről az adatszolgáltatás mindenképpen több adminisztrációval, vagy az értékesítési folyamat valamilyen szintű lassulásával járna, holott a beléptetés gyorsasága általában kritikus fontosságú a szervezők életében.
“A helyszíni értékesítésre is gondoltunk, hiszen az adattovábbítás az ilyen formájú értékesítésnél is kötelező. Ehhez helyszíni értékesítő rendszert fejlesztettünk és a nyomtatott jegyes helyszíni eladásra is megoldással készültünk, hogy ez a folyamat minél kisebb terhet jelentsen a szervezők számára. Tehát, ha időt és energiát szeretnének spórolni, akkor az NTAK-integrációra igazi szövetségesként tekinthetnek.” - árulta el Kubovics Péter.
Az NTAK adattovábbítással kapcsolatos újdonságok kezdetben ijesztőnek tűnhetnek, de a Cooltix jelentősen leegyszerűsíti ezt a szervezők számára. Fontos különbség a manuális adatbeküldés és az NTAK integráció között, hogy utóbbi hatékony segítség az extra adminisztráció csökkentésében, mert az adatok beküldéséhez szükséges több órás folyamatot néhány percre tudja csökkenteni.
“Aki aktívan részt vesz rendezvények szervezésében, az tudja, mennyi mindenre kell figyelni a folyamat során. Az NTAK adatszolgáltatás plusz kihívást jelent, de segítünk, hogy a szervezők a lehető legkönnyebben vegyék ezt az akadályt. Így közben több időt szentelhetnek az események tervezésére és megvalósítására, mivel nem kell feleslegesen időt pazarolniuk az adatok kézi bevitelére.”
Az NTAK-integráció érdemben tud támogatást nyújtani: a rendezvényszervezők több órányi munkát spórolhatnak meg, így talán kevésbé érezhetik úgy, hogy az új NTAK szabályozás bevezetése jelentősen megnehezítette az életüket.
Bár a cég büszke arra, hogy az első dilemmákra is rögtön reagált, a további felmerülő kihívásokban is támogatják partnereiket. Az elkövetkezendő hónapok biztosan az új rendszerre való átállásról fognak szólni, de a Cooltix NTAK-integrációjával ez az időszak jelentősen könnyebb lehet a szervezők számára. (x)
Forrás: Cooltix