Látogatókutatásról szóló konferenciát szervez a KÖME

Ki látogatja, ki nem látogatja múzeumunkat, ki mit gondol az általunk tervezett tanösvényről, kiállításról, túráról, és ki mit visz magával. A KÖME (Kulturális Örökség Menedzserek Egyesülete) partnerségben a Kon-Tiki német élménytervező céggel és a Budapesti Gazdasági Egyetemmel másfél éves projektet indított, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet a látogatókutatás fontosságára és különösen arra, hogy ennek a többnyire elhanyagolt feladatnak is vannak olcsó és hatékony módjai, amelyeket bárki el tud végezni saját kulturális projektjében.

A 2017 decembere óta futó projekt első állomásáról itt olvashatnak összefoglalót:

http://www.heritagemanager.hu/?p=994#more-994

A KÖME és partnerei 2019 februárjában szakmai konferencián szeretnék összefoglalni azokat a módszereket, tanulságokat és gyakorlatokat, amelyek ma elérhetőek és hatékonyan alkalmazhatóak szabadidős területen. A két napos eseményre olyan, a természeti és kulturális örökséghez kapcsolódó szakterületek képviselőit várják, amelyek számára fontos lehet a célközönség illetve a látogatók ismerete (muzeológia, múzeumpedagógia, turizmus, régészet, művészettörténet, pszichológia, történettudomány, marketing, építészet, grafika, design, pedagógia, andragógia, geológia, geográfia, műemlékvédelem stb.) .

A konferencia többek között az alábbi kérdések kapcsán akar párbeszédet kezdeményezni:

- Mennyit tudnak ma a magyar szabadidős helyszínek a látogatóikról?

- Mit, mikor és hogyan érdemes kutatni a látogatókkal kapcsolatban?

- Milyen további ismeretekre lenne szükségük a kínálatuk fejlesztéséhez? (Látogatók motivációi? Előzetes tudásuk, képességeik, tapasztalataik? Milyen új hatásokat, élményeket visznek haza? Miért sikertelen/sikeres egy program? stb.)

- Mik lehetnek az akadályai annak, hogy ma egy átlagos intézmény foglalkozzon a látogatóinak véleményével, sajátosságaival, azaz célcsoport-orientált legyen a kínálata?

- Mit mutat meg egy elégedettség-felmérés és milyen többlet kellhet még egy sikeres program megtervezéséhez és lebonyolításához?

- Miért lehet fontos a látogatókutatás folytonosságának biztosítása és hogy oldható meg a legkevesebb erőforrás ráfordítással?

- Mit tehetnek a szakemberek a következő néhány évben annak érdekében, hogy több látogatói felmérés készüljön és elérhetőbbé váljanak az eredmények?

A szervezők nagy hangsúlyt helyeznek a résztvevők bevonására, tapasztalataik, véleményük, ötleteik megosztására, ezért felhívást adtak ki, mellyel megnyitják a lehetőséget minden érdeklődő számára, hogy kérdéseiket, javaslataikat, esettanulmányaikat megosszák másokkal.

A visszajelzéseket 2018. október 10-ig várják az [email protected] címen.

A KÖME részletes felhívását itt lehet elolvasni:

http://www.heritagemanager.hu/?p=1028

Forrás: Turizmus Online


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.