Látogatókutatásról szóló konferenciát szervez a KÖME

Ki látogatja, ki nem látogatja múzeumunkat, ki mit gondol az általunk tervezett tanösvényről, kiállításról, túráról, és ki mit visz magával. A KÖME (Kulturális Örökség Menedzserek Egyesülete) partnerségben a Kon-Tiki német élménytervező céggel és a Budapesti Gazdasági Egyetemmel másfél éves projektet indított, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet a látogatókutatás fontosságára és különösen arra, hogy ennek a többnyire elhanyagolt feladatnak is vannak olcsó és hatékony módjai, amelyeket bárki el tud végezni saját kulturális projektjében.

A 2017 decembere óta futó projekt első állomásáról itt olvashatnak összefoglalót:

http://www.heritagemanager.hu/?p=994#more-994

A KÖME és partnerei 2019 februárjában szakmai konferencián szeretnék összefoglalni azokat a módszereket, tanulságokat és gyakorlatokat, amelyek ma elérhetőek és hatékonyan alkalmazhatóak szabadidős területen. A két napos eseményre olyan, a természeti és kulturális örökséghez kapcsolódó szakterületek képviselőit várják, amelyek számára fontos lehet a célközönség illetve a látogatók ismerete (muzeológia, múzeumpedagógia, turizmus, régészet, művészettörténet, pszichológia, történettudomány, marketing, építészet, grafika, design, pedagógia, andragógia, geológia, geográfia, műemlékvédelem stb.) .

A konferencia többek között az alábbi kérdések kapcsán akar párbeszédet kezdeményezni:

- Mennyit tudnak ma a magyar szabadidős helyszínek a látogatóikról?

- Mit, mikor és hogyan érdemes kutatni a látogatókkal kapcsolatban?

- Milyen további ismeretekre lenne szükségük a kínálatuk fejlesztéséhez? (Látogatók motivációi? Előzetes tudásuk, képességeik, tapasztalataik? Milyen új hatásokat, élményeket visznek haza? Miért sikertelen/sikeres egy program? stb.)

- Mik lehetnek az akadályai annak, hogy ma egy átlagos intézmény foglalkozzon a látogatóinak véleményével, sajátosságaival, azaz célcsoport-orientált legyen a kínálata?

- Mit mutat meg egy elégedettség-felmérés és milyen többlet kellhet még egy sikeres program megtervezéséhez és lebonyolításához?

- Miért lehet fontos a látogatókutatás folytonosságának biztosítása és hogy oldható meg a legkevesebb erőforrás ráfordítással?

- Mit tehetnek a szakemberek a következő néhány évben annak érdekében, hogy több látogatói felmérés készüljön és elérhetőbbé váljanak az eredmények?

A szervezők nagy hangsúlyt helyeznek a résztvevők bevonására, tapasztalataik, véleményük, ötleteik megosztására, ezért felhívást adtak ki, mellyel megnyitják a lehetőséget minden érdeklődő számára, hogy kérdéseiket, javaslataikat, esettanulmányaikat megosszák másokkal.

A visszajelzéseket 2018. október 10-ig várják az [email protected] címen.

A KÖME részletes felhívását itt lehet elolvasni:

http://www.heritagemanager.hu/?p=1028

Forrás: Turizmus Online


 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein

Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.
Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány

Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány 

A helyzet azért is aggasztó, mert a két telep a magyar-szlovák határ közelében van.
A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre 

A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.
Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.