Maga magyar? Jár termálfürdőbe?

A magyarok harmada évente legalább egyszer termálfürdőzik, és a fiatalok közül sokan gondolják úgy, hogy a gyógyító hatású víz a mindennapi stresszel kapcsolatos problémákra is megoldást jelent – derül ki a hévízi NaturMed Hotel Carbona megbízásából készített országos reprezentatív kutatásból. Az eredmények alapján a hazai gyógyvizeket a belföldi utazók számára is érdemes tovább népszerűsíteni, hiszen ismerik, de sokan még nem próbálták ki jótékony hatásukat.

A felnőttek körében végzett országos reprezentatív kutatás1 alapján a válaszadók 34 százaléka legalább évente megy termálfürdőbe. A megkérdezettek 39 százaléka két-három évente, vagy ennél ritkábban látogat gyógyfürdőt, és mindössze negyedük (27%) jelezte, hogy soha nem járt még termálfürdőben.

A turisztikai jelentőségű fürdők a Magyar Turisztikai Ügynökség beszámolója és a KSH adatai szerint is népszerűek, hiszen ezek összesen 28,8 milliós vendégforgalmat, és 64,2 milliárd forint bevételt generáltak 2016-ban, ezzel közvetlenül hozzájárulva a nemzetgazdaság bevételeihez.

Bár hagyományosan az idősebbekhez szokás kapcsolni, a kutatás alapján a termálfürdőzés a fiatalok és középkorúak körében is népszerű. A 18-24 éveseknek és a 35-44 éveseknek is több, mint harmada jár legalább évente termálfürdőbe (37% és 36%). Mellettük két korcsoport emelkedik még ki: a 45-54 évesek 37 százaléka, az 55-64 éveseknek pedig 39 százaléka jár legalább évente fürdőzni.

Jász-Nagykun-Szolnok, Tolna és Komárom-Esztergom Országos bontásban három megye vezeti a rendszeresen termálfürdőzők rangsorát: Jász-Nagykun-Szolnok, Tolna és Komárom-Esztergom megyékben a legmagasabb a termálvizes fürdőhelyeket több-kevesebb rendszerességgel látogatók aránya. Érdekesség, hogy Hajdú-Bihar lakosainak több mint kétharmada (66%) még soha nem járt termálfürdőben, annak ellenére, hogy az egyik legnépszerűbb hazai fürdőváros (Hajdúszoboszló) itt található.

A kutatás kitért arra is, hogy a megkérdezettek szerint mely panaszokra van jótékony hatással a termálvíz. Az első helyen a válaszadók 40 százaléka a reumát említette, másodikként pedig a gyulladásos ízületi és gerincbetegségeket (28%). Harmadik helyen az ízületi műtétek utókezelése, valamint a törések, baleseti sérülések és mozgásszervi műtétek utáni rehabilitáció végeztek szinte fej-fej mellett (20 és 18%). Dr. Kurth Géza, a NaturMed Hotel Carbona főorvosa szerint az eredmények alapján látható, hogy a többség ismeri a termálvíz legkülönbözőbb területeken kifejtett jótékony hatásait. Örömteli ugyanakkor, hogy a reuma és ízületi panaszok mellett sokan – különösen a fiatalabb korosztályból – említik a gyógyfürdőzés stresszoldó hatását is, amelyet a hévízi vendégekkel kapcsolatos tapasztalatok is alátámasztanak.

A kutatás szerint az anyagi helyzet és a fürdőlátogatás közötti összefüggés egyértelmű: minél magasabb jövedelemmel rendelkezik valaki, annál gyakrabban engedheti meg magának a termálfürdőzést. Az eredmények alapján ugyanakkor sokan vannak, akik bár anyagilag megtehetnék, mégsem választották még soha a kikapcsolódásnak ezt a módját. A Carbona kutatásának eredményei szerint tehát érdemes a termálfürdőket a belföldi turisták számára tovább népszerűsíteni, hiszen ismerik, de sokan még nem próbálták ki jótékony hatásukat.


TKI Index: vegyes képet mutat az ágazat

TKI Index: vegyes képet mutat az ágazat 

A következő három hónapban az előző év azonos időszakához képest a szállásadók 34 százaléka növekedést, míg 12 százalékuk visszaesést vár a vendégéjszakák számában.
Ömlik a pénz a Dunakanyar vízi turizmusának fejlesztésére

Ömlik a pénz a Dunakanyar vízi turizmusának fejlesztésére 

A fejlesztés középpontjában álló hét helyszín: Ipolydamásd, Szob, Nagymaros, Visegrád, Vác, Szigetmonostor és Göd.
Verssel is fizethet egy napig a Balatonnál és Budapesten

Verssel is fizethet egy napig a Balatonnál és Budapesten 

Április 11-én, a költészet napján, a Balatonnál és Budapesten is egy különleges akcióval tisztelegnek a magyar líra előtt.
Falusi húsvét Sóstón

Falusi húsvét Sóstón 

Húsvéti programok a Sóstói Múzeumfaluban.
MSZÉSZ: friss, ropogós trendriport

MSZÉSZ: friss, ropogós trendriport 

Februári trendriport a KSH adatai alapján.
MNG: ilyen a magyar plakátművészet első aranykora

MNG: ilyen a magyar plakátművészet első aranykora 

A szecesszió korszakának magyar plakátművészetét és tárgykultúráját bemutató tárlat péntektől látható a Magyar Nemzeti Galériában.
Tavaszi programok a Tisza-tónál

Tavaszi programok a Tisza-tónál 

A tavasz nemcsak a virágok édes illatát hozta el Tiszafüredre, hanem a jobbnál jobb programokat is.
Hamarosan startol a 40. Vivicittá

Hamarosan startol a 40. Vivicittá 

Április 12-én startol Budapesten a tavasz legnépszerűbb szabadidősport-eseménye, a negyvenedik, jubileumi Telekom Vivicittá.
 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
MSZÉSZ régiós ülések: fenntarthatósági gyakorlatok, osztrák piac jelentősége

MSZÉSZ régiós ülések: fenntarthatósági gyakorlatok, osztrák piac jelentősége 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.