Az Iránytű 2017 kommunikációs verseny célja, hogy megtalálja és díjazza a legjobb 2016-os turisztikai kommunikációs projekteket. Tavaly ismét rekordszámú, 58 pályamű érkezett be felhívásunkra, közülük 19 részesült a szakmai zsűri elismerésében. Most ismét keressük a legjobb turisztikai kommunikációs projekteket! Idén hét főkategóriában várjuk a nevezéseket. Ezek a következők: print, digitális megoldások, eseménymarketing, értékesítés helyén megjelenő kommunikáció, hirdetések, turisztikai pr megoldások és integrált kampányok. Ez utóbbi kategóriából választják ki a zsűritagok Az Év Turisztikai Kommunikációs Projektjét.
Újdonságok 2017-ben
Az idén különválasztottuk a digitális megoldások kategóriát, így külön versenyeznek a saját médiafelületek – weboldal, applikáció, mobilra optimalizált weboldal – és a közösségimédia-megoldások: Facebook, Instagram vagy egyéb közösségimédia oldalon futó felület, illetve ezen zajló kampány. Weboldal esetén a dizájnt, kivitelezést, felhasználhatóságot díjazzuk. Mobil felület esetében a zsűritagok értékelni fogják, hogy az adott applikáció mennyire felhasználóbarát, mennyire hasznos az alkalmazás letöltése, illetve adott esetben számíthat a letöltések száma is a díjazásban. Mobilra optimalizált weboldal esetében a felhasználhatóság és a dizájn lesz a legfontosabb szempont. Közösségimédia-megoldások esetében figyelembe veszi a szakmai zsűri az adott projekt népszerűségét, a követők számát, valamint az aktivitást is.
Szintén újdonság az idén az értékesítés helyén megjelenő kommunikáció kategória, amely turisztikai létesítmények, utazási irodák, szállodák fogadótereinek, recepciójának kialakítását értékeli. A kategóriában a legszebb belső tereket fogjuk díjazni, funkció, dizájn és kivitelezés alapján.
Szakmai zsűri
A beérkezett anyagokat elismert szakmai zsűri fogja pontozni, melynek tagjai elismert turisztikai és marketingszakemberek.
A zsűri elnöke Liptay Gabriella, a Magyar Turisztikai Ügynökség kommunikációs igazgatója
A zsűri tagjai:
Csényi Csaba, Ambiance Travel, ügyvezető
Németh Tamás, McCann/Lowe, art director
Rényi Balázs, Isobar, közösségimédia-részleg vezető
Szabó Zsuzsanna, PPH MEDIA, grafikus
Szántó Zoltán, Turizmus Trend, főszerkesztő
Víg Tamás, Vitalentum, turisztikai tanácsadó
Tavaly a legnagyobb érdeklődés a digitális kampányokat és a pr-megoldások kategóriákat kísérte, emellett jelentős számú nevezés érkezett a print kategóriában, a településmarketing kiadványokra és az integrált kampányokra is.
További információk és a nevezés az alábbi linken: http://iranytu.turizmusonline.hu/