A budapesti divathetet az eddigi eredményei alapján a közép-európai régió központi divateseményeként tartják számon, hangzott el a program beharangozó csütörtöki tájékoztatóján a rendezvény színhelyéül szolgáló Szépművészeti Múzeumban
Az életre hívása óta eltelt 5 évben szezonról-szezonra bizonyította, hogy miért érdemes Dubajtól kezdve, az USA-n át, valamint számos európai nagy divatfővárosból is Budapestre seregleni a nemzetközi forgalmazóknak, újságíróknak, divatipari szakembereknek és döntéshozóknak, mondta el Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.
Elhangzott még, hogy az eddigi 9 BCEFW során közel 200 divatbemutatót rendezett meg a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ), ahol 130 magyar és régiós divattervezőnek volt lehetősége a bemutatkozásra és ezáltal a sikeres nemzetközi piacra lepésre.
A jubileumi 10. BCEFW keretében ismét a divaté lesz a főszerep a fővárosban augusztus 29. és szeptember 4. között, a hétvége során pedig több mint 30 márka legújabb tavaszi-nyári kollekciói ismerhetők meg a Szépművészeti Múzeumban. Hét közben 30 kiegészítő program várja a divat iránt érdeklődőket városszerte.
Az Ügynökség kiemelt célja, hallottuk, hogy bekapcsolja a hazai divat- és designipart a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, hosszabb távon pedig régiós központtá alakítsa Budapestet, ezen keresztül is erősítve az országimázst. Ennek eléréséhez immáron 10. alkalommal járul hozzá a nemzetközi szinten is nagy érdeklődést kiváltó Budapest Central European Fashion Week.
„A nemzetközi gazdasági trendek alakulása alapján egyértelműen nő a kreatívipar, illetve a divat-és design szektor jelentősége és értékteremtő képessége, hiszen ezen iparágak a gazdasági növekedés forrásaivá is válnak. A divatipar ugyanúgy, mint az épített örökségeink, természeti csodáink, vagy a gasztronómiánk, ugyanúgy hozzájárul az országimázs formálásához. Egyrészt a márkák presztízst adnak egy lokációnak, másrészt a divat a kulturális identitás megőrzésének és bemutatásának az eszköze, amely elősegíti a helyi kultúrával, termékekkel, kézművesekkel és kortárs művészettel való találkozást”, mondta a vezérigazgató.
Mutatós számok, sokmillió érdeklődő a világhálón
A részletes programokról, illetve a rendezvényfolyam korábbi adatairól pedig Forintos-Szűcs Anita, az MDDÜ általános vezérigazgató-helyettese beszélt. Elhangzott, hogy a BCEFW elmúlt 9 szezonja számos eredményt ért el: közel 20 000 helyszíni látogatót vonzottak a központi események, melynek keretében 220 modellel közel 200 catwalk showt rendeztek.
Ezentúl a divathetek során több mint 150 kiegészítő rendezvény is megvalósult. Az 5 év során 130 divatmárka mutathatta be legújabb kollekcióját, amelyet csak az utóbbi 2 szezonban több mint 1,5 millió TikTok videómegtekintés kísért, az Instagrammon pedig több mint 13 és fél millió divat iránt érdeklődő követett.
Miért pont szeptember elején?
A legutóbbi alkalomhoz hasonlóan a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) ismét a nemzetközi divathetek előtt ad lehetőséget a hazai és régiós alkotóknak, hogy bemutassák kollekcióikat Budapest egyik világörökségi helyszínén található Szépművészeti Múzeumban.
Így a divatipari viszonteladók még a szezon elején, nagyobb forrással rendelkezve tudnak a magyar tervezők darabjai közül válogatni. „Büszkék vagyunk, hogy immár 10. alkalommal rendezhetjük meg a Budapest Central European Fashion Week-et, ahol a divatipari vállalkozásoknak nemcsak abban segítünk, hogy hazai körülmények között helyt álljanak, hanem abban is, hogy nemzetközi piacra tudjanak lépni. Kifejezetten nagy hangsúlyt fektetünk a nemzetközi kapcsolatok és együttműködési lehetőségek építésére, valamint az értékesítésösztönzésre, így tervezőink szezonról-szezonra több és erősebb szakmai és üzleti partner előtt mutatkozhatnak be annak érdekében, hogy vállalkozásuk gazdasági eredményeit növelni tudják”, mondta .Forintos-Szűcs Anita.
Idén az ukrán tervezőké az egyik főszerep
Az MDDÜ a háborús helyzetre való tekintettel kiemelt figyelem irányul az ukrán divattervezőkre. A 10. jubileumi BCEFW tehát az összefogás jegyében zajlik: az Ügynökség minden lehetséges módon támogatást szeretne nyújtani az ukrán tehetségeknek, így a divathéten szorosan együttműködik az Ukrainian Fashion Week-kel.
Az augusztus 29 – szeptember 4. között megrendezésre kerülő jubileumi divathét zárásaként két napon keresztül 15 magyar és 2 lengyel tervező mellett kiemelt szerepben 7 ukrán márka is bemutatkozik divatbemutatóval, továbbá 7 kiállító termékei is megismerhetők lesznek a Szépművészeti Múzeumban.
Aki nem tud személyesen jelen lenni, ne bánkódjon!
A személyes részvétel mellett a divatbemutatók online is követhetőek a BCEFW hivatalos Facebook oldalán, illetve TikTok csatornáján. Budapesten városszerte közel 30 side event is megvalósul, divat támájú kerekasztal-beszélgetések, workshopok gazdagítják a programot.
Emellett a jól működő nemzetközi gyakorlatokat figyelembe véve, számos tervező kifejezetten a saját vásárlóközönségének szóló, önálló prezentációval is készül külső helyszíneken.
CSR-felajánlás
Az Ügynökség, az előző évekhez hasonlóan, ismét az Ökumenikus Segélyszervezet számára ajánlja fel a jegyértékesítésből befolyó teljes összeget, amelyet a szervezet célzottan az ukránokat segítő programjára fordít.
Forrás: MDDÜ / Turizmus Online