Mint elmondta, Palkovics László innovációs és technológiai miniszterrel egyeztet az ügyben, hogy közösen találjanak megoldást. Közölte, megérti az üzleti szempontokat, hogy kedvező a frekventált részeken horgonyozni, de a forgalom miatt, és hajózási biztonsági szempontokból sem biztos, hogy ez egy jó gyakorlat, ezért elképzelhető, hogy ezeket a kikötőket kijjebb kell helyezni. Hozzátette azt is, hogy a folyami közlekedés szabályainak megállapítása nem fővárosi kompetencia. Egy fedélzetmester szerint az éjszakai sétákat csináló nagy hajók mindig is veszélyesek voltak. A városnéző esti túrák a hatalmas szállodahajókkal még az ágazatban dolgozók szerint sem jó gyakorlat. A főpolgármester elmondta azt is, hogy a BKV-vezérigazgatója elrendelte a közlekedési társaság kishajóinak műszaki felülvizsgálatát, elsősorban azokét, amiket a BKV bérbe szokott adni magánvállalkozóknak. Hangsúlyozta, hogy a tragikus balesetet szenvedett Hableány nem a BKV tulajdona volt, igaz, korábban eseti alkalommal bérbe vették. A BKV-hajók azonban nem közlekedhetnek éjszaka. Tarlós közölte azt is, hogy napirenden van a BKV kishajóflottájának fejlesztése, megújítása is.
Forrás: Index