Ezen a napon a felhíváshoz csatlakozott éttermeknek azt kell vállalniuk, hogy az étel- és italfogyasztásból egyaránt 50%-os kedvezményt biztosítanak vendégeiknek. Külön, erre az alkalomra készített úgynevezett „Torkos Csütörtök", azaz szűkített menüsorral az akcióban részt venni nem lehet. A választási lehetőséget a Torkos Csütörtök hetén és az azt megelőző héten használt 'a la carte' étlap és itallap választékából kell biztosítani.
A csatlakozni kívánó éttermek a torkoscsutortok.itthon.hu oldalon regisztrálhatnak 2015. január 23-tól február 15-ig, a torkoskodni kívánó vendégek pedig ugyanitt böngészhetnek majd a résztvevő vendéglátóhelyek kínálatában. A Magyar Turizmus Zrt. által üzemeltetett itthon.hu weboldalon jelen akción kívül számos egyéb cikket, ajánlatot, érdekességet is találhat a magyar gasztronómia és vendéglátás iránt érdeklődő.
A turisztikai- és agrármarketing területek szoros együttműködésben dolgoznak a Magyar Turizmus Zrt. keretein belül annak érdekében, hogy a magyar turisztikai ágazat és a magyar agrárium kis- és középvállalkozásainak piacra jutását segítsék. Idén már a Torkos Csütörtök akció koordinálása is a két terület együttműködésének jegyében valósul meg. Az Agrármarketing Centrum az országos gasztronómiai megmozduláshoz köti új Facebook oldalának indítását is, mely a www.facebook.com/agrarmarketingcentrum címen érhető el, és ahol folyamatosan frissülő információkat találhatnak az érdeklődők.
A néphagyomány szerint Torkos Csütörtökön – annak ellenére, hogy a húsvéti 40 napos böjt kezdetét jelentő hamvazószerdát követően ünnepeljük – ismét szabad húst fogyasztani a farsangi maradékok elfogyasztása céljából. A hagyomány hátterét a szakirodalom, közötte a Magyar Néprajzi Lexikon is megerősíti.
A beszállítók akcióiról a Torkos Csütörtök honlapján a „Beszállítói kedvezmények" menüpontban olvashatnak részletesen.
A Magyar Turizmus Zrt. várja a vendéglátóhelyek regisztrációját és a nagyközönség érdeklődését a torkoscsutortok.itthon.hu oldalon!
Forrás: Magyar Turizmus Zrt.