Jön a 10. budapesti divathét

Az országimázst építi és a divatipari vállalkozások piacszerzését is segíti a már 10. alkalommal megtartott Budapest Central European Fashion Week (BCEFW), ahol idén ukrán tervezők is bemutatkoznak, és az összefogás a hívószó.

A budapesti divathetet az eddigi eredményei alapján a közép-európai régió központi divateseményeként tartják számon, hangzott el a program beharangozó csütörtöki tájékoztatóján a rendezvény színhelyéül szolgáló Szépművészeti Múzeumban 

Az életre hívása óta eltelt 5 évben szezonról-szezonra bizonyította, hogy miért érdemes Dubajtól kezdve, az USA-n át, valamint számos európai nagy divatfővárosból is Budapestre seregleni a nemzetközi forgalmazóknak, újságíróknak, divatipari szakembereknek és döntéshozóknak, mondta el Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.

 

Elhangzott még, hogy az eddigi 9 BCEFW során közel 200 divatbemutatót rendezett meg a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ), ahol 130 magyar és régiós divattervezőnek volt lehetősége a bemutatkozásra és ezáltal a sikeres nemzetközi piacra lepésre.

A jubileumi 10. BCEFW keretében ismét a divaté lesz a főszerep a fővárosban augusztus 29. és szeptember 4. között, a hétvége során pedig több mint 30 márka legújabb tavaszi-nyári kollekciói ismerhetők meg a Szépművészeti Múzeumban. Hét közben 30 kiegészítő program várja a divat iránt érdeklődőket városszerte. 

Az Ügynökség kiemelt célja, hallottuk, hogy bekapcsolja a hazai divat- és designipart a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, hosszabb távon pedig régiós központtá alakítsa Budapestet, ezen keresztül is erősítve az országimázst. Ennek eléréséhez immáron 10. alkalommal járul hozzá a nemzetközi szinten is nagy érdeklődést kiváltó Budapest Central European Fashion Week.

„A nemzetközi gazdasági trendek alakulása alapján egyértelműen nő a kreatívipar, illetve a divat-és design szektor jelentősége és értékteremtő képessége, hiszen ezen iparágak a gazdasági növekedés forrásaivá is válnak. A divatipar ugyanúgy, mint az épített örökségeink, természeti csodáink, vagy a gasztronómiánk, ugyanúgy hozzájárul az országimázs formálásához. Egyrészt a márkák presztízst adnak egy lokációnak, másrészt a divat a kulturális identitás megőrzésének és bemutatásának az eszköze, amely elősegíti a helyi kultúrával, termékekkel, kézművesekkel és kortárs művészettel való találkozást”, mondta a vezérigazgató. 

Mutatós számok, sokmillió érdeklődő a világhálón

A részletes programokról, illetve a rendezvényfolyam korábbi adatairól pedig Forintos-Szűcs Anita, az MDDÜ általános vezérigazgató-helyettese beszélt. Elhangzott, hogy a BCEFW elmúlt 9 szezonja számos eredményt ért el: közel 20 000 helyszíni látogatót vonzottak a központi események, melynek keretében 220 modellel közel 200 catwalk showt rendeztek.

Ezentúl a divathetek során több mint 150 kiegészítő rendezvény is megvalósult. Az 5 év során 130 divatmárka mutathatta be legújabb kollekcióját, amelyet csak az utóbbi 2 szezonban több mint 1,5 millió TikTok videómegtekintés kísért, az Instagrammon pedig több mint 13 és fél millió divat iránt érdeklődő követett.

Miért pont szeptember elején?

A legutóbbi alkalomhoz hasonlóan a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) ismét a nemzetközi divathetek előtt ad lehetőséget a hazai és régiós alkotóknak, hogy bemutassák kollekcióikat Budapest egyik világörökségi helyszínén található Szépművészeti Múzeumban.

Így a divatipari viszonteladók még a szezon elején, nagyobb forrással rendelkezve tudnak a magyar tervezők darabjai közül válogatni.  „Büszkék vagyunk, hogy immár 10. alkalommal rendezhetjük meg a Budapest Central European Fashion Week-et, ahol a divatipari vállalkozásoknak nemcsak abban segítünk, hogy hazai körülmények között helyt álljanak, hanem abban is, hogy nemzetközi piacra tudjanak lépni. Kifejezetten nagy hangsúlyt fektetünk a nemzetközi kapcsolatok és együttműködési lehetőségek építésére, valamint az értékesítésösztönzésre, így tervezőink szezonról-szezonra több és erősebb szakmai és üzleti partner előtt mutatkozhatnak be annak érdekében, hogy vállalkozásuk gazdasági eredményeit növelni tudják”, mondta .Forintos-Szűcs Anita. 

