A május 28-ig látható kiállításon történeti előzményként mutatják be az Angers-i Apokalipszis sorozatról készült filmet. A tárlat másik pillére az a V. Károly német-római császár spanyol királyi koronázására készült kárpitsorozat, amelyet Spanyolországban a közönség elől elrejtve, árnyékos szobában őriznek.
A tárlat középpontjában az apokalipszis témája áll, amellyel a kárpitművészek egy olyan korai időszakra utalnak, amikor a kárpitok, az igazán monumentális középkori képsorozatok a mai óriásplakátok reklámfelületeihez hasonlóan szolgálták a templomi igehirdetést. A kiállításon látható alkotások mind technikájukban, mind kifejezésmódjukban aktuálisak és figyelmeztetnek a művészet és civilizáció egyetemes felelősségére.
Mint írják, az Angers-i Apokalipszis és a magyar gyökerű Albrecht Dürer grafikai lapjainak feldolgozásával készült Pannemaker Apokalipszis paneljei Szent János Jelenések könyve című művének konkrét szöveghelyeire utalnak. Ezek a meghatározó gótikus és reneszánsz példák igazolják, hogy korunk képkultúrája jellegzetesen összefügg a műfaj európai fénykorában született hatalmas kárpitsorozatokkal - írták a tájékoztatóban.
A Magyar Kárpitművészek Egyesülete, a Magyar Művészeti Akadémia és a Szépművészeti Múzeum együttműködésében, az egyesület fennállásának 20. évfordulója alkalmából rendezi meg a kiállítást, amelynek fővédnöke Áder János köztársasági elnök.
Forrás: MTI