Kína - a világ legnagyobb turisztikai piaca

A többnapos budapesti eseménysorozat remek lehetőséget biztosított a közép-kelet európai régió szakemberei számára a kínai piac megismerésére és a piaci kapcsolatok kiépítésére. A szakmai konferencia témái a közép- kelet-európai régióba irányuló kínai beutazás valamennyi területét érintette, délután pedig 150 cég részvételével üzleti kapcsolatok kiépítésére került sor.

Nagyszabású eseménysorozat Budapesten

Budapesten találkoztak március 25-26-án a 16 közép- és kelet-európai ország turisztikai koordinátorai, az érintett minisztériumok képviselői, valamint a kínai utaztatásban érdekelt vállalkozások – a cél a kínai utaztatásban érdekelt üzleti vállalkozások bevonása az együttműködésbe. A miniszteri és államtitkári szintű tárgyalásokból, szakmai konferenciából, valamint kulturális programokból álló nagyszabású eseménysorozat a „Kína – Közép-, és Kelet-európai Turisztikai Promóciós Év” keretében került megrendezésre. A szervezők meghívására Budapestre érkezett Li Jinzao, a Kínai Népköztársaság Nemzeti Turisztikai Hivatalának elnöke, de az eseményen megjelent számos magas rangú állami vezető a 16 KKE országból is. A rendezvényen megjelent az ENSZ Turisztikai Világszervezet (UNWTO) és a Kínai Népköztársaság Nemzeti Turisztikai Hivatalának delegációja, a magyar turizmus állami szintű vezetői, a kínai utaztatásban érdekelt vállalatok képviselői és a KKE országok turisztikai koordinátorai.

A rendezvénysorozat a március 25-i munkacsoport értekezlettel indult, amelyen a közép- és kelet-európai országok képviselői vettek részt. A felek tárgyaltak a közös, kínai nyelvű weboldal (china-ceec.travel) fejlesztéséről, a turisztikai felsőoktatásban rejlő együttműködési lehetőségekről, a vízumpolitikáról és a légi összeköttetések kérdéseiről, valamint a közös marketingakciókról is.

Csütörtökön zajlott az a szakmai konferencia, amelyen a közép- kelet-európai régióba irányuló kínai beutazás valamennyi területét érintette. Az angol-kínai nyelvű szakmai esemény fókuszában a kínai utazási szokások, a tipikus kínai turista portréja, a kínai kiutazási piac jellemzői, a jelenlegi schengeni vízumpolitika és a Kína és Európa közötti légiközlekedés aktuális trendjei álltak. A konferencia mellett, a délelőtt folyamán kétoldalú tárgyalásokra is sor került azon kínai és KKE országbeli felek között, amelyek miniszteri vagy államtitkári szinten képviseltették magukat. (Csehország, Románia, Bosznia-Hercegovina és Magyarország).

Élő adás a konferenciáról

A konferencia előadásait a NetEyes online közvetítése segítségével távolról is figyelemmel kísérhették a szakmai érdeklődők a http://ceec-china.travel/ceec/-/article/china-information-day-conference honlapon.

Délután mintegy 150 cég részvételével valósult meg az a szakmai találkozó, amelyen a KKE régió utazási cégei folytattak tárgyalásokat a kínai utazási cégekkel a jövőbeni üzleti kapcsolatok kiépítése céljából. Ugyanezen a napon este került sor a „Beautiful China” elnevezésű gálaestre, amelyen Kína mutatkozott be az európai utazási szakma képviselői előtt a Budapest Kongresszusi Központban. Ez egyben a „Kína – Közép-, és Kelet-európai Turisztikai Promóciós Év” hivatalos nyitórendezvénye is volt.

A márciusi eseménysorozat lebonyolításán kívül a Koordinációs Központ tovább dolgozik a KKE régió turisztikai kínálatának megismertetésén és összehangolásán. A közös honlap közös kampányok szervezését fogja elősegíteni, e-learning tanfolyamokat és webináriumokat terveznek a szakma szereplői részére. A közép- és kelet-európai felsőoktatási intézmények turisztikai képzéseinek bemutatására egy tavaszi roadshow keretében lesz lehetőség Kína nagyvárosaiban. Folytatódnak a közös kiállítási megjelenések, a központ keresi a további lehetőségeket a bemutatkozásra.

Kína-KKE Turisztikai Koordinációs Központ

A Kína-KKE Turisztikai Koordinációs Központ elsődleges célja, hogy az együttműködésben részt vevő 16 közép-kelet-európai országot egy turisztikai célterületként népszerűsítsék a világ legjelentősebb turisztikai piacán, a Kínai Népköztársaságban. Az együttműködés három szinten – államigazgatás, nemzeti turisztikai szervezetek és kínai utaztatásban érdekelt üzleti vállalkozások – valósul meg. A 2014-ben Budapesten megnyitott Koordinációs Központ tevékenységének eredményeként az államigazgatási és turisztikai szervezetek szintjén már elindult a szakmai munka. 2015-ben a következő szintre lépés a cél: a kínai utaztatásban érdekelt üzleti vállalkozók bevonása az együttműködésbe.

Máris mérhető eredmények

A keleti nyitás a turizmusban máris mérhető eredményeket hozott: a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken. 2014-ben 20%-kal több, közel 90 ezer kínai vendég töltött el több mint 160 ezer vendégéjszakát, ami 16%-kal haladja meg az előző évi adatot (KSH). 2014-ben a Kínából külföldre irányuló utazások száma 11 millióval, 109 millióra nőtt a Turisztikai Világszervezet (UNWTO) becslése szerint. 2012 óta Kína a világ legnagyobb turisztikai küldő piaca: az utazásra fordított kiadások mértéke 2013-ban elérte a 129 milliárd dollárt. 2015-ben az üzleti szférára is kiterjed az együttműködés, melynek egyik legfontosabb állomása a március 25-26-án megrendezett eseménysorozat. 

Forrás: Magyar Turizmus Zrt.

Forrás: Vendég&Hotel Online


Itt a friss TKI index

Itt a friss TKI index 

2025. májusban a turisztikai cégek 70 százalék szolgáltatási árainak növekedéséről számolt be az elmúlt 3 hónapra vonatkozóan az előző év azonos időszakához mérten.
Határon átívelő turisztikai egyesület született

Határon átívelő turisztikai egyesület született 

Megalakult a Fernenet – új határon átnyúló turisztikai egyesület a Fertő-tó térségében.
Életműkiállítás a belvárosi galériában

Életműkiállítás a belvárosi galériában 

Grandiózus életműkiállítással indítja útjára a nyarat a Virág Judit Galéria.
Megújult a legendás gemenci kőkereszt

Megújult a legendás gemenci kőkereszt 

A település központi részén, az árvízvédelmi töltés mellett, az egykori keselyűsi csárda előtt álló emlékművet bárki megcsodálhatja.
Indul a Muslinca Bringakör

Indul a Muslinca Bringakör 

A Muslinca Bringakör egy ingyenes, játékos, felfedező jellegű kerékpáros kihívás.
 Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén

Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén 

Siófok a legnépszerűbb pünkösdi úti cél belföldön az egyik szállásfoglaló portál friss foglalási adatai szerint a közelgő hosszú hétvégén.
Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen

Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen 

Az országos környezetszépítő verseny legnépszerűbb kategóriái 2025-ben az Év főtere és az Év fasora.
 Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját

Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját 

Negyven nap, majdnem 30.000 kilométer, 3274 gyalogló.
Kulturális randevú Göcsejben

Kulturális randevú Göcsejben 

Az eseménysorozat a göcseji dombok között idén 22 településen több mint 60 programot és közel 100 élményt kínál a „fenntartható lassúság” jegyében.
Indul a nyári szezon a Tisza-tó fővárosában

Indul a nyári szezon a Tisza-tó fővárosában 

Ezen a nyáron is rengeteg kalanddal és élménnyel vár Tiszafüred.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.