Szigetvári józsef, a régióban négy ország (Magyarország, Románia, Csehország és Lengyelország) piacán egyaránt digitális turisztikai termékekkel jelenlévő Szállás Group vezérigazgatója előadásában elmondta, hogy nagy előnyünk a régióban, hogy hazánk teljes szálláshelykínálata elérhető digitálisan, míg Lengyelországban és Romániában a középosztály számára elérhető magánszálláshelyek 85 százaléka még nincs jelen az interneten, nem foglalható. Ugyanakkor azzal, hogy az NTAK-hoz hasonló rendszert az említett két országban is hamarosan bevezetik majd, és további digitális fejlesztések mgvalósítására készülnek, régiós előnyünk a közeljövőben mérséklődik majd. Szigetvári arról is beszélt, hogy kétévnyi utazási vágy halmozódott fel az emberekben, sokan nemcsak bel- hanem külföld utazást is terveznek idén. A magyar lakosság 90 százaléka tervez belföldi utazást, 67 százaléka tervez külföldi. A szakember arra számít, hogy ennek fényében mind a bel- mind a kiutazási szezon túlszárnyalja majd a 2019-es évek eredményeit.
A covid alatt az internetes rendelésen, vásárláson edződött fogyasztók egyre inkább az utazásaikat is a világhálón, önállóan bonyolítják. A lengyelek egészen leszoktak az utazási irodák igénybevételéről, 92 százalékban már interneten foglalnak. A cseheknél 77-ről 85 százalékra nőtt ez az arány a covid alatt, Romániában azonban még mindig a lakosság 65 százaléka ragaszkodik stabilan az utazási irodák szolgáltatásaihoz, A felső tízezer, vagyis a lakosság 15 százaléka számára azonban felértékelődik az utaztatók szerepe. Ők a közeli országok helyett távoli, egzotikus úti célokba is utaznak, ezt azonban váratlan bonyodalmak nélkül, biztonságban szeretnék megvalósítani, amire az utazási irodák gyakorlata, kapcsolatrendszere nyújt garanciát. A szakember rámutatott, turisztikai igények szempontból a régió különböző nemzetei nem különböznek egymástól, az ár az egyik legfontosabb szempont és a szolgáltatások tekintetében is ugyanazt keresik az emberek.
Alapvető igénnyé vált a covid alatt, hogy a szálláshelyeket online, gyors összehasonlítás után ki lehessen választani, le lehessen foglalni, és egy-két gomnyomással ki is lehessen fizetni. Fontos kihívás a digitalizáció előretörésével a hotelek számára, hogy az online felületeken vizuálisan, szöveges formában pedig nagyon tömören, akár egy mondatban össze tudják foglalni szolgáltatásaik lényegét. Szigetvári arra is felhívta a figyelmet, hogy bankszövetségi adatok alapján az utóbbi fél év alatt széles társadalmi szinten jelentős jövedelemmennyiség halmozódott fel hazánkban, ugyanakkor ez a háború okozta válság begyűrűzésével, inflációval, áremelkedésekkel legkésőbb novemberre végképp ki is merülhet, ezért érdemes foglalkozni már most azzal, mit tudnak tenni a hotelek egy esetleges őszi komoly kereslet-visszaesés esetén.