Kína - a világ legnagyobb turisztikai piaca

A többnapos budapesti eseménysorozat remek lehetőséget biztosított a közép-kelet európai régió szakemberei számára a kínai piac megismerésére és a piaci kapcsolatok kiépítésére. A szakmai konferencia témái a közép- kelet-európai régióba irányuló kínai beutazás valamennyi területét érintette, délután pedig 150 cég részvételével üzleti kapcsolatok kiépítésére került sor.

Nagyszabású eseménysorozat Budapesten

Budapesten találkoztak március 25-26-án a 16 közép- és kelet-európai ország turisztikai koordinátorai, az érintett minisztériumok képviselői, valamint a kínai utaztatásban érdekelt vállalkozások – a cél a kínai utaztatásban érdekelt üzleti vállalkozások bevonása az együttműködésbe. A miniszteri és államtitkári szintű tárgyalásokból, szakmai konferenciából, valamint kulturális programokból álló nagyszabású eseménysorozat a „Kína – Közép-, és Kelet-európai Turisztikai Promóciós Év” keretében került megrendezésre. A szervezők meghívására Budapestre érkezett Li Jinzao, a Kínai Népköztársaság Nemzeti Turisztikai Hivatalának elnöke, de az eseményen megjelent számos magas rangú állami vezető a 16 KKE országból is. A rendezvényen megjelent az ENSZ Turisztikai Világszervezet (UNWTO) és a Kínai Népköztársaság Nemzeti Turisztikai Hivatalának delegációja, a magyar turizmus állami szintű vezetői, a kínai utaztatásban érdekelt vállalatok képviselői és a KKE országok turisztikai koordinátorai.

A rendezvénysorozat a március 25-i munkacsoport értekezlettel indult, amelyen a közép- és kelet-európai országok képviselői vettek részt. A felek tárgyaltak a közös, kínai nyelvű weboldal (china-ceec.travel) fejlesztéséről, a turisztikai felsőoktatásban rejlő együttműködési lehetőségekről, a vízumpolitikáról és a légi összeköttetések kérdéseiről, valamint a közös marketingakciókról is.

Csütörtökön zajlott az a szakmai konferencia, amelyen a közép- kelet-európai régióba irányuló kínai beutazás valamennyi területét érintette. Az angol-kínai nyelvű szakmai esemény fókuszában a kínai utazási szokások, a tipikus kínai turista portréja, a kínai kiutazási piac jellemzői, a jelenlegi schengeni vízumpolitika és a Kína és Európa közötti légiközlekedés aktuális trendjei álltak. A konferencia mellett, a délelőtt folyamán kétoldalú tárgyalásokra is sor került azon kínai és KKE országbeli felek között, amelyek miniszteri vagy államtitkári szinten képviseltették magukat. (Csehország, Románia, Bosznia-Hercegovina és Magyarország).

Élő adás a konferenciáról

A konferencia előadásait a NetEyes online közvetítése segítségével távolról is figyelemmel kísérhették a szakmai érdeklődők a http://ceec-china.travel/ceec/-/article/china-information-day-conference honlapon.

Délután mintegy 150 cég részvételével valósult meg az a szakmai találkozó, amelyen a KKE régió utazási cégei folytattak tárgyalásokat a kínai utazási cégekkel a jövőbeni üzleti kapcsolatok kiépítése céljából. Ugyanezen a napon este került sor a „Beautiful China” elnevezésű gálaestre, amelyen Kína mutatkozott be az európai utazási szakma képviselői előtt a Budapest Kongresszusi Központban. Ez egyben a „Kína – Közép-, és Kelet-európai Turisztikai Promóciós Év” hivatalos nyitórendezvénye is volt.

A márciusi eseménysorozat lebonyolításán kívül a Koordinációs Központ tovább dolgozik a KKE régió turisztikai kínálatának megismertetésén és összehangolásán. A közös honlap közös kampányok szervezését fogja elősegíteni, e-learning tanfolyamokat és webináriumokat terveznek a szakma szereplői részére. A közép- és kelet-európai felsőoktatási intézmények turisztikai képzéseinek bemutatására egy tavaszi roadshow keretében lesz lehetőség Kína nagyvárosaiban. Folytatódnak a közös kiállítási megjelenések, a központ keresi a további lehetőségeket a bemutatkozásra.

Kína-KKE Turisztikai Koordinációs Központ

A Kína-KKE Turisztikai Koordinációs Központ elsődleges célja, hogy az együttműködésben részt vevő 16 közép-kelet-európai országot egy turisztikai célterületként népszerűsítsék a világ legjelentősebb turisztikai piacán, a Kínai Népköztársaságban. Az együttműködés három szinten – államigazgatás, nemzeti turisztikai szervezetek és kínai utaztatásban érdekelt üzleti vállalkozások – valósul meg. A 2014-ben Budapesten megnyitott Koordinációs Központ tevékenységének eredményeként az államigazgatási és turisztikai szervezetek szintjén már elindult a szakmai munka. 2015-ben a következő szintre lépés a cél: a kínai utaztatásban érdekelt üzleti vállalkozók bevonása az együttműködésbe.

Máris mérhető eredmények

A keleti nyitás a turizmusban máris mérhető eredményeket hozott: a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken. 2014-ben 20%-kal több, közel 90 ezer kínai vendég töltött el több mint 160 ezer vendégéjszakát, ami 16%-kal haladja meg az előző évi adatot (KSH). 2014-ben a Kínából külföldre irányuló utazások száma 11 millióval, 109 millióra nőtt a Turisztikai Világszervezet (UNWTO) becslése szerint. 2012 óta Kína a világ legnagyobb turisztikai küldő piaca: az utazásra fordított kiadások mértéke 2013-ban elérte a 129 milliárd dollárt. 2015-ben az üzleti szférára is kiterjed az együttműködés, melynek egyik legfontosabb állomása a március 25-26-án megrendezett eseménysorozat. 

Forrás: Magyar Turizmus Zrt.

Forrás: Vendég&Hotel Online


Hamarosan startol a 40. Vivicittá

Hamarosan startol a 40. Vivicittá 

Április 12-én startol Budapesten a tavasz legnépszerűbb szabadidősport-eseménye, a negyvenedik, jubileumi Telekom Vivicittá.
 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
MSZÉSZ régiós ülések: fenntarthatósági gyakorlatok, osztrák piac jelentősége

MSZÉSZ régiós ülések: fenntarthatósági gyakorlatok, osztrák piac jelentősége 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.
Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány

Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány 

A helyzet azért is aggasztó, mert a két telep a magyar-szlovák határ közelében van.
A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre 

A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.
Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.