Látogatókutatásról szóló konferenciát szervez a KÖME

Ki látogatja, ki nem látogatja múzeumunkat, ki mit gondol az általunk tervezett tanösvényről, kiállításról, túráról, és ki mit visz magával. A KÖME (Kulturális Örökség Menedzserek Egyesülete) partnerségben a Kon-Tiki német élménytervező céggel és a Budapesti Gazdasági Egyetemmel másfél éves projektet indított, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet a látogatókutatás fontosságára és különösen arra, hogy ennek a többnyire elhanyagolt feladatnak is vannak olcsó és hatékony módjai, amelyeket bárki el tud végezni saját kulturális projektjében.

A 2017 decembere óta futó projekt első állomásáról itt olvashatnak összefoglalót:

http://www.heritagemanager.hu/?p=994#more-994

A KÖME és partnerei 2019 februárjában szakmai konferencián szeretnék összefoglalni azokat a módszereket, tanulságokat és gyakorlatokat, amelyek ma elérhetőek és hatékonyan alkalmazhatóak szabadidős területen. A két napos eseményre olyan, a természeti és kulturális örökséghez kapcsolódó szakterületek képviselőit várják, amelyek számára fontos lehet a célközönség illetve a látogatók ismerete (muzeológia, múzeumpedagógia, turizmus, régészet, művészettörténet, pszichológia, történettudomány, marketing, építészet, grafika, design, pedagógia, andragógia, geológia, geográfia, műemlékvédelem stb.) .

A konferencia többek között az alábbi kérdések kapcsán akar párbeszédet kezdeményezni:

- Mennyit tudnak ma a magyar szabadidős helyszínek a látogatóikról?

- Mit, mikor és hogyan érdemes kutatni a látogatókkal kapcsolatban?

- Milyen további ismeretekre lenne szükségük a kínálatuk fejlesztéséhez? (Látogatók motivációi? Előzetes tudásuk, képességeik, tapasztalataik? Milyen új hatásokat, élményeket visznek haza? Miért sikertelen/sikeres egy program? stb.)

- Mik lehetnek az akadályai annak, hogy ma egy átlagos intézmény foglalkozzon a látogatóinak véleményével, sajátosságaival, azaz célcsoport-orientált legyen a kínálata?

- Mit mutat meg egy elégedettség-felmérés és milyen többlet kellhet még egy sikeres program megtervezéséhez és lebonyolításához?

- Miért lehet fontos a látogatókutatás folytonosságának biztosítása és hogy oldható meg a legkevesebb erőforrás ráfordítással?

- Mit tehetnek a szakemberek a következő néhány évben annak érdekében, hogy több látogatói felmérés készüljön és elérhetőbbé váljanak az eredmények?

A szervezők nagy hangsúlyt helyeznek a résztvevők bevonására, tapasztalataik, véleményük, ötleteik megosztására, ezért felhívást adtak ki, mellyel megnyitják a lehetőséget minden érdeklődő számára, hogy kérdéseiket, javaslataikat, esettanulmányaikat megosszák másokkal.

A visszajelzéseket 2018. október 10-ig várják az [email protected] címen.

A KÖME részletes felhívását itt lehet elolvasni:

http://www.heritagemanager.hu/?p=1028

Forrás: Turizmus Online


Vitézy Dávid 5 pontba szedte, miért hintették be sóval Budapest egyetlen marketingcégét

Vitézy Dávid 5 pontba szedte, miért hintették be sóval Budapest egyetlen marketingcégét 

A közlekedési szakértőként elhíresült politikus legfrissebb Facebook bejegyzésében részletesen beszámol arról, miért tartotta fontosnak, hogy a 2025. évi költségvetésben megvonják a főváros marketingügynökségének, a Budapest Brand forrásainak nagy részét.
Egy korszak vége: bezár az ikonikus Körszálló

Egy korszak vége: bezár az ikonikus Körszálló 

Október végén robbant a hír, hogy lebontás fenyegeti a Körszállót, hivatalos nevén a Hotel Budapestet, most újabb részletek derültek ki.
Márciusban életre kel a rakpart

Márciusban életre kel a rakpart 

Télen kell készülni a nyárra, idén is lesz rakpartnyitás, nem is akárhogy – írta a főpolgármester a Facebook-oldalán csütörtökön.
Szlovák-magyar összefogás Somoskő és Salgó váránál

Szlovák-magyar összefogás Somoskő és Salgó váránál 

Közösen dolgozik Salgótarján és a szlovákiai Sátorosbánya önkormányzata, valamint a salgótarjáni Dornyay Béla Múzeum Somoskő és Salgó várainak értékmentésén európai uniós támogatással.
Egyelőre két hazai síterep működik, de hétvégén nyithat a többi is

Egyelőre két hazai síterep működik, de hétvégén nyithat a többi is 

Szerdán több helyen hullott néhány centiméter hó, de ez még nem elegendő a sípályák üzemeltetéséhez.
Globális rendezvényiparági előrejelzés 2025-re

Globális rendezvényiparági előrejelzés 2025-re 

Egy friss tanulmány áttekintést ad a globális rendezvényágazat idei évi kilátásairól, trendjeiről.
Így kerülte ki egy budapesti apartmankomplexum az Airbnb tilalmat

Így kerülte ki egy budapesti apartmankomplexum az Airbnb tilalmat 

A Király utcai Central Passage Társasház már megtalálta a módját, hogy továbbra is szálláshelyként működhessenek a lakásai.
Izgalmas kiállítás Füreden, a magyarok egyik nagy festőjének műveiből

Izgalmas kiállítás Füreden, a magyarok egyik nagy festőjének műveiből 

Egy híres magyar művész képei az űrben és David Bowie szívében is helyet kaptak. Most alkotásaival a Balatonra csalogatják a turistákat. A Vasarely kiállítás január 18-tól március 9-ig lesz látható Balatonfüreden.
Miniszteri ígéret: június 30-ára megnyílhat ismét a miskolctapolcai barlangfürdő

Miniszteri ígéret: június 30-ára megnyílhat ismét a miskolctapolcai barlangfürdő 

Az ígéret szép szó, ha betartják, úgy jó.
Indul a Zúzmara Express

Indul a Zúzmara Express 

Az utazás mellett olyan egyéni programlehetőségekre is lesz lehetőség, mint a téli piknikezés Andókúton, séta a Varbói tóhoz, de akár erdei túrákon is részt vehetnek az érdeklődők.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.