Idén az ukrán tervezőké az egyik főszerep

Az MDDÜ a háborús helyzetre való tekintettel kiemelt figyelem irányul az ukrán divattervezőkre. A 10. jubileumi BCEFW tehát az összefogás jegyében zajlik: az Ügynökség minden lehetséges módon támogatást szeretne nyújtani az ukrán tehetségeknek, így a divathéten szorosan együttműködik az Ukrainian Fashion Week-kel.

Az augusztus 29 – szeptember 4. között megrendezésre kerülő jubileumi divathét zárásaként két napon keresztül 15 magyar és 2 lengyel tervező mellett kiemelt szerepben 7 ukrán márka is bemutatkozik divatbemutatóval, továbbá 7 kiállító termékei is megismerhetők lesznek a Szépművészeti Múzeumban.

Aki nem tud személyesen jelen lenni, ne bánkódjon!

A személyes részvétel mellett a divatbemutatók online is követhetőek a BCEFW hivatalos Facebook oldalán, illetve TikTok csatornáján. Budapesten városszerte közel 30 side event is megvalósul, divat támájú kerekasztal-beszélgetések, workshopok gazdagítják a programot.

Emellett a jól működő nemzetközi gyakorlatokat figyelembe véve, számos tervező kifejezetten a saját vásárlóközönségének szóló, önálló prezentációval is készül külső helyszíneken.

CSR-felajánlás

Az Ügynökség, az előző évekhez hasonlóan, ismét az Ökumenikus Segélyszervezet számára ajánlja fel a jegyértékesítésből befolyó teljes összeget, amelyet a szervezet célzottan az ukránokat segítő programjára fordít.

 

Forrás: MDDÜ / Turizmus Online


A szakma reagálása a SZÉP-kártya felhasználásának változásáról

A szakma reagálása a SZÉP-kártya felhasználásának változásáról 

A SZÉP-kártya felhasználási szabályainak 2025. január elsejei módosítása milyen hatással lehet a hazai turizmus és vendéglátás szektorra?
Vitézy Dávid 5 pontba szedte, miért hintették be sóval Budapest marketingcégét

Vitézy Dávid 5 pontba szedte, miért hintették be sóval Budapest marketingcégét 

A közlekedési szakértőként elhíresült politikus legfrissebb Facebook bejegyzésében részletesen beszámol arról, miért tartotta fontosnak, hogy a 2025. évi költségvetésben megvonják a főváros marketingügynökségének, a Budapest Brand forrásainak nagy részét.
Egy korszak vége: bezár az ikonikus Körszálló

Egy korszak vége: bezár az ikonikus Körszálló 

Október végén robbant a hír, hogy lebontás fenyegeti a Körszállót, hivatalos nevén a Hotel Budapestet, most újabb részletek derültek ki.
Márciusban életre kel a rakpart

Márciusban életre kel a rakpart 

Télen kell készülni a nyárra, idén is lesz rakpartnyitás, nem is akárhogy – írta a főpolgármester a Facebook-oldalán csütörtökön.
Szlovák-magyar összefogás Somoskő és Salgó váránál

Szlovák-magyar összefogás Somoskő és Salgó váránál 

Közösen dolgozik Salgótarján és a szlovákiai Sátorosbánya önkormányzata, valamint a salgótarjáni Dornyay Béla Múzeum Somoskő és Salgó várainak értékmentésén európai uniós támogatással.
Egyelőre két hazai síterep működik, de hétvégén nyithat a többi is

Egyelőre két hazai síterep működik, de hétvégén nyithat a többi is 

Szerdán több helyen hullott néhány centiméter hó, de ez még nem elegendő a sípályák üzemeltetéséhez.
Globális rendezvényiparági előrejelzés 2025-re

Globális rendezvényiparági előrejelzés 2025-re 

Egy friss tanulmány áttekintést ad a globális rendezvényágazat idei évi kilátásairól, trendjeiről.
Így kerülte ki egy budapesti apartmankomplexum az Airbnb tilalmat

Így kerülte ki egy budapesti apartmankomplexum az Airbnb tilalmat 

A Király utcai Central Passage Társasház már megtalálta a módját, hogy továbbra is szálláshelyként működhessenek a lakásai.
Izgalmas kiállítás Füreden, a magyarok egyik nagy festőjének műveiből

Izgalmas kiállítás Füreden, a magyarok egyik nagy festőjének műveiből 

Egy híres magyar művész képei az űrben és David Bowie szívében is helyet kaptak. Most alkotásaival a Balatonra csalogatják a turistákat. A Vasarely kiállítás január 18-tól március 9-ig lesz látható Balatonfüreden.
Miniszteri ígéret: június 30-ára megnyílhat ismét a miskolctapolcai barlangfürdő

Miniszteri ígéret: június 30-ára megnyílhat ismét a miskolctapolcai barlangfürdő 

Az ígéret szép szó, ha betartják, úgy jó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.