A látogatók jelentős részét viszi el ma az Állatkert, a Széchenyi fürdő és a Szépművészeti Múzeum. Idén első ütemben azok a fejlesztések valósulnak meg, amelyek a látássérültek, valamint a Városligetet sportolási céllal, illetve kutyával felkeresők igényeit szolgálják. Már látogatható Pavilonkert, ahol a pavilonokat Feszl Frigyes eredeti, orientális stílusú tervei alapján építették meg, a kutyás élménypark és nyáron több új attrakció, köztük hamarosan a Vakok kertje valamint a gyermek sportpályák átadása is várható.
Július végén kerül átadásra a Vakok Kertje, október 10-én nyitnak a gyermek sportpályák, az év végén pedig a Zsolnay porcelán díszítésű Olof Pálme Ház, a Millennium házaként lesz ismét látogatható egy, a századforduló időszakát megelevenítő interaktív kiállítással.
A Szabolcs utcai kórház területén épül az Országos Múzeumi Restaurálási és Raktározási Központ, ahova 350 ezer darab műtárgy kerül majd, melyek egy része látható is lesz, ugyanis a XXI századi modern raktár és restaurátor központ egy látogatóközponttal is bővül.
Még idén, október 30-án megnyit a Szépművészeti Múzeum, ahol a felújított és április óta népszerű Román csarnokkal egyúttal egy óriási, káprázatos rendezvénytér is nyílik Budapesten. Gyorgyevics elmondta: hazaköltözik az eredetileg a Városligetbe tervezett Néprajzi Múzeum is, melynek a nemrégiben a bombától hatástalanított, korábban parkolónak használt ötvenhatosok tere ad majd otthont.
A Közlekedési Múzeum két helyszínen mutatja majd be gyűjteményét. Az eredeti épületben a Magyar Innováció Háza, a magyar műszaki találmányokat és innovációt, azok hatásait, míg a közel 120 éves közlekedési múzeum egy barnamezős beruházás során felépülő, több tízezer négyzetméteres épületben kap új otthont az egykori Északi Járműjavító területén, ahol a múzeum nagy járműveit helyezik majd el.
A japán Sou Fujimoto által tervezett, szinte teljesen áttetsző Magyar Zene Háza zenepedagógiai foglalkozásokkal, hangversenyekkel, tárlatokkal várja a közönséget. „A cél nem csupán az új létesítmények felépítése, de folyamatos és hosszú távú működtetése is” – emelte ki Gyorgyevics Benedek előadásában.
Sok kérdést vet fel
a Liget újjáépítése, hiszen sok változást is eredményez majd a közlekedésben, turizmusban, de a káros környezeti hatások kiküszöbölésében is. A vezérigazgató szerint a 100 hektáros park az évek során elkopott, növényzete lepusztult, levegőjét naponta gépjárművek tízezrei szennyezték. Vélhetően ezt orvosolnák egyebek mellett a tervezett mélygarázsok. Az utazási szakma szerint azonban a valóságtól meglehetősen elrugaszkodott elképzelés, hogy a turistabuszok a Verseny utcában parkoljanak, Ezt a szakmából többen — a Magyar Idegenvezetők Egyesülete (MIE), a MABEUSZ, Magyar Beutaztatók Szövetsége, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) — is kifogásolta, hiszen ez egyrészt nem ad lehetőséget majd a Városliget buszos városnézés keretében történő bemutatására (a védett városnéző útvonalon keresztül), másrészt a közlekedésszervezést is ellehetetleníti. Itt a felszólalók utaltak a főszezonban érkező napi 300-400 buszra, mely mintegy 15 ezer turista mozgatását jelenti naponta. Gyorgyevics Benedek kifejtette, hogy a tervezéskor az autó és buszmentesség, a Kós Károly sétány, az Állatkerti körút lezárása volt a cél, de mindenképpen nyitottak a szakmai egyeztetésre.
Egy Budapest van!
Bán Teodóra BFTK-ügyvezető előterjesztette a Fővárosi Turisztikai Kerekasztal, mint szakérzői testület Stratégiái Nyilatkozatát „EGY BUDAPEST VAN!” „A fizikailag és morálisan tiszta Budapestért”, melyet a Kerekasztal a tagok véleményezése után előterjeszt a megfelelő döntéshozóknak; Tarlós Istvánnak, Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetiroda vezetője, Fürjes Balázs államtitkár és fővárosi kormánybiztos, valamint Guller Zoltán MTÜ-vezérigazgató számára. A nyilatkozat stratégiai együttműködésre hívja a döntéshozókat és kulcsfontosságú területeket nevez meg, köztük a Várnegyed, a Városliget, a Bulinegyed, a Budapesti Kongresszusi Központ, a rakpartok és a hajókikötők fejlesztését, de kiemelt célnak tekinti a hajléktalan kérdést, a köztisztaság rendezését, a idegenforgalmi rendőrség létrehozását vagy az IFA visszaterelését a budapesti turisztikai marketingbe